4R - sciaga w prawo, co może być nie tak?
Moderator: Mroczny
4R - sciaga w prawo, co może być nie tak?
Jak w temacie, samochód ciągnie na prawą stronę(jak puszczę kierownicę), w czasie jazdy na wprost też muszę troszeczkę "kątrować"
Luzów w układzie kierowniczym nie stwierdzono, zbieżność jest podobno ok.
Jakieś sugestie?
Luzów w układzie kierowniczym nie stwierdzono, zbieżność jest podobno ok.
Jakieś sugestie?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Nierówno ustawione kąty wyprzedzenia zwrotnic po obu stronach.
Jeżeli mowa o aucie, które posiadasz od dawna, a objaw pojawił się sam, to sprawdź ciśnienia w kołach.
Zbierzność jako taka (czyli ustawienie kół w płaszczyźnie poziomej) nie ma zupełnie nic wspólnego ze ściąganiem auta na którąkolwiek ze stron. Co najwyżej tnie wtedy opony.
Natomiast tzw. kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (czyli ustawienie w płaszczyźnie pionowej wzdłużnej) i pochylenie koła (płaszczyzna pionowa poprzeczna) maja znaczenie jak najbardziej.
No i teraz zła wiadomość. jak auto nie miało jakiegoś craschtestu, to te ustawienia powinny dożywotnio się trzymać.
Jeżeli mowa o aucie, które posiadasz od dawna, a objaw pojawił się sam, to sprawdź ciśnienia w kołach.
Zbierzność jako taka (czyli ustawienie kół w płaszczyźnie poziomej) nie ma zupełnie nic wspólnego ze ściąganiem auta na którąkolwiek ze stron. Co najwyżej tnie wtedy opony.
Natomiast tzw. kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (czyli ustawienie w płaszczyźnie pionowej wzdłużnej) i pochylenie koła (płaszczyzna pionowa poprzeczna) maja znaczenie jak najbardziej.
No i teraz zła wiadomość. jak auto nie miało jakiegoś craschtestu, to te ustawienia powinny dożywotnio się trzymać.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
właśnie nie mialo "testu":), a zamierzam zalozyc "nowsze" opony, sprawdzilem ostatnio zawieszenie z przodu i nic nie wyszlo, jest tylko delikatny luz na gornym sworzniu prawego wahacza(ale mechanik sprawdzajacy stwierdzil ze to nie jest przyczyna), stwierdzil jeszcze zbieznosc kół(o jakies 0,5 cm ), nie sprawdzil kątów bo nie miał jak.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Tylko terenówki ze sztywnym przodem. Każde z niezależnym zawieszeniem ma, tyle, że nie każdy o tym wie. Nawet proste jak cep mcpersony maja takową regulacjęgri74 pisze:zbiezność jak najbardziej ma
wiele jest aut nie majacych regulacji wyprzedzenia zwrotnicy

A mechanikom się nie chce, albo nie wiedzą jak sprawdzić. Jeszcze mi się nie zdarzyło widzieć sprzętu do geometri podwozia bez możliwości diagnostyki wyprzedzenia zwrotnicy czy pochylenia, bo to po prostu inaczej namalowana tablica jest i nic więcej. Lasery czy lampy na kołach są te same.
@gri74, jak nie wierzysz, to podkręć sobie na próbę tuleję regulacyjną w plaskaczu tylko na jednym kole, tak z 5 obrotów. Zbierznośc poleci ewidentnie , ale żadnego ściągania nie będzie. Jedynie kierownica przy jeździe do przodu przyjmie inna pozycję.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Przyglądnij się dokładnie. Zwykle tylne mocowanie wachacza ma znacznie większe otwory niż śruby je mocujące, widać po "przerośniętych" podkładkach. To właśnie jest ta regulacja.gri74 pisze:ee, nie do końca sie zgadzam, w kwesti Mcpersonów głównie , wiekszość jest bez regulacji

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Nawet japońcom nie udaje się tak dokładnie klepać nadwozi, żeby zawieszenia nie wymagały korekty. Ta "regulacja to nie jakiś kosmos, kosmetyka raczej. Ale zwykle jest.gri74 pisze:aha, a świstak siedzi i zawija....
![]()
nie musze się przyglądać, widzę różne od 20 lat
Natomiast ściąganie auta - jakoś nie mogę sobie przypomnieć żadnego wozu ze 100% bezwypadkową historią, który by miał problemy z jazdą na wprost.
ps. przypomniało mi się - @mariusx, sprawdź sobie jeszcze, czy się czasem hamulec nie blokuje, bo wtedy też będzie ściągać
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Najpierw sprawdź czy tłoczki hamulcowe sie nie zapiekły, jeśli są OK to zamień przednie opony stronami, jak nie pomoże jedź na sprawdzenie kątów, oba sie ustawia w tym aucie.mariusx pisze:właśnie nie mialo "testu":), a zamierzam zalozyc "nowsze" opony, sprawdzilem ostatnio zawieszenie z przodu i nic nie wyszlo, jest tylko delikatny luz na gornym sworzniu prawego wahacza(ale mechanik sprawdzajacy stwierdzil ze to nie jest przyczyna), stwierdzil jeszcze zbieznosc kół(o jakies 0,5 cm ), nie sprawdzil kątów bo nie miał jak.
Aha, sprawdziłeś zawieszenie z przodu a tylne też może mieć wpływ na ściąganie.
Tak jak pisał rokfor, zbieżność nie ma wpływu na ściąganie w jedną strone, przy niewłaściwej auto może myszkować i drzeć opony.
same starocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość