Hilux - jak rozpoznać moc silnika? i jak ją zwiększyć?
Moderator: Mroczny
- jakubmysliwiec
- Posty: 352
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
Hilux - jak rozpoznać moc silnika? i jak ją zwiększyć?
Witam,
laickie pytanie - proszę bez szyderstw -
- jak dowiedzieć się, jaką moc ma mój silnik? Hilux 97', 2,4D - znalazłem info, że ten model przy tym silniku miał rozbieżność 90 / 120 KM.
A druga kwestia - bo sądzę, po osiągach (nie narzekam baaardzo, bo jako wół pociągowy jest świetny, ale w terenie mógłby robić lepiej) sądzę że najniższa ze znalezionych wartość mocy - jak zwiększyć możliwości?
To jest Hilux. Indestructible. Silnik nie do zajechania, jak mówią. Wobec tego wolałbym mu nie robić krzywdy. Ale może jakieś tricki, drobne modyfikacje? Czy w tym roczniku można stosować jakieś powerboxy?
laickie pytanie - proszę bez szyderstw -
- jak dowiedzieć się, jaką moc ma mój silnik? Hilux 97', 2,4D - znalazłem info, że ten model przy tym silniku miał rozbieżność 90 / 120 KM.
A druga kwestia - bo sądzę, po osiągach (nie narzekam baaardzo, bo jako wół pociągowy jest świetny, ale w terenie mógłby robić lepiej) sądzę że najniższa ze znalezionych wartość mocy - jak zwiększyć możliwości?
To jest Hilux. Indestructible. Silnik nie do zajechania, jak mówią. Wobec tego wolałbym mu nie robić krzywdy. Ale może jakieś tricki, drobne modyfikacje? Czy w tym roczniku można stosować jakieś powerboxy?
- jakubmysliwiec
- Posty: 352
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
nie tak, ale ostatnio byliśmy z bratem w terenie - on samurajem wjechał do takiego leja, dość ostre brzegi i wyjechał jak burza, ja wjechałem.... i 20 minut męczyłem się w piasku, właściwie do momentu aż pod wpływem "kopania" nie zrobił mi się łagodniejszy podjazd - nie wyrabia. Tak samo pod większą górkę chciałem ostatnio podjechać, ok. do 40*, przejechał kilkanaście metrów i gaśnie...Dragunov pisze:jak na 400 sie chcesz scigac to nie trafiles z autem![]()

normalnie śmiga tak jak trzeba, po czarnym ciągnie, kolegów wyciąga z błotka, na liczniku na mtkach nawet 130 zrobi... wystarcza. ale w terenie - może nie słabiutko... ale to mogłoby być ciutkę lepiej

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Jedynie to, co Damian napisał. Albo wymiana na benzynkę
Ja tam nie narzekam, 150 kM z 2,7 litra, daje radę rozpędzić mojego złoma do 180 km/h, na 33" i standardowych przekładniach. Uprzedzę pytanie "po co?" Używam wyłącznie, jak stwierdzę silne niedobory adrenaliny
, Jedna taka dawka w wykonaniu mojego strucla na dłuuugo starcza ...
ps. @Damian, jakoś długo Cię nie było na forum ...

Ja tam nie narzekam, 150 kM z 2,7 litra, daje radę rozpędzić mojego złoma do 180 km/h, na 33" i standardowych przekładniach. Uprzedzę pytanie "po co?" Używam wyłącznie, jak stwierdzę silne niedobory adrenaliny


ps. @Damian, jakoś długo Cię nie było na forum ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Chciałbyśjakubmysliwiec pisze: Hilux 97', 2,4D - znalazłem info, że ten model przy tym silniku miał rozbieżność 90 / 120 KM.

wg producenta 83KM @ 4200rpm, chcesz to jedź na hamownie, zobaczysz co z tego zostało

Tak, uczepić na lince od gazujakubmysliwiec pisze: Czy w tym roczniku można stosować jakieś powerboxy?

same starocie
zadne powerboxy kolego tam nic nie zdzialaja... masz pod maska czysta mechanike....i czyz to nie jest piekne w dzisiejszych czasach?
ew dodaj mu turbine z jakims intercoolerem albo wymiana silnika na np. 3.0 KZT/KZTE z 4runnera/land cruisera o mocy ok 125KM...
tez mialem ten problem...skonczylo sie na wymianie samochodu.
ew dodaj mu turbine z jakims intercoolerem albo wymiana silnika na np. 3.0 KZT/KZTE z 4runnera/land cruisera o mocy ok 125KM...
tez mialem ten problem...skonczylo sie na wymianie samochodu.
TOYOTA
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Tyle, że 4R z tym silnikiem coraz bardziej leciwe się robią, a razem z wiekiem kilometrów też przybywa. Nawet w UK znalezienie 10-cio letniego auta z małym przebiegiem w dobrej cenie nie jest łatwe. Można oczywiście kupić cokolwiek i nastawić się na wyremontowanie. No ale tanio to na pewno nie będzie.
W Isla ludziska bardzo sobie chwalą silnik 2,4 td, co najwyżej dokładają intercooler. Nawet mój szef obecny, właściciel szrotu, takim jeździ po górach. Choć problemu z silnikiem 1kzt nie ma żadnego, zamienić mógłby w każdej chwili, kilka takich w magazynie leży. Ale nie tylko parametry się liczą, niezawodność również. A z tego co mówił dłuższa jazda w czerwonym polu to wcale nie rzadkość dla tego auta
Ten hil jest na przekładniach 5,29 i kołach 36".
Uprzedzając dywagacje na temat potrzeb - gość parę latek temu jeździł w islandzkiej formule OR wehikułem o znacznie większej mocy, nie cacka się z autami za bardzo. W tym hilu już kilka resorów poszło do śmietnika. Ale na silnik nie narzeka
W Isla ludziska bardzo sobie chwalą silnik 2,4 td, co najwyżej dokładają intercooler. Nawet mój szef obecny, właściciel szrotu, takim jeździ po górach. Choć problemu z silnikiem 1kzt nie ma żadnego, zamienić mógłby w każdej chwili, kilka takich w magazynie leży. Ale nie tylko parametry się liczą, niezawodność również. A z tego co mówił dłuższa jazda w czerwonym polu to wcale nie rzadkość dla tego auta

Ten hil jest na przekładniach 5,29 i kołach 36".
Uprzedzając dywagacje na temat potrzeb - gość parę latek temu jeździł w islandzkiej formule OR wehikułem o znacznie większej mocy, nie cacka się z autami za bardzo. W tym hilu już kilka resorów poszło do śmietnika. Ale na silnik nie narzeka

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
zgadzam się
z perspektywy użytkownika 2,4TD i 3,0TD uważam ten pierwszy za bardziej pewny i niezajebliwy, mający po podobnym przebiegu o wiele lepszy stan ogólny
jednak przekonuje wariacka (w porównaniu do 2,4) moc trzylitrówki, to jeden z najlepiej (jeśli nie najlepszy) wkręcających się i dynamicznych diesli w klasycznych 4x4
z perspektywy użytkownika 2,4TD i 3,0TD uważam ten pierwszy za bardziej pewny i niezajebliwy, mający po podobnym przebiegu o wiele lepszy stan ogólny
jednak przekonuje wariacka (w porównaniu do 2,4) moc trzylitrówki, to jeden z najlepiej (jeśli nie najlepszy) wkręcających się i dynamicznych diesli w klasycznych 4x4
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
w sumie nie jest tak źle w porównaniu np do zdechłego 200tdi(klekot głośniejszy niż w tranzicie - nie dało się wytrzymać jak był odpalony w warsztacie). Ale z tego co zauważyłem to chyba każdego 1-KZT telepie przy gaszeniu tak, że chce z ramy wyskoczyć.
Jednak ja już mam skrzywioną psychę i diesla co ma mniej niż 6 cylindrów nie chcę
Jednak ja już mam skrzywioną psychę i diesla co ma mniej niż 6 cylindrów nie chcę

poczekaj do większego remontu...N2O pisze:w sumie nie jest tak źle w porównaniu np do zdechłego 200tdi(klekot głośniejszy niż w tranzicie - nie dało się wytrzymać jak był odpalony w warsztacie). Ale z tego co zauważyłem to chyba każdego 1-KZT telepie przy gaszeniu tak, że chce z ramy wyskoczyć.
Jednak ja już mam skrzywioną psychę i diesla co ma mniej niż 6 cylindrów nie chcę

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- jakubmysliwiec
- Posty: 352
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Kraków
a to skomplikowane? tzn. jak się do tego zabrać? szczerze mowiac myslalem, ze obencosc turbiny jest tez zalezna od budowy silnika, jak jest to jest, jak nie to nie... wystarczy na wylocie zalozyc??banano pisze:ew dodaj mu turbine z jakims intercoolerem
a z innej strony - kopci dość mocno, nie tylko standardowo jak się rozgrzewa, ale też podczas jazdy - zwłaszcza w nocy widzę to na światlach samochodow z tylu - w dzien czasem jak rusze na skrzyzowaniu to znikam caly w chmurze - ale czarnej, wiec mysle ze to wtryski, tym bardziej ze pali ok 10-12, a wiem, ze ten rocznik potrafi palic 8-10 (244k przebiegu).
Nie bylem z tym u diagnostyka bo nie ma kiedy auta postawic, ale tak sie zastanawiam - to moze miec wplyw na moc silnika?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Do założenia turbo musisz mieć kolektor wydechowy z silnika z turbo. Chyba jest też trochę inny kształt początkowej części rury wydechowej.
Jak dymi, znaczy za duża dawka paliwa. Albo za mało powietrza
Jak dymi, znaczy za duża dawka paliwa. Albo za mało powietrza

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
...za dużo paliwa, za mało powietrza, paliwo źle rozpylone, paliwo za późno wtryśnięte, itd... generalnie ten typ lubi troche przykopcić na wysokich obrotach ale nie żeby czarne chmury za sobą zostawiał 
@rokfor
przypadkiem w turbo cały wydech nie ma większej średnicy? jakbym juz sie bawił z wydechem to poprowadziłbym go tak jak w wersji ze sztywnym mostem z przodu (przechodzi na lewo za reduktorem a nie kolankiem pod przednim wałem)

@rokfor
przypadkiem w turbo cały wydech nie ma większej średnicy? jakbym juz sie bawił z wydechem to poprowadziłbym go tak jak w wersji ze sztywnym mostem z przodu (przechodzi na lewo za reduktorem a nie kolankiem pod przednim wałem)
same starocie
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Diesle to nie moja specjalność
. Ale mogę oczywiście sprawdzić te średnice, chyba stoi na placu jakiś wolnossący.
Przy sztywnym moście jest wystarczająco miejsca między wałem a ramą. Przy IFS idzie tam drążek skrętny, pewnie stąd takie rozwiązanie wydechu.

Przy sztywnym moście jest wystarczająco miejsca między wałem a ramą. Przy IFS idzie tam drążek skrętny, pewnie stąd takie rozwiązanie wydechu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości