Luz ataku - hdj80

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Luz ataku - hdj80

Post autor: Zibi » wt wrz 23, 2008 4:13 pm

Dużo roboty jest z redukcją luzu na ataku w hdj? i macie jakiś namiar kto w okolicy krakowa-śląska mi to może zredukować?

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » wt wrz 23, 2008 4:31 pm

Twardy, Peepuck! wal np do nich z zapytaniem :wink:
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt wrz 23, 2008 4:43 pm

w mojej i znajomych 80 mosty rozbieral Raymund z Trach.

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Post autor: Kylon » wt wrz 23, 2008 6:53 pm

Luzy mogą być:
- pomiędzy zębami ataku i talerza
- na wieloklinach półosi (mechanizm różnicowy, zabieraki w piaście)
- na przegubach

Przyczyny:
- źle skręcona flansza wału
- zużycie łożysk
- źle ustawiony luz czyli regulacja
- zużycie powierzchni zębów w wyniku złego luzu
- zużycie wieloklinów na półosiach
- zużycie łożysk ślizgowych w piastach
- zużycie przegubów
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » wt wrz 23, 2008 7:06 pm

Albo wszystko na raz gdyż albowiem w tym modelu z gównolitu jest zbudowane :)3

Amen :)21
Higway to hell

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt wrz 23, 2008 7:22 pm

Przy prawidłowej regulacji (i braku zużycia wielowypustów), z tyłu luz będzie minimalny. Z przodu natomiast zawsze większy, bo jest tam sporo elementów połączonych ze sobą niezbyt ciasno, a które się nie reguluje tylko wymienia.

Innymi słowy, jak sugerujesz się tym właśnie, że z przodu luz większy niż z tyłu - to tak ma być. Oczywiście w granicach rozsądku.

Napisz może jak duży ten luz, to się będą mogli koledzy wypowiedzieć, czy dużo, czy mało. Najlepiej zmierz i podaj wartość na obwodzie kołnierza przegubu wału (w cm).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » wt wrz 23, 2008 7:44 pm

luz jest z tyłu, duży, o wiele za duży nawet nie ma co mierzyć bo stuka przy ruszaniu i to nie krzyżak. Najlepsze rozwiązanie to to rozkręcić i zrobić zanim jeszcze działa. Ok dzięki panowie zwłaszcza za prywatne wiadomości z numerami do warsztatów, jutro podzwonię i umówię się na jakiś konkretny termin.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość