4R - sciaga w prawo, co może być nie tak?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

4R - sciaga w prawo, co może być nie tak?

Post autor: mariusx » pt paź 03, 2008 10:03 pm

Jak w temacie, samochód ciągnie na prawą stronę(jak puszczę kierownicę), w czasie jazdy na wprost też muszę troszeczkę "kątrować"
Luzów w układzie kierowniczym nie stwierdzono, zbieżność jest podobno ok.
Jakieś sugestie?

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt paź 03, 2008 10:55 pm

Nierówno ustawione kąty wyprzedzenia zwrotnic po obu stronach.

Jeżeli mowa o aucie, które posiadasz od dawna, a objaw pojawił się sam, to sprawdź ciśnienia w kołach.

Zbierzność jako taka (czyli ustawienie kół w płaszczyźnie poziomej) nie ma zupełnie nic wspólnego ze ściąganiem auta na którąkolwiek ze stron. Co najwyżej tnie wtedy opony.

Natomiast tzw. kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (czyli ustawienie w płaszczyźnie pionowej wzdłużnej) i pochylenie koła (płaszczyzna pionowa poprzeczna) maja znaczenie jak najbardziej.

No i teraz zła wiadomość. jak auto nie miało jakiegoś craschtestu, to te ustawienia powinny dożywotnio się trzymać.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt paź 03, 2008 11:06 pm

:o zbiezność jak najbardziej ma
wiele jest aut nie majacych regulacji wyprzedzenia zwrotnicy
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » pt paź 03, 2008 11:07 pm

właśnie nie mialo "testu":), a zamierzam zalozyc "nowsze" opony, sprawdzilem ostatnio zawieszenie z przodu i nic nie wyszlo, jest tylko delikatny luz na gornym sworzniu prawego wahacza(ale mechanik sprawdzajacy stwierdzil ze to nie jest przyczyna), stwierdzil jeszcze zbieznosc kół(o jakies 0,5 cm ), nie sprawdzil kątów bo nie miał jak.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt paź 03, 2008 11:23 pm

gri74 pisze::o zbiezność jak najbardziej ma
wiele jest aut nie majacych regulacji wyprzedzenia zwrotnicy
Tylko terenówki ze sztywnym przodem. Każde z niezależnym zawieszeniem ma, tyle, że nie każdy o tym wie. Nawet proste jak cep mcpersony maja takową regulację :wink:

A mechanikom się nie chce, albo nie wiedzą jak sprawdzić. Jeszcze mi się nie zdarzyło widzieć sprzętu do geometri podwozia bez możliwości diagnostyki wyprzedzenia zwrotnicy czy pochylenia, bo to po prostu inaczej namalowana tablica jest i nic więcej. Lasery czy lampy na kołach są te same.

@gri74, jak nie wierzysz, to podkręć sobie na próbę tuleję regulacyjną w plaskaczu tylko na jednym kole, tak z 5 obrotów. Zbierznośc poleci ewidentnie , ale żadnego ściągania nie będzie. Jedynie kierownica przy jeździe do przodu przyjmie inna pozycję.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt paź 03, 2008 11:33 pm

ee, nie do końca sie zgadzam :lol:, w kwesti Mcpersonów głównie , wiekszość jest bez regulacji
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt paź 03, 2008 11:46 pm

gri74 pisze:ee, nie do końca sie zgadzam :lol:, w kwesti Mcpersonów głównie , wiekszość jest bez regulacji
Przyglądnij się dokładnie. Zwykle tylne mocowanie wachacza ma znacznie większe otwory niż śruby je mocujące, widać po "przerośniętych" podkładkach. To właśnie jest ta regulacja. :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt paź 03, 2008 11:51 pm

:o aha, a świstak siedzi i zawija.... :lol:

nie musze się przyglądać, widzę różne od 20 lat
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » sob paź 04, 2008 12:15 am

gri74 pisze::o aha, a świstak siedzi i zawija.... :lol:

nie musze się przyglądać, widzę różne od 20 lat
Nawet japońcom nie udaje się tak dokładnie klepać nadwozi, żeby zawieszenia nie wymagały korekty. Ta "regulacja to nie jakiś kosmos, kosmetyka raczej. Ale zwykle jest.

Natomiast ściąganie auta - jakoś nie mogę sobie przypomnieć żadnego wozu ze 100% bezwypadkową historią, który by miał problemy z jazdą na wprost.

ps. przypomniało mi się - @mariusx, sprawdź sobie jeszcze, czy się czasem hamulec nie blokuje, bo wtedy też będzie ściągać
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » sob paź 04, 2008 8:55 am

mariusx pisze:właśnie nie mialo "testu":), a zamierzam zalozyc "nowsze" opony, sprawdzilem ostatnio zawieszenie z przodu i nic nie wyszlo, jest tylko delikatny luz na gornym sworzniu prawego wahacza(ale mechanik sprawdzajacy stwierdzil ze to nie jest przyczyna), stwierdzil jeszcze zbieznosc kół(o jakies 0,5 cm ), nie sprawdzil kątów bo nie miał jak.
Najpierw sprawdź czy tłoczki hamulcowe sie nie zapiekły, jeśli są OK to zamień przednie opony stronami, jak nie pomoże jedź na sprawdzenie kątów, oba sie ustawia w tym aucie.

Aha, sprawdziłeś zawieszenie z przodu a tylne też może mieć wpływ na ściąganie.

Tak jak pisał rokfor, zbieżność nie ma wpływu na ściąganie w jedną strone, przy niewłaściwej auto może myszkować i drzeć opony.
same starocie

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » sob paź 04, 2008 5:49 pm

Postaram sie sprawdzić jeszcze raz wszystko, o ile pamietam to problemy zaczely sie od akcji serwisowej toyoty-wymieniali jakies elementy w ukladzie kierowniczym(to bylo dosyc dawno temu:) ), poniewaz nie jezdzilem zbyt duzo po czarnym nie przeszkadzala mi ta "mala" niedogodność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość