remont LJ70

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

remont LJ70

Post autor: rafal74poz » czw wrz 04, 2008 4:02 pm

W zwiazku ze stalem sie szczęśliwym ????
czy aby na pewno szczęśliwym to sie okaże, w każdym razie posiadaczem LJ 70 z 88.
A rzeczona maszyna jest w stanie "średnim".
I szykuje sie jej remoncik.
I z powodu tego remonciku poszukuje wszelkich materiałów dotyczacych tego modelu jakie tylko sa dostępne wśród forumowiczów - schematy naprawcze, elektryczne itp itd.ciekawe linki np do dystrybutorów części zamienników itd itd itd.
ciekawe propozycje co warto ulepszyć i zmienić jak najbardziej mile widziane :)
Auto ma byc mala wyprawowka zdolna po remoncie przejechac bez "kleknięcia" dobre 15 tys km, takze rady wujków "dobra rada" beda docenione

Z gory dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt wrz 05, 2008 8:42 am

Na wstępie strona Mariusza Rewedy (www.kilometr.com), z pewnością Wam się przyda, bo gość przygotował własnym sumptem LJ70. Poza wątpliwą estetyką pewnych rozwiązań, to zrobił auto, które (prawie) bezawaryjnie objechało całe Indie i wróciło na kołach.

A co konkretnie zrobić? Przecież nikt Ci nie zdiagnozuje samochodu na odległość, o typowych bolączkach wysłużonych, 20-letnich LJ70 Ci napisałem na PW...

Co do części, to w sporym stopniu będziesz się opierał na ASO - warto tam kupować np. uszczelnienia, nie są drogie, a mają o wiele lepszą jakość niż zamienniki. Niektóre rzeczy (te drogie) są dostępne tylko w ASO, np. te cholerne szenkle (czopy piast - jak kto woli), w starych się wyrabiają bieżnie i trzeba wydać 1200zł na nowe lub znaleźć dobre używki.

Zamienniki masz w JC Auto czy innych przybytkach chińskich produktów ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » pt wrz 05, 2008 9:19 am

Właśnie kończę remont, albo lepiej budowę od nowa LJ70 :D .
Nie taki diabeł straszny, jeśli masz: garaż, migomat, tokarkę (albo tokarza 8) ), klucz 12,14,17 i parę innych, deko wiedzy technicznej i czas spędzony w garażu nie jest dla Ciebie czasem straconym :)21

Moja (toya) wyjechała wczoraj i zaliczyła bezawaryjnie ok 80 km :)2
Jakby co - pytaj o szczegóły
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » pt wrz 05, 2008 9:23 am

garaz jest migomat jest tokarka tez jest :)

klucze tez sie znajda - do tego jakies blycki majsel i mlotek tez sie znajdzie
no i lubie sie pobrudzic troszke :)

z wiedza techniczna tez nie ma problemu

jak zaczne jak rozkrecac na czesci pierwsze to zaczne zadawac pytana - macie jak w banku :)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt wrz 05, 2008 9:26 am

Bogdan 4x4 pisze:Właśnie kończę remont, albo lepiej budowę od nowa LJ70 :D .
fotki dawaj
ja też zaczynam rzeźbę (wymiana budy, zabezpieczenie, malowanie)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » pt wrz 05, 2008 9:27 am

mam jeszcze pytanie - kwestia wszystkich polaczen gumowych - tzn wszystkie rury do chlodnic etc itd
chcemy to wymienic na nowe tak samo przewody hamulcowe by potem z powodu jakiej glupiej starej rurki czy tez sparcialego przewodu z gumy tojka sie nie rozkraczyla.
Jak wyglada kwestia dostepnosci cen i czy tylko ASO ?

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt wrz 05, 2008 9:28 am

przewody hamulcowe brałem z JC Auto, nie są drogie
wonsze pewnikiem też dostaniesz, zadzwoń sobie

od remontu/wymiany tego padlinowatego silnika zacznij ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » pt wrz 05, 2008 9:32 am

od remontu/wymiany tego padlinowatego silnika zacznij ;)[/quote]

od tego zamierzamy zaczac :)
start w przyszlym tygodniu bo robimy to w dwojke a moj kolega jest wyjechany a to tak jak rozpoczecie budowy statku - oficjalne toasty przemowienia itd :)

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » pt wrz 05, 2008 9:46 am

Damian pisze:
Bogdan 4x4 pisze:Właśnie kończę remont, albo lepiej budowę od nowa LJ70 :D .
fotki dawaj
ja też zaczynam rzeźbę (wymiana budy, zabezpieczenie, malowanie)
Fofy są, od początku do końca 8)
Czasu znaleźć trzeba, coby poukładać i obiecuję opublikować :D

Przewody hamulcowe Cu z metra i zarabiasz końcówkę, albo kupujesz już z końcówkami.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt wrz 05, 2008 9:48 am

a kiedy malunek? bo chyba nie powiesz że taka szara będzie... w garażu nie znajdziesz

żółta ma być !!

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » pt wrz 05, 2008 9:52 am

nasza - burgund paryski :) metalic

ale bedzie chyba biala albo khaki mat :)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt wrz 05, 2008 9:52 am

Mroczny pisze:żółta ma być !!
a fu :)21

w khaki jej nie do twarzy, w białym jak najbardziej
robisz w oryginale? jaka konfiguracja (koła, zawias) będzie?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » pt wrz 05, 2008 9:55 am

Mroczny pisze:a kiedy malunek? bo chyba nie powiesz że taka szara będzie... w garażu nie znajdziesz

żółta ma być !!
jest pomalowana i się błyscy :)21
kolor szaropopielatozielony - czasy kamuflażu nadchodzą :roll:
...a w garażu mam jasno jak cholera :)21
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » pt wrz 05, 2008 10:23 am

Damian pisze:
Mroczny pisze:żółta ma być !!
a fu :)21

w khaki jej nie do twarzy, w białym jak najbardziej
robisz w oryginale? jaka konfiguracja (koła, zawias) będzie?

moze delikatnie pojdzie do gory - napewno bedziemy musieli wzmocnic tyl jakies sprezyny i amory heavy duty na wieksze obciazenie

rozmiar raczej orginalny albo delikatnie wiekszy od tego ktory teraz jest
rozeznajemy rynek

na szczescie w okolicach poznania jest kupa szrotow i hurtowni z czesciami do japoncow i sam 4x4
napewno pozegnamy sie z orginalnymi fotelami bo sa fatalne.

A powiedzcie mi jak wyglada kwestia instalacji elektrycznej?
Ja najchetniej polozylbym cala nowa.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt wrz 05, 2008 10:33 am

Jak zawias na wyprawę to dobrze zainwestować w sprawdzone OME, daje lift 2 cale, ale przede wszystkim samochód prowadzi się bardzo dobrze, świetnie wybiera nierówności, zwłaszcza przy obładowanym aucie. Do tego koła 235/85R16. Będzie można trochę ciśnienia zdjąć. To + spory profil opony spowodują, że dacie radę przeżyć poprzeczne dziury i tarki na szutrach. Jednocześnie wąska opona da mniejsze zużycie paliwa i pozwoli na przyspieszanie do 100km/h w czasie poniżej minuty.

Polecam też zapodanie nowego amora skrętu - rzecz bezcenna na dziurawych drogach, bicia od nierówności zupełnie nie czuć na kierownicy. Ja założyłem ToughDoga.

Instalacja elektryczna potrafi irytować, zwłaszcza jak rupieć jest zaniedbany. Na szczęście jest prosta, a auto po odpaleniu bez niej pojedzie. Jak się znacie na elektryce i jest potrzeba wymiany to róbcie. Gdzieś mam całą instalację luzem.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » pt wrz 05, 2008 11:40 am

a inne zawieszania KONI, IRON MAN ?
LJ 70, Accord 2.2 CDTi , MT 03, Kona Hoss :)

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » pt wrz 05, 2008 11:48 am

też są ok. moja toyka jeździ na jeszcze innym i zadowolony jestem :wink:
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt wrz 05, 2008 12:05 pm

rafal74poz pisze:a inne zawieszania KONI, IRON MAN ?
Ironman - amortyzatory sobie darujcie, są słabe, rdzewieją, wybijają się gumki, sprężyny tej samej firmy są fajne, ale dość miękkie

Ja mam zestaw springi Ironmana + amory OME medium i jest
:)2 Auto jest stabilne na asfalcie (nawet mimo wyjęcia stabilizatora), a szybka jazda po dziurawych szutrach jest bardzo przyjemna, świetnie wybiera
gdyby auto było ciut dłuższe to już w ogóle by nie rzucało ;)

Koni - "zwykłe" amory są standardowej długości, więc nie nadają się do pożenienia z dłuższymi sprężynami. Te dedykowane do liftu, czyli seria Heavy Track Raid kosztują dość sporo...podwoisz wartość paździerza :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » pt wrz 05, 2008 12:18 pm

w naszym zasiegu cenowym jest zestaw Trail Master :)

a moze pokombinujemy - widze ze wybor na rynku jest dosc spory a zawias to bedzie ostatnia rzecz jaka bedziemy robic.
Moze damy dorobic sprezyny - niedaleko ode mnie jest koles ktory robi sprezyny do samochodow.
LJ 70, Accord 2.2 CDTi , MT 03, Kona Hoss :)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt wrz 05, 2008 1:09 pm

nie dorabiajcie sprężyn, ich jakość jest różna, za duże ryzyko na daleki wyjazd
Ironmany kosztuja ledwie 1000zł...

Musicie wymienić zapewne gumy w zawieszeniu, zwłaszcza silentblocki na wahaczach, koszt jednego to ponad 200zł...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » pt wrz 05, 2008 1:25 pm

na pewno jest walnienata poducha pod silnikiem mysle ze sie wszystkich gum pozbedziemy i zalozymy nowe i pewnei polibusze.

Wlasnie zamowilem w Australii ksiazke do oblsugi Toyoty (modele diesel)
http://cgi.ebay.com/REPAIR-MANUAL-TOYOT ... m153.l1262

zobaczymy kiedy dojdzie 77 Australijskich dolarow - jak dojdzie to ja poskanuje i bedzie mozliwa do sciagniecia ( gdzies ja wrzuce )

co do sprezyn - pomyslimy zobaczymy
LJ 70, Accord 2.2 CDTi , MT 03, Kona Hoss :)

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt wrz 05, 2008 1:43 pm

Tu masz różne ksiązki i instrukcje:
http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php
:)2 :wink:
Ostatnio zmieniony pt wrz 05, 2008 1:57 pm przez Piter69A, łącznie zmieniany 1 raz.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » pt wrz 05, 2008 1:53 pm

dziekować - ciekawy link
LJ 70, Accord 2.2 CDTi , MT 03, Kona Hoss :)

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » sob wrz 06, 2008 8:55 am

...z jednym sie zgodzę ma być TOYA i basta :)2
...ale na daaaaaleką wyprawę to raczej nie ten model
zdecydowanie sensowniej byłoby robić od podstaw choćby 73; moim zdaniem najlepszą koncepcją byłaby HJ60/61 8)

zrobisz "totalny remont 70" i po 1 wyprawie stwierdzisz że to jednak nie "to" ...a kasa wpakowana
podstawowe mankamenty wyprawowej 70:
mało miejsca
Qltowo dychawiczny silnik
malutki rozstaw między osiami
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
rafal74poz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 20, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rafal74poz » sob wrz 06, 2008 2:12 pm

Mazur pisze:...z jednym sie zgodzę ma być TOYA i basta :)2
...ale na daaaaaleką wyprawę to raczej nie ten model
zdecydowanie sensowniej byłoby robić od podstaw choćby 73; moim zdaniem najlepszą koncepcją byłaby HJ60/61 8)

zrobisz "totalny remont 70" i po 1 wyprawie stwierdzisz że to jednak nie "to" ...a kasa wpakowana
podstawowe mankamenty wyprawowej 70:
mało miejsca
Qltowo dychawiczny silnik
malutki rozstaw między osiami
jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma.
LJ 70, Accord 2.2 CDTi , MT 03, Kona Hoss :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości