Nadwozie Hiluxa i klatka

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
jakubmysliwiec
Posty: 352
Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Nadwozie Hiluxa i klatka

Post autor: jakubmysliwiec » śr sie 20, 2008 8:04 am

Witam na forum,

jak mocna jest konstrukcja nadwozia - dach, ściany boczne w Hiluksie 97' 2,4D ? Wymagają wzmocnienia czy wytrzyma dachowanie? Pytam bo z żalem zrezygnowałem z ostrzejszych pagórków w terenie mocno obawiając się o swój kręgosłup :)
Ostatnio zmieniony pn sie 25, 2008 12:38 pm przez jakubmysliwiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Hilux 2,4 97' indestructible , 500 146 258
http://www.sztuka-ogrodowa.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr sie 20, 2008 8:15 am

Żadne auto nie lubi dachowania. Nawet z zewnętrzną klatką masz spore szanse porozwalać szyby, a bez to lecą prawie na pewno. A to, czy słupki i dach wytrzymają, zależy, jak bardzo będziesz się starał auto zepsuć ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr sie 20, 2008 8:24 am

i od tego co się działo z autem przez ostatnie ileśtam lat (szczególnie istotne w wypadku sprowadzonych przez handlarzy po krewnym księdzu niepalącej dziewicy) - bo jeśli ktoś nieudolnie naprawiał i przykrył to masą szpachli to się poskłada bardzo nieładnie

Awatar użytkownika
jakubmysliwiec
Posty: 352
Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jakubmysliwiec » śr sie 20, 2008 9:31 am

dzięki, właśnie auto było nietłuczone specjalnie, raczej poprzedni właściciel preferował jazdę miejską i bieszczady z rodzina po czarnym, wiec blacha jest nieruszana i w niezlym stanie.

Pamiętam, że w L200 miałem pod tapicerką takie rurki wzmacniające konstrukcje - przynajmniej w drzwiach - w tym jeszcze wykladziny nie sciagalem wiec nie wiem co jest pod spodem. Ale blacha tez wydaje sie ciensza niz w Mitsu. :)

myslicie ze warto robic mu klatke? a jak moze byc z przewroceniem na bok - bez ekstremum typu dachowanie? czy jest na tyle wywrotne ze z boku na dach sie polozy?
Hilux 2,4 97' indestructible , 500 146 258
http://www.sztuka-ogrodowa.pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr sie 20, 2008 9:52 am

z doświadczenia dach hiluxa jest dość miękki i lubi sie składac do srodka

szyby sa tanie

ja robię teraz dach u siebie plus klatke pod bagażnik dachowy - bo juz następnym razem może być duzo gorzej po dachu

acha auto ma tendecję zgniatania przede wszystkim dachu z przodu

tył jest dość dobrze wzmocniony
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » ndz sie 24, 2008 4:37 pm

raczej nie o to chodzi...Po prostu wiekszość cieżaru w pikapie jest z przodu więc auto leżąc do góry kołami nie leży na dachu tylko opiera się nadszybiem oraz dziobem (przednią krawędzią maski). Poza tym przednia szyba jest dość mocno pochylona a tylna pionowa - więc dlatego się prawie zawsze zapada nad przednią a tył jest nie ruszony. Podobnie rolka: powinna "lecieć" przez nadszybie i dziób - czyli czysto teoretycznie: postawienie mocnego orurowania na pace i solidnego zderzaka z grillem do wysokości maski powinno dużo pomóc w kwestii strat ludzkich bo dach się zapadnie nad przednią szybą ale nie powinien wiele się zgnieść nad głowami załogi. Oczywiście pełna klatka powinna jeszcze więcej pomóc ale z racji dużego pochylenia przedniej szyby w hilu oraz masy auta nie sądzę, że da się w 100% uniknąć uszkodzenia przedniej części dachu i szyby czołowej. Podobnie jest z moją klatką - 100% pewności nie mam, że się trochę nie ugnie ale ne pewno dużo pomoże.
coś będzie....

Awatar użytkownika
jakubmysliwiec
Posty: 352
Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jakubmysliwiec » pn sie 25, 2008 1:04 pm

Maniek pisze: opiera się nadszybiem oraz dziobem (przednią krawędzią maski). Poza tym przednia szyba jest dość mocno pochylona a tylna pionowa - więc dlatego się prawie zawsze zapada nad przednią a tył jest nie ruszony. Podobnie rolka: powinna "lecieć" przez nadszybie i dziób - czyli czysto teoretycznie: postawienie mocnego orurowania na pace i solidnego zderzaka z grillem do wysokości maski powinno dużo pomóc w kwestii strat ludzkich bo dach się zapadnie nad przednią szybą ale nie powinien wiele się zgnieść nad głowami załogi. Oczywiście pełna klatka powinna jeszcze więcej pomóc ...
Planuję
- powiększyć przedni zderzak (mam tylko orurowanie środka), - czerw
- dokręcić progi z zaczepami, ale łączone ze sobą pod spodem - czerw
- na pace do ramy i rur istniejących dospawać ścianę tylną, z zaczepem do wyciągarki (będzie świetne rozwiązanie, bo będę mógł wciągnąć coś po belce na pakę a w razie potrzeby się asekurować) - czerw
- połączyć taką konstrukcję dwoma długimi rurami giętymi na kształt samochodu - niebieskie , łączonymi w miejscach gdzie teraz jest bagażnik przykręcany - czerwone

- zastanawiam się czy łączyć to jeszcze tą różową belką i ewentualnie drugą analogiczną przed kołem tylnym (tylko że po prawej jest tam wlew paliwa).

- generalnie nie obawiam się położenia na boku, wyklepie się co trzeba, lusterka i szyby są wliczone w koszt :) bardziej martwi mnie dachowanie i zgniecenie dachu na głowy pasażerów

- zależy mi też na tym, żeby wyciągarka ciągnęła całe auto - a więc tutaj byłaby dwupunktowo (czterop) łączona z ramą (górą z przodem i dołem z tyłem).

widzę to mniej więcej tak:

Obrazek

co o tym myślicie?
Hilux 2,4 97' indestructible , 500 146 258
http://www.sztuka-ogrodowa.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sie 25, 2008 1:26 pm

Twój hil nie wygląda na takiego, który jeździ w bardzo ciężkim terenie i wymaga klatki - to auto naprawdę ciężko wywrócić

zacznij od wyrzucenia plasticzanego zderzaka i tej śmiesznej rurki z przodu, nie dospawywuj nic do tego trzepaka, tylko zrób (kup) porządny zderzak skrzynkowy z zintegrowanym orurowaniem

dospawywanie czegokolwiek do istniejących rur (ze zdjęć) jest co najmniej nierozsądne

a tak w ogóle - bez sensu ten projekt, weź zobacz jak wygląda klatka (czy chociażby zderzaki) w zmotanej terenówce, dopiero rysuj swoje projekty

o ile w ogóle klatka jest Ci potrzebna (wg mnie kompletnie nieuzasadniony pomysł)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn sie 25, 2008 1:58 pm

projekt jest na pewno nie zgodny z obowiązującym stanem prawnym 8)
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » pn sie 25, 2008 2:07 pm

tak jak pisałem - najważniejsze jest zabezpieczenie nadszybia (o ile jest takie słowo :) )...i posłuchaj rady Damiana
coś będzie....

Awatar użytkownika
jakubmysliwiec
Posty: 352
Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jakubmysliwiec » pn sie 25, 2008 2:25 pm

Damian pisze:Twój hil nie wygląda na takiego, który jeździ w bardzo ciężkim terenie i wymaga klatki - to auto naprawdę ciężko wywrócić
- no i właśnie spotkałem się z inną opinią - że jest wywrotny, stąd moje zastanawianie nad klatką!
Damian pisze:zacznij od wyrzucenia plasticzanego zderzaka i tej śmiesznej rurki z przodu, nie dospawywuj nic do tego trzepaka, tylko zrób (kup) porządny zderzak skrzynkowy z zintegrowanym orurowaniem
dobra. ale rurki wydawały mi się solidne. poza tym nie chciałem bardzo dociążać przodu skrzynkowym.
Damian pisze:a tak w ogóle - bez sensu ten projekt, weź zobacz jak wygląda klatka (czy chociażby zderzaki) w zmotanej terenówce, dopiero rysuj swoje projekty
hm.. ok. chyba faktycznie przejadę się do jednego z warsztatów robiących takie rzeczy i poradzę się "na żywo". wyobraźnia hula ale za duży laik jestem na takie rozwiązania, a mój mechanik jest niezłym spawaczem, ale doświadczenia w temacie nie ma żadnego..
Hilux 2,4 97' indestructible , 500 146 258
http://www.sztuka-ogrodowa.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn sie 25, 2008 3:50 pm

pamiętaj, że klatka może spowodować większą wywrotność jeśli będzie zbyt ciężka :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pn sie 25, 2008 11:41 pm

damian

hil jest wywrotny popatrz na mańka i moje maleństwo
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość