t-belt ??? jak to wylaczyc....?
Moderator: Mroczny
t-belt ??? jak to wylaczyc....?
witam jestem tu nowy.... od jakiegos czasu jezdze hilka 2ltII 00r. no i pkazal sie problem.... nazywa sie czujnik t-belt.... smieszne wiem ale za zadne skarby nie potrafie go wylaczyc... oznaczenie deski to N-21 i to tyle co o tym wiem... niema zaslepki niema nic co by mozna bylo wcisnac..... poprostu zong:) wiem ze rozwiazanie pewnie jest idiotycznie proste ale ja sie poddaje... prosze o pomoc.... moze ktos wie jak ja wyłączyc?
z gory przepraszam za bledy...
))

- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
- consigliero
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: pn lip 14, 2008 10:22 am
Ja mam LC HDJ80 4,2 td rocznik 1992 i podobno przy 110 tys był ten pasek wymieniony naklejka serwisu z datą. Z informacji na silniku jest napisane że "wymienić pasek co każde 100 tys km" . Jednakże przy powrocie z urlopy jak licznik przekroczył 160 tys to ten czujnik się zapalił i teraz nie wiem co o tym sądzić
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- consigliero
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: pn lip 14, 2008 10:22 am
Ostatnio zajrzeliśmy do rozrządu wymienionego ponoć parę tysiecy temu przez poprzedniego właściciela w HDJ-ocie i okazało się, że jest ukręcona jedna śruba od podkładki rolki co poskutkowało wypadnięciem podkładki i krzywą pracą rolki. Fart, że tam zajrzeliśmy.
Co do kontrolki to tak jak prawi przedmówca ze śrubką.
Co do kontrolki to tak jak prawi przedmówca ze śrubką.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
- consigliero
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: pn lip 14, 2008 10:22 am
pasek to ok 100zl rolki napinacze tez nie zabijaja cena.
mysle ze nie ma sie co zastanawiac i po kupnie auta od razu wymienic bo ewentualny BUM moze kosztowac kilka dobrycgh tys.
ostatnio tez mi sie swiecil t-belt i zapytalem na tlc.orgu http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?t=610
mysle ze nie ma sie co zastanawiac i po kupnie auta od razu wymienic bo ewentualny BUM moze kosztowac kilka dobrycgh tys.
ostatnio tez mi sie swiecil t-belt i zapytalem na tlc.orgu http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?t=610
tigerr pisze:z doświadczenia wiem że jak sie zapala kontrolka to pasek trzeba wymienić nawet jak brakuje kilka tysięcy do wymiany bo szkoda silnika.kasowanie kontrolki:z tyłu licznika jest śrubka którą trzeba wykręcić i wkręcić obok w wyznaczone miejsce.
Instrukcja dla LJ70
Masz taką gumeczkę na pleksi od licznika musisz ją wyjąć ( chyba że masz w niej dziurkę) wsadzasz tam coś długiego i wciskasz taki mały guziczek, który kasuje t.bellt
mechaniory wiedzieli jak wymienic pasek ale nie potrafili skasować kontrolki

GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ
potwierdzam, tak jest napisane w instrukcji KDJ95 i tak też pewnie zapali się kontrolka... ja tam jednak nie będę czekał do końca, przy 250 000 wymienię tak dla świętego spokojuZyzol pisze:wydaje mi się, że w instrukcji widziałem wymianę rozrządu co 150km, chodzi o KDJ95, ktoś morze zweryfikować?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
....aaaa... i jeszcze jedno.... macie moze jakiegos magika co by mi sprawdzil czy elektryka to dobrze dziala? bo ....smieszna sytuacja... jak kupowalem autko to zabardzo niebylo jak sprawdzic....ale przy pierwszym rozkrecaniu wyszlo ze w desce rozdzielczej brakowalo mi zaroweczek:D ...widzieliscie spryciarza co mi ja sprzedal:) od turbiny i paru innych....jak je wsadzilem to zaczela sie jarzyc turbina.... ale niewiem o co jej chidzi bo nic sie z nia nie dzieje i w ogule nie pali sie kontorlka silnika.... macie kogos kto to ogarnie?
.... rzepraszam ze tak zamilklem i dlugo nieodpisywalem...praca mnie zjadla i dopiero teraz wyplula:D dzieki wszystkim za odpowiedzi i czekam na dalsze podpowiedzi.... pozdrawiam
.... rzepraszam ze tak zamilklem i dlugo nieodpisywalem...praca mnie zjadla i dopiero teraz wyplula:D dzieki wszystkim za odpowiedzi i czekam na dalsze podpowiedzi.... pozdrawiam
z gory przepraszam za bledy...
))

no tak.... wlasnie rozebralem odkrecilem wszystkie srubki i ....z gaslo.... ale za 100km sie pojawilo... dziwaczne i ja mam chyba cos takiego jak przyciisk....ale chyba niedziala... albo niewiem sam....chyba suie poddam... i przejade sie do specjalisty.... ale przeciez nie moze byc to az takie trudne.... jedna niewinna kontrolka.... ehhh
z gory przepraszam za bledy...
))

dla ciekawostki.
LJ70 silnik 2LTII 90r., wymieniony rozrząd przy 289 000km i przycisk t-belt wciśnięty z poziomu deski rozdzielczej. przy przebiegu 299999 elegancko zapaliła się kontrolka przypominająca o wymianie rozrządu. bez problemu dało się ją zresetować ale wniosek, że defaultowo licznik sobie odlicza i włączenie wskaźnika wymiany rozrządu jest zależne od przebiegu a nie ostatniej jego wymiany.
ot ciekawostka
LJ70 silnik 2LTII 90r., wymieniony rozrząd przy 289 000km i przycisk t-belt wciśnięty z poziomu deski rozdzielczej. przy przebiegu 299999 elegancko zapaliła się kontrolka przypominająca o wymianie rozrządu. bez problemu dało się ją zresetować ale wniosek, że defaultowo licznik sobie odlicza i włączenie wskaźnika wymiany rozrządu jest zależne od przebiegu a nie ostatniej jego wymiany.
ot ciekawostka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość