jaki silnik do toyoty

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Bydzio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt lut 09, 2007 1:24 pm
Lokalizacja: SKAWINA

jaki silnik do toyoty

Post autor: Bydzio » sob wrz 13, 2008 12:17 am

Witam chciałbym poprawić osiągi toyoty LJ70 85r. zastanawiam się nad wymianą silnika- i tu moje pytanie na jaki? obecnie jest 2.4TD model 2L-T.
mały terrano II 2,7TDI

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » sob wrz 13, 2008 9:05 am

mozna by wsadzic 3.0 TD od toyki J7.....
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob wrz 13, 2008 9:27 am

Pod maskę zmieści Ci się dowolny w zasadzie toyotoski silnik,, jest tam dosyć miejsca, wszystko zależy więc od zdolności motania (w sensie osprzętu). Silnik, jak będziesz zanabywał, to zawsze z obudową sprzęgła. Wszystkie dotychczas spotkane przezemnie modele (i diesle, i benzyna) są kompatybilne w tym właśnie miejscu. (tzn. można zespolić dowolny silnik i dowolną skrzynię mając pasującą do SILNIKA obudowę sprzęgła. Do każdej skrzyni pasuje każda obudowa sprzęgła). No, chyba że jest inaczej akurat w tym, czego nie miałem okazji obejżeć .... :wink:

ps. silniki 3 litrowe z turbo (od KZJ 70) miały mocniejszą skrzynię biegów.

ps2. Zmieści się też silnik 4,2 od HZJ. (skrzynka też była mocniejsza) :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Bydzio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt lut 09, 2007 1:24 pm
Lokalizacja: SKAWINA

Post autor: Bydzio » ndz wrz 14, 2008 6:25 pm

dzięki za naprowadzenie czego szukać:))

nie hienujemy na forum :evil:
mały terrano II 2,7TDI

Awatar użytkownika
Pandora
Posty: 393
Rejestracja: pt gru 30, 2005 6:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Pandora » wt wrz 16, 2008 3:41 pm

pewnie mnie tu zlinczują ale nie polecam 1-KZT. dlaczego mogę napisać na privie.
WD21 2,7TD

tel 609204000
GG - 506386

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40680
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 16, 2008 4:55 pm

dlaczego na privie?
pisz tu - wszak dyskusyjne forum i każda opinia mile widziana

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » wt wrz 16, 2008 5:51 pm

Też chętnie posłucham czemu nie 1KZT
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40680
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 16, 2008 5:54 pm

no nie? zwłaszcza Maniek chętnie poczyta :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt wrz 16, 2008 6:16 pm

Są co prawda niezbyt udane silniki toyoty, ale akurat 1KZT zbiera dobre opinie (Albo raczej nie zbiera negatywów :wink: ). Więc chyba o co innego idzie.

Może brzydki? :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt wrz 16, 2008 11:44 pm

Tia, też radbym wiedzieć, jako posiadacz i użytkownik od 50 tys. km x 2 auta 8)

ma słabe głowice (choć nie odbiegają od standardu RD28T) - wystarczy dbać o układ chłodzenia
ma problemy ze smarowaniem, nie lubi dużych przechyłów - wystarczy dbać o odpowiednio wysoki poziom oleju

silnik wymaga kultury eksploatacyjnej niestety, to nie jest niezajebliwy 1HZ, ale odwdzięcza się świetnymi parametrami
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » śr wrz 17, 2008 7:01 am

Mój ma już ponad 500 tyś km i działa :wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr wrz 17, 2008 7:07 am

1HZ też podłego traktowania nie zdzierży. Będę może nawet z tego powodu głowicę w takim zmieniał.

N :wink: o, ale to była ponoć jazda wogóle bez wody z przyczepą kempingową po górach .... przez dwa dni
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » śr wrz 17, 2008 8:15 am

rokfor32 pisze:1HZ też podłego traktowania nie zdzierży. Będę może nawet z tego powodu głowicę w takim zmieniał.

N :wink: o, ale to była ponoć jazda wogóle bez wody z przyczepą kempingową po górach .... przez dwa dni


to faktycznie nieudany i podły silnik :)21 :)21
tel660675798

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Re: jaki silnik do toyoty

Post autor: Mazur » śr wrz 17, 2008 9:26 pm

Bydzio pisze:Witam chciałbym poprawić osiągi toyoty LJ70 85r. zastanawiam się nad wymianą silnika- i tu moje pytanie na jaki? obecnie jest 2.4TD model 2L-T.
wszystko zależy od oczekiwań i zasobności portfelika
1. wariant extra 4,2TD (...mega drogo)
2. wariant bdb 3.0TD (optymalne rozwiązanie ale ciężko dostać w przyzwoitej kasie z pełnym osprzętem)
3. wariant przyzwioity 2LTII (najtaniej kupujesz/montujesz bdb reaguje na "interqlera" i masz ok. 100kucyków)
4. po taniości (doprowadź swój do przyzwoitego stanu :lol: )
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr wrz 17, 2008 9:42 pm

Wariant pierwszy jest za silny moim zdaniem do reszty napędów w wersji bądź co bąć "light duty".

Co inne @mazur w Twoim HZJ .... :wink: Silnik z z HDJ 80 dałby twoim taczkom pozytywną dawkę wigoru. :)2

A wracając - po taniości to raczej wariant 3. ten numer 4 robiony porządnie to wcale nie tak tanio :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40680
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr wrz 17, 2008 9:44 pm

i 3t wagi
:)21

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » śr wrz 17, 2008 9:54 pm

rokfor32 pisze: Co inne @mazur w Twoim HZJ .... :wink: Silnik z z HDJ 80 dałby twoim taczkom pozytywną dawkę wigoru. :)2

:
....jeździłem takim zayefajne doznania :)2
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr wrz 17, 2008 9:54 pm

profesorr pisze:
rokfor32 pisze:1HZ też podłego traktowania nie zdzierży. Będę może nawet z tego powodu głowicę w takim zmieniał.

N :wink: o, ale to była ponoć jazda wogóle bez wody z przyczepą kempingową po górach .... przez dwa dni


to faktycznie nieudany i podły silnik :)21 :)21
:wink:

Ma niestety dosyć poważną wadę. Jest nią to, żę na cywilizowane rynki już od dawna auta z nim nie trafiają, i dostanie do niego części takich jak np. głowica właśnie nie jest zbyt łatwe.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr wrz 17, 2008 9:57 pm

Mroczny pisze:i 3t wagi
:)21
@Mroczny, czytaj uważniej ... :wink: to tyczyło HZJ ...
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr wrz 17, 2008 10:11 pm

rokfor32 pisze:Wariant pierwszy jest za silny moim zdaniem do reszty napędów w wersji bądź co bąć "light duty".
Nie zgodzę się. Ten silnik to muł, taki silny osiołek. A LJ70 wytrzymuje silnik z BMW 525, który ma 170 kucy :) no i oczywiście 1KZT, który ma więcej werwy od 1HZ
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr wrz 17, 2008 10:15 pm

@Damian, ty też już nie odróżniasz literek? 8) Wariant pierwszy to 4,2 TD, chyba jednak trochę za dużo momentu obrotowego, ponad 2 razy więcej niż w oryginale :wink:

Ps. Pewien jesteś, że LJ i KZJ mają te same skrzynie i reduktory? Pytam najzupełniej poważnie. Jakby tak czasem, zupełnie przypadkiem chciało Ci się odczytać typ skrzyni z tabliczki znamionowej ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr wrz 17, 2008 10:19 pm

:)

sorki, ciężki dzień miałem :)

skrzynia i reduktor w KZJ jest inna, ale i tak najwięcej w d... dostają mosty, a one są takie same (mowa o LJ70 po 90 roku, wcześniejsze lata mają słabsze mosty)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » śr wrz 17, 2008 11:04 pm

Mosty, mostami ale skrzynie też niestety dostają w dupę. A naprawa powiedzmy "główna" mostu jest duuużo tańsza niż skrzyni.

@Pandora - napisz coś czego nie wiemy bom ciekaw okrutnie 8)

wal na otwartym kanale, nie na priva
coś będzie....

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw wrz 18, 2008 7:28 am

rokfor32 pisze:Ma niestety dosyć poważną wadę. Jest nią to, żę na cywilizowane rynki już od dawna auta z nim nie trafiają, i dostanie do niego części takich jak np. głowica właśnie nie jest zbyt łatwe.
Rozumiem, że piszesz o używkach bo części nowe są bez najmniejszego problemu. Co sobie stryjenka winszuje. Nie tylko w ASO a i tańsze części oryginalne też są tylko trzeba czekać. Z głowicami jest tak samo. Oryginały i zamienniki. Używki też tylko nie na naszym kontynencie ale właśnie rozpracowujemy kanał przerzutowy używanych części do prawdziwych Toyot.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » czw wrz 18, 2008 7:29 am

Ja już znam historię:
- mega pech
- chyba mechanik był do bani :wink:
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości