Strona 1 z 1

docisk sprzęgła 2LII a 2LT

: wt paź 21, 2008 1:05 pm
autor: kpeugeot
wyszło że są inne dociski

tzn śruby mocujące są te same ale kołki naprowadzające sa przesunięte

czy obciąć kołki i zamocować na srubach czy też przekładać koło zamoachowe od 2LII - jeśłi tak to jak je zablokować żeby odkręcić śruby?

Re: docisk sprzęgła 2LII a 2LT

: wt paź 21, 2008 1:09 pm
autor: Qbartx
kpeugeot pisze:wyszło że są inne dociski

tzn śruby mocujące są te same ale kołki naprowadzające sa przesunięte

czy obciąć kołki i zamocować na srubach czy też przekładać koło zamoachowe od 2LII - jeśłi tak to jak je zablokować żeby odkręcić śruby?
Pneumatem potraktowac i po problemie :) Ew mozna zablokowac czyms plaskim o ta blache w ktorej jest otwor na rozrusznik.

: wt paź 21, 2008 4:08 pm
autor: kpeugeot
to se chyba będę musiał pneumata kupić

: wt paź 21, 2008 4:13 pm
autor: Qbartx
Przypomnialo mi sie. Druga osoba do pomocy, lyzka do opon, lyzke pakujesz w otwor w blasze gdzie jest brok i zapierasz o wieniec. Mniej wiecej tak.
Lub....zakladasz porzadny dlugi klucz na srube kola pasowego i zapierasz o cos, a sruby od kola traktujesz udarowo patrz mlotkiem tez porzadnym kluczem.

: wt paź 21, 2008 5:29 pm
autor: spl
wsadż dużego srubaka w otwór kołka nastawnego ,oprzyj na nim lyżke do kól i odkręcisz. Pneumatem możesz uszkodzić gwint w zamachu(śruby te nie są przykręcone jakimś ogromnym momentem:) Wygodniej w 2 osoby i zwróć uwagę przy okazji na uszczelniacz wału

: wt paź 21, 2008 6:57 pm
autor: kpeugeot
dzięki pomogło

oszczędziłem 100 zł na klucz :)21

: wt paź 21, 2008 8:26 pm
autor: rokfor32
To akurat żadna oszczędność. Klucz udarowy przydaje się bardzo do odkręcania czegokolwiek, czasami jest wręcz niezastąpiony :wink: Spróbuj odkręcić śrubę z przodu wału (skręcającą koła pasowe) na aucie, to się przekonasz :)21

: wt paź 21, 2008 8:42 pm
autor: kpeugeot
wiem

ale kupowanie byle jakiego klucza bo się spieszę też nie ma sensu

a co są warte te klucze na allegro po 100-150 zł 1/2cala

np taki
http://www.allegro.pl/item455096462_klu ... mi_fv.html

: wt paź 21, 2008 10:56 pm
autor: spl
Z całym szacunkiem klucz udarowy to nie jest dobry pomysł do odkrecania śruby z pasowego .Często tego rodzaju operacja kończy sie napawaniem lub wymiana walu (wyszczerbia sie kolo klina) a do odkrecenia pasowego masz klucze blokujace

: wt paź 21, 2008 11:00 pm
autor: AdAm
rokfor32 pisze:To akurat żadna oszczędność. Klucz udarowy przydaje się bardzo do odkręcania czegokolwiek, czasami jest wręcz niezastąpiony :wink: Spróbuj odkręcić śrubę z przodu wału (skręcającą koła pasowe) na aucie, to się przekonasz :)21
Do tego to akurat można rozrusznik wykorzystać. (pod warunkiem że silnik w samochodzie oczywiście)

: wt paź 21, 2008 11:06 pm
autor: spl
kup powyżej 700 Nm http://moto.allegro.pl/item455494914_kl ... _0924.html 310Nm jest za słaby do terenówek

: wt paź 21, 2008 11:30 pm
autor: rokfor32
Teoretycznie specjalne klucze blokujące powinien używać serwis. Ale to teoria, bo nigdy ich tam w użyciu nie spotkałem (może mają gdzieś schowane? :wink: ). Natomiast powszechnie stosuje się w warsztatach klucze udarowe.

Wyszczerbiony rowek wpustowy też się zdarzyło widzieć, ale było to spowodowane właśnie przez zbyt słabe dokręcenie koła pasowego po wymianie paska rozrządu.

Ja kiedyś miałem mus ściągnięcia koła pasowego w 4R z 3 litrowym silnikiem, leciwego i mocno zapieczonego, poza warsztatem. To, że zablokować za bardzo nie ma jak to jedno, ale że do zwykłego klucza trzeba było meter przedłużki to drugie. A siły w łapkach to mi nie brakuje :wink:

: wt paź 21, 2008 11:33 pm
autor: rokfor32
spl pisze:kup powyżej 700 Nm http://moto.allegro.pl/item455494914_kl ... _0924.html 310Nm jest za słaby do terenówek
:)2

: śr paź 22, 2008 6:44 am
autor: kpeugeot
troszkę to za drogie jak na moje potrzeby :(