nie pali 2,4D

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

nie pali 2,4D

Post autor: kpeugeot » czw lis 20, 2008 4:50 pm

hej

objaw prosty paliwo na wtryskach jest, przekaźnik od grzania świec pyka

napięcia między listwą świec a blokiem silnika nie ma

gdzie szukać przyczyny nie odpalania>

czy można to podpiąć jakoś na krótko

czy moze mi ktoś prosto objaśnić co jest potrzebne aby diesel zapalił?

w benzynie to wiem - powietrze. benzyna i iskra na świecy

a co w dieslu? powietrze paliwo i?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw lis 20, 2008 6:13 pm

można,

podaj bezpośrednio na listwę 12 V , policz do15 i spróbuj zapalić

jak zapali, tu udaj się do elektryka aby naprawić system podgrzewania





:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw lis 20, 2008 7:35 pm

z tym 12 to wiesz :wink:
nie wszystkie świece grzeją na 12, nie wiem jak w toyocie.
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw lis 20, 2008 7:39 pm

jak nie wiesz to nie zabieraj głosu Węsssssszu



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » czw lis 20, 2008 8:09 pm

A zaworek na pumpie? :)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw lis 20, 2008 8:20 pm

użyłem samostartu - i zapalił

teraz musze tylko sprawdzić świece żarowe - jak to zrobić

jaki moduł odpowiada za podgrzewanie?

i czy napięcie ma być 12V czy np 15V
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw lis 20, 2008 8:26 pm

podepnij na 10-15 s 12V i sprawdź paluchami czy świece ciepłe

a świece są na 11,5 V


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » czw lis 20, 2008 9:03 pm

Sprawdź czy masz "dodatkową" świecę w kolektorze dolotowym (wkręcana od spodu). Jeżeli masz i jest spalona, to nie będzie podawać prądu na świece - takie śmieszne zabezpieczenie. Cena w ASO jest kosmiczna, ja w Lj'cie zmotałem grzanie na krótko przez pstryczek.
LC bj 73 -1985 (babcia)

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » czw lis 20, 2008 9:05 pm

Mag69 pisze:podepnij na 10-15 s 12V i sprawdź paluchami czy świece ciepłe

a świece są na 11,5 V


:)21

występowały też 6 V
LC bj 73 -1985 (babcia)

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » czw lis 20, 2008 9:36 pm

nie do końca...świece w tym silniku są na 12V a w niektórych modelach był jeszcze dodatkowo taki "bajer", że po zapaleniu jeszcze przez jakiś czas sterownik podawał napięcie o połowę niższe (6 V) - coś jak dogrzewanie w trakcie pierwszych sekund pracy silnika...
W razie "W": Konrad, sterownik od świec masz w środku auta, pod klapką obok nóg pasażera - na ściance pod schowkiem.

W dolocie świec nie ma.
coś będzie....

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw lis 20, 2008 9:48 pm

no...

świece niby na napięcie 12V ,ale na samych świecach pisze 11,5 V :lol:


:)21
LJ 70

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » pt lis 21, 2008 1:28 am

szczegół 8)...na 12V też pochodzą :wink:
coś będzie....

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pt lis 21, 2008 2:59 am

kpeugeot pisze:użyłem samostartu - i zapalił

teraz musze tylko sprawdzić świece żarowe - jak to zrobić

jaki moduł odpowiada za podgrzewanie?

i czy napięcie ma być 12V czy np 15V
Tego samostartu to ostrożnie.... zaj.. detonacje wywołuje.... a pamietaj ze masz forkomory które mogą popękać

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » pt lis 21, 2008 7:41 am

Maniek pisze:nie do końca...

W dolocie świec nie ma.
Świece występowały na 12 i na 6 V.
Świece w dolocie miałem w poprzedniej toyce 2,4. W bloku (gdzieś poniżej kolektora dolotowego) był jeszcze czujnik "odpowiadający" za dogrzewanie (podawane było 6V na świece 12) do momentu aż silnik nie uzyskał 40 stopni.
LC bj 73 -1985 (babcia)

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pt lis 21, 2008 2:06 pm

Wojteeek pisze:
Maniek pisze:nie do końca...

W dolocie świec nie ma.
Świece występowały na 12 i na 6 V.
Świece w dolocie miałem w poprzedniej toyce 2,4. W bloku (gdzieś poniżej kolektora dolotowego) był jeszcze czujnik "odpowiadający" za dogrzewanie (podawane było 6V na świece 12) do momentu aż silnik nie uzyskał 40 stopni.
To cos w dolocie... to nie jest zadna swieca tylko zwykly rezystor do dogrzewania silnika (after glow) obniża napięcie na swiecach zarowych a przy okazji tego sie sam nagrzewa.... więc chłodzi go powietrze dolotowe w kolektorze....

Ciepło wytwarzane przez ten rezystor w zaden sposob nie jest tyle znaczne aby konkretnie podgrzać kolektor..... ani powietrze dolotowe

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Post autor: wolf_87 » pt lis 21, 2008 2:43 pm

Nikos pisze:
kpeugeot pisze:użyłem samostartu - i zapalił

teraz musze tylko sprawdzić świece żarowe - jak to zrobić

jaki moduł odpowiada za podgrzewanie?

i czy napięcie ma być 12V czy np 15V
Tego samostartu to ostrożnie.... zaj.. detonacje wywołuje.... a pamietaj ze masz forkomory które mogą popękać
zapal kiedys samochód na placku jeszcze gorszy efekt niz na samostarcie:/
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt lis 21, 2008 3:00 pm

Nikos pisze:....
To cos w dolocie... to nie jest zadna swieca tylko zwykly rezystor do dolotowe
dobrze gada :)2

tylko gwoli ścisłości, świece żarowe są też w pewnym stopniu rezystorami, nawet tak są zaznaczane na schematach

http://img246.imageshack.us/my.php?imag ... temcx4.jpg

to jest schemat do silników 2L i 2LT


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » pt lis 21, 2008 7:35 pm

Taki rezystor jak wszystkie świece "żarowe", się schładza, coś podgrzewa itd.
LC bj 73 -1985 (babcia)

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz lis 23, 2008 2:09 am

Wojteeek pisze:Taki rezystor jak wszystkie świece "żarowe", się schładza, coś podgrzewa itd.
Tak ale tak jak juz napisalem ten rezystor nie podgrzewa w zaden sposob kolektora ssacego.... tzn jego cieplo ktore wytwarza nie wplynie w zaden sposob na prace silnika.

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » ndz lis 23, 2008 4:16 pm

Nikos pisze:
Wojteeek pisze:
Maniek pisze:nie do końca...



Ciepło wytwarzane przez ten rezystor w zaden sposob nie jest tyle znaczne aby konkretnie podgrzać kolektor..... ani powietrze dolotowe

nie wiem jaki prąd na to coś idzie,ale przy okazji kontroli świec żarowych wykręciłem to cudo,wygląda jak świeca żarowa tylko 4 razy grubsza,jak podłączyłem do niej 12 volt to bardzo szybko sie nagrzewa i bardzo wolno stygnie,jest wkręcona na środku ssącego i wydaje mi się że jest w stanie podgrzać powietrze w ssącym oczywiście jak do niej dochodzi 12 volt a nie mniejsze ale to tylko takie moje dumanie..
tel660675798

Awatar użytkownika
Wojteeek
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 7:09 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Wojteeek » ndz lis 23, 2008 4:30 pm

profesorr pisze:... to tylko takie moje dumanie..
Sam widziałeś jak działa, jaką temperaturę wytwarza - w mroźne dni wyraźnie ułatwia rozruch i początkową prace silnika :)2
Kto nie wierzy, niech ją odepnie i po nocy -20 C odpali auto.
LC bj 73 -1985 (babcia)

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » ndz lis 23, 2008 5:02 pm

Wojteeek pisze:
profesorr pisze:... to tylko takie moje dumanie..
Sam widziałeś jak działa, jaką temperaturę wytwarza - w mroźne dni wyraźnie ułatwia rozruch i początkową prace silnika :)2
Kto nie wierzy, niech ją odepnie i po nocy -20 C odpali auto.
ja sądzę że jak skośni z toyoty ją tam wsadzili to jest potrzebna,w osobowych tojkach w silnikach 2-c,2-ct też są montowane a miałem obie i każda paliła na dotyk nawet poniżej -30
tel660675798

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz lis 23, 2008 6:48 pm

E - tam. miałem już do czynienia z silnikami, które bez żadnych dodatków w postaci świec żarowych czy płomieniowych paliły na dotyk przy -15. Ale wszystko to był wtrysk bezpośredni.

Niestety toyoty, szczególnie ze starszych lat to nie dotyczy. Wszystkie to silniki z boczną komorą wstępną, świeca żarowa jest im niezbędna. Dopiero najnowsze silniki d4d mają bezpośredni wtrysk paliwa na tłok, ale i tak mają świece żarowe.

Ten rezystor, o którym była mowa służy do obniżenia napięcia na świecach w czasie dogrzewania silnika zanim osiągnie on te 40 st., a w kolektorze jest dlatego, że wymaga chłodzenia, żeby się nie spalił. A tam zawsze jest przepływ powietrza.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

dawid-js
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: wt lut 05, 2008 3:04 pm
Lokalizacja: Kędziezyn-kozle/Vejle Dania

Post autor: dawid-js » ndz lis 23, 2008 7:02 pm

Panowie...niech kolega zrobi tak jak pisze mog69.On szuka porady a nie logicznego wyjasnienia jak działa disel od podstaw.Ja juz na pstryczek w kobinie jezdże z pół roku i jeszcze zadna swieca mi się niespaliła.
toyka j70

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » pn lis 24, 2008 12:12 am

profesorr pisze:
Nikos pisze:
Wojteeek pisze:
nie wiem jaki prąd na to coś idzie,ale przy okazji kontroli świec żarowych wykręciłem to cudo,wygląda jak świeca żarowa tylko 4 razy grubsza,jak podłączyłem do niej 12 volt to bardzo szybko sie nagrzewa i bardzo wolno stygnie,jest wkręcona na środku ssącego i wydaje mi się że jest w stanie podgrzać powietrze w ssącym oczywiście jak do niej dochodzi 12 volt a nie mniejsze ale to tylko takie moje dumanie..
\


To wepnij sobie go w uklad grzania swiec zarowych czyli wtedy gdy bedzie obniżał napięcie i zobacz jak się wtedy nagrzeje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość