ściągania koła napędzającego pasek klinowy od alternatora

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

ściągania koła napędzającego pasek klinowy od alternatora

Post autor: kpeugeot » sob paź 25, 2008 10:16 am

hej

jak sciągnąć to koło dwu paskowe na dole silnika

skład się ono z 3 części - małe koło napędzające pompe oleju

i duze podwójne koło osadzone na module mocowanym do wału

czy te koła winny się luźno obracać na tym module - tak mam w jednym silniku

w drugim to się zachowują jak zaspawane -

chcę sciągnąć te zaspawane i założyć w miejsce luźnych

no więc jak to zrobić ?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » sob paź 25, 2008 12:11 pm

Obracac to raczej nie, chyba ze z walem.
Zobacz czy jest jakis klin, a sciagnac to chyba sciagaczem do lozysk.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » ndz paź 26, 2008 9:08 am

dobra udało się ściagnąć

musiałem sobie zrobić ściągacz ale poszło
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » ndz paź 26, 2008 2:30 pm

Ok, to może opisz jak to było - coby dla potomności była instrukcja. Nie ma nic frustrującega jak posty typu:

Halo, halo - mam problem, jak zrobić to i to?
---
Ok, już zrobiłem. :)



Ktoś po tygodniu grzebania na forum odnajduje pytanie jakie sam chciał zadać, a na koniec:
Ok, już zrobiłem.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pn paź 27, 2008 6:22 am

odkręcam
cztery małe śruby 6 - klucz 10

i zdejmuje małe koło - na podstawie małego koła robię przyrząd do ściągania

płaskownik 3

dwa otwory fi6 lub 7 do mocowania (jako szablon użyłem małego koła)

pośrodku wiercę otwór większy chyba 10, z jednej strony do otworu spawam nakrętkę tak aby śruba przechodziła przez nią na wylot i mogła oprzeć się na w śroku koła które chcę zdjąć

potem mocuję płaskownik w oryginalnych punktach dwoma śrubami 6 - ale dłuższymi od oryginałów,

w środek wkręcam nową śrubę - robię dystans z klucza nasadowego na osi koła, wkręcając śrubę opieram ją na dystansie a potem dokręcająć ściągam całe koło



płaskownik trójka
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 322
Rejestracja: pt maja 26, 2006 2:15 pm
Lokalizacja: Przyszowa- Małopolskie
Kontaktowanie:

Post autor: Romeo » pn paź 27, 2008 6:54 am

proste rozwiązania bywają najskuteczniejsze :)
4 RUNNER
HILUX-taczka :)
i przyszło mieszkać na górce w Beskidzie wyspowym-jest pięknie :D

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn paź 27, 2008 9:04 am

To koło pasowe w normalnych warunkach schodzi w rękach. Silnik musiał albo długo stać w pokrzywach, albo było słabo dokręcone kiedyś i zatarło się na wpuście.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Post autor: mariusx » pn paź 27, 2008 1:43 pm

no racja ja przy wymianie tez zdjalem bez problemu ''recami''

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn paź 27, 2008 5:35 pm

rokfor32 pisze:To koło pasowe w normalnych warunkach schodzi w rękach. Silnik musiał albo długo stać w pokrzywach, albo było słabo dokręcone kiedyś i zatarło się na wpuście.
Trafiłeś chyba w sedno. Ten silnik byl w kwietniu wyjęty z garażu i stał sobie do teraz. I nie w pokrzywach :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pn paź 27, 2008 6:41 pm

ale mój nie stał a też zdjęcie nie było łatwe
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn paź 27, 2008 8:07 pm

A jak już zdjąłeś, to jak wyglądały powierzchnie i okolice wpustu? Ładne, błyszczące i bez śladów odkształceń, czy może pokryte takim czarnym nalotem tudzież rdzą?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość