jaki silnik do toyoty
Moderator: Mroczny
jaki silnik do toyoty
Witam chciałbym poprawić osiągi toyoty LJ70 85r. zastanawiam się nad wymianą silnika- i tu moje pytanie na jaki? obecnie jest 2.4TD model 2L-T.
mały terrano II 2,7TDI
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Pod maskę zmieści Ci się dowolny w zasadzie toyotoski silnik,, jest tam dosyć miejsca, wszystko zależy więc od zdolności motania (w sensie osprzętu). Silnik, jak będziesz zanabywał, to zawsze z obudową sprzęgła. Wszystkie dotychczas spotkane przezemnie modele (i diesle, i benzyna) są kompatybilne w tym właśnie miejscu. (tzn. można zespolić dowolny silnik i dowolną skrzynię mając pasującą do SILNIKA obudowę sprzęgła. Do każdej skrzyni pasuje każda obudowa sprzęgła). No, chyba że jest inaczej akurat w tym, czego nie miałem okazji obejżeć ....
ps. silniki 3 litrowe z turbo (od KZJ 70) miały mocniejszą skrzynię biegów.
ps2. Zmieści się też silnik 4,2 od HZJ. (skrzynka też była mocniejsza)
ps. silniki 3 litrowe z turbo (od KZJ 70) miały mocniejszą skrzynię biegów.
ps2. Zmieści się też silnik 4,2 od HZJ. (skrzynka też była mocniejsza)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Są co prawda niezbyt udane silniki toyoty, ale akurat 1KZT zbiera dobre opinie (Albo raczej nie zbiera negatywów
). Więc chyba o co innego idzie.
Może brzydki?
Może brzydki?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Tia, też radbym wiedzieć, jako posiadacz i użytkownik od 50 tys. km x 2 auta 
ma słabe głowice (choć nie odbiegają od standardu RD28T) - wystarczy dbać o układ chłodzenia
ma problemy ze smarowaniem, nie lubi dużych przechyłów - wystarczy dbać o odpowiednio wysoki poziom oleju
silnik wymaga kultury eksploatacyjnej niestety, to nie jest niezajebliwy 1HZ, ale odwdzięcza się świetnymi parametrami
ma słabe głowice (choć nie odbiegają od standardu RD28T) - wystarczy dbać o układ chłodzenia
ma problemy ze smarowaniem, nie lubi dużych przechyłów - wystarczy dbać o odpowiednio wysoki poziom oleju
silnik wymaga kultury eksploatacyjnej niestety, to nie jest niezajebliwy 1HZ, ale odwdzięcza się świetnymi parametrami
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
1HZ też podłego traktowania nie zdzierży. Będę może nawet z tego powodu głowicę w takim zmieniał.
N
o, ale to była ponoć jazda wogóle bez wody z przyczepą kempingową po górach .... przez dwa dni
N
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: jaki silnik do toyoty
wszystko zależy od oczekiwań i zasobności portfelikaBydzio pisze:Witam chciałbym poprawić osiągi toyoty LJ70 85r. zastanawiam się nad wymianą silnika- i tu moje pytanie na jaki? obecnie jest 2.4TD model 2L-T.
1. wariant extra 4,2TD (...mega drogo)
2. wariant bdb 3.0TD (optymalne rozwiązanie ale ciężko dostać w przyzwoitej kasie z pełnym osprzętem)
3. wariant przyzwioity 2LTII (najtaniej kupujesz/montujesz bdb reaguje na "interqlera" i masz ok. 100kucyków)
4. po taniości (doprowadź swój do przyzwoitego stanu
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Wariant pierwszy jest za silny moim zdaniem do reszty napędów w wersji bądź co bąć "light duty".
Co inne @mazur w Twoim HZJ ....
Silnik z z HDJ 80 dałby twoim taczkom pozytywną dawkę wigoru. 
A wracając - po taniości to raczej wariant 3. ten numer 4 robiony porządnie to wcale nie tak tanio
Co inne @mazur w Twoim HZJ ....
A wracając - po taniości to raczej wariant 3. ten numer 4 robiony porządnie to wcale nie tak tanio
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
profesorr pisze:rokfor32 pisze:1HZ też podłego traktowania nie zdzierży. Będę może nawet z tego powodu głowicę w takim zmieniał.
No, ale to była ponoć jazda wogóle bez wody z przyczepą kempingową po górach .... przez dwa dni
to faktycznie nieudany i podły silnik![]()
Ma niestety dosyć poważną wadę. Jest nią to, żę na cywilizowane rynki już od dawna auta z nim nie trafiają, i dostanie do niego części takich jak np. głowica właśnie nie jest zbyt łatwe.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
@Mroczny, czytaj uważniej ...Mroczny pisze:i 3t wagi
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Nie zgodzę się. Ten silnik to muł, taki silny osiołek. A LJ70 wytrzymuje silnik z BMW 525, który ma 170 kucyrokfor32 pisze:Wariant pierwszy jest za silny moim zdaniem do reszty napędów w wersji bądź co bąć "light duty".
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
@Damian, ty też już nie odróżniasz literek?
Wariant pierwszy to 4,2 TD, chyba jednak trochę za dużo momentu obrotowego, ponad 2 razy więcej niż w oryginale 
Ps. Pewien jesteś, że LJ i KZJ mają te same skrzynie i reduktory? Pytam najzupełniej poważnie. Jakby tak czasem, zupełnie przypadkiem chciało Ci się odczytać typ skrzyni z tabliczki znamionowej ...
Ps. Pewien jesteś, że LJ i KZJ mają te same skrzynie i reduktory? Pytam najzupełniej poważnie. Jakby tak czasem, zupełnie przypadkiem chciało Ci się odczytać typ skrzyni z tabliczki znamionowej ...
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Rozumiem, że piszesz o używkach bo części nowe są bez najmniejszego problemu. Co sobie stryjenka winszuje. Nie tylko w ASO a i tańsze części oryginalne też są tylko trzeba czekać. Z głowicami jest tak samo. Oryginały i zamienniki. Używki też tylko nie na naszym kontynencie ale właśnie rozpracowujemy kanał przerzutowy używanych części do prawdziwych Toyot.rokfor32 pisze:Ma niestety dosyć poważną wadę. Jest nią to, żę na cywilizowane rynki już od dawna auta z nim nie trafiają, i dostanie do niego części takich jak np. głowica właśnie nie jest zbyt łatwe.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości





