Luz ataku - hdj80
Moderator: Mroczny
Luz ataku - hdj80
Dużo roboty jest z redukcją luzu na ataku w hdj? i macie jakiś namiar kto w okolicy krakowa-śląska mi to może zredukować?
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Luzy mogą być:
- pomiędzy zębami ataku i talerza
- na wieloklinach półosi (mechanizm różnicowy, zabieraki w piaście)
- na przegubach
Przyczyny:
- źle skręcona flansza wału
- zużycie łożysk
- źle ustawiony luz czyli regulacja
- zużycie powierzchni zębów w wyniku złego luzu
- zużycie wieloklinów na półosiach
- zużycie łożysk ślizgowych w piastach
- zużycie przegubów
- pomiędzy zębami ataku i talerza
- na wieloklinach półosi (mechanizm różnicowy, zabieraki w piaście)
- na przegubach
Przyczyny:
- źle skręcona flansza wału
- zużycie łożysk
- źle ustawiony luz czyli regulacja
- zużycie powierzchni zębów w wyniku złego luzu
- zużycie wieloklinów na półosiach
- zużycie łożysk ślizgowych w piastach
- zużycie przegubów
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Przy prawidłowej regulacji (i braku zużycia wielowypustów), z tyłu luz będzie minimalny. Z przodu natomiast zawsze większy, bo jest tam sporo elementów połączonych ze sobą niezbyt ciasno, a które się nie reguluje tylko wymienia.
Innymi słowy, jak sugerujesz się tym właśnie, że z przodu luz większy niż z tyłu - to tak ma być. Oczywiście w granicach rozsądku.
Napisz może jak duży ten luz, to się będą mogli koledzy wypowiedzieć, czy dużo, czy mało. Najlepiej zmierz i podaj wartość na obwodzie kołnierza przegubu wału (w cm).
Innymi słowy, jak sugerujesz się tym właśnie, że z przodu luz większy niż z tyłu - to tak ma być. Oczywiście w granicach rozsądku.
Napisz może jak duży ten luz, to się będą mogli koledzy wypowiedzieć, czy dużo, czy mało. Najlepiej zmierz i podaj wartość na obwodzie kołnierza przegubu wału (w cm).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
luz jest z tyłu, duży, o wiele za duży nawet nie ma co mierzyć bo stuka przy ruszaniu i to nie krzyżak. Najlepsze rozwiązanie to to rozkręcić i zrobić zanim jeszcze działa. Ok dzięki panowie zwłaszcza za prywatne wiadomości z numerami do warsztatów, jutro podzwonię i umówię się na jakiś konkretny termin.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość