Mosty Toyoty-wzmacniane bebechy

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Mosty Toyoty-wzmacniane bebechy

Post autor: Patry » ndz gru 21, 2008 11:06 pm

Hejo :)21

Planuje wzmocnienie kompleksowe mostów od Land Cruisera RJ 73 1994r.

Wyszukałem w US&A już wszystkie cześci, tylko pytanie czy będą pasować, czy mosty od Land Cruisera są kompatybilne częściowo z mostami Hiluxa, 4Runnera ?

http://polyperformance.com/shop/27-Spli ... -2339.html - ten zestaw na przykład, jest napisane że pasuje do Pickupów Toyoty z '79-'85 r. ale czy pasuje do Land Cruisera? ilość frezów, średnice bieżni pod łożyska, długości całych półosi ? czy tutaj most z Hiluxa to to samo co most z Cruisera ?

Te półosie tylne:
http://polyperformance.com/shop/Toyota- ... p-777.html

będą pasować do Land Cruisera ? bo chyba tylne półosie są wymienne z Hiluxem tak więc powinny...


przełożenia...
zadecydowałem że będzie to 5.29 i...

przód:
http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=4890

tył:
http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=1308

chyba dobrze wszystko wybrałem, tzn te oznaczenia reverse i średnice 8" ?


Pozdr. 8)
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn gru 22, 2008 7:28 am

a nie prościej parcha przeszczepic?
operacja niemalże bezkosztowa

mały80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 9:28 pm

Post autor: mały80 » pn gru 22, 2008 8:09 am

Mroczny pisze:a nie prościej parcha przeszczepic?
operacja niemalże bezkosztowa
a widzisz :D czystość rasy Kolego jest bardzo ważna, Toyota ma bardzo dobre części lecz nie każdego na nie stać, więc niech smigają Patrolami ci co mają nimi śmigać
:)21

mały80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 9:28 pm

Re: Mosty Toyoty-wzmacniane bebechy

Post autor: mały80 » pn gru 22, 2008 8:14 am

Patry pisze:Hejo :)21

Planuje wzmocnienie kompleksowe mostów od Land Cruisera RJ 73 1994r.

Wyszukałem w US&A już wszystkie cześci, tylko pytanie czy będą pasować, czy mosty od Land Cruisera są kompatybilne częściowo z mostami Hiluxa, 4Runnera ?

http://polyperformance.com/shop/27-Spli ... -2339.html - ten zestaw na przykład, jest napisane że pasuje do Pickupów Toyoty z '79-'85 r. ale czy pasuje do Land Cruisera? ilość frezów, średnice bieżni pod łożyska, długości całych półosi ? czy tutaj most z Hiluxa to to samo co most z Cruisera ?

Te półosie tylne:
http://polyperformance.com/shop/Toyota- ... p-777.html

będą pasować do Land Cruisera ? bo chyba tylne półosie są wymienne z Hiluxem tak więc powinny...


przełożenia...
zadecydowałem że będzie to 5.29 i...

przód:
http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=4890

tył:
http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=1308

chyba dobrze wszystko wybrałem, tzn te oznaczenia reverse i średnice 8" ?


Pozdr. 8)
gdy zadasz tej firmie pytanie ona odpowie Tobie na 100% podaj model i rok, na pewno dostaniesz to co ma być do twego żelaza :D

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn gru 22, 2008 8:22 am

Mroczny pisze:a nie prościej parcha przeszczepic?
operacja niemalże bezkosztowa
Nie mogą przecież wszyscy jeździć samuraiami...

pamiętasz ?

:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn gru 22, 2008 8:57 am

mały80 pisze:
Mroczny pisze:a nie prościej parcha przeszczepic?
operacja niemalże bezkosztowa
a widzisz :D czystość rasy Kolego jest bardzo ważna, Toyota ma bardzo dobre części lecz nie każdego na nie stać, więc niech smigają Patrolami ci co mają nimi śmigać
:)21
wiesz
myślałem, że o skuteczność chodzi

jasne, że lepiej i koszerniej upgrade do oryginału zastosować, niemniej, jeśli wóz do orki ma służyć... można przeboleć ten mezalians
:)21

mały80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 9:28 pm

Post autor: mały80 » pn gru 22, 2008 9:10 am

Mroczny pisze:
mały80 pisze:
Mroczny pisze:a nie prościej parcha przeszczepic?
operacja niemalże bezkosztowa
a widzisz :D czystość rasy Kolego jest bardzo ważna, Toyota ma bardzo dobre części lecz nie każdego na nie stać, więc niech smigają Patrolami ci co mają nimi śmigać
:)21
wiesz
myślałem, że o skuteczność chodzi

jasne, że lepiej i koszerniej upgrade do oryginału zastosować, niemniej, jeśli wóz do orki ma służyć... można przeboleć ten mezalians
:)21
ja tam jakoś daję radę w 80-tce 4.5 L i ora jak Patrol !! mam to i to więc jakąś tam marną wiedzę mam :D

:)21
Ostatnio zmieniony pn gru 22, 2008 9:26 am przez mały80, łącznie zmieniany 2 razy.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn gru 22, 2008 9:22 am

To już lepiej byłoby mosty z HJ 60 dopasować. Nawet parch tak pancernych nie posiada, a HJ60 podobnie jak LJ ma układ gruchy z tyłu asymetryczny. No i są nieco szersze, jak się nie mylę 3 cm.

Co do pytania:
- przód LJ jest zamienny z hilem z wyjątkiem gruchy. Grucha (kształt) i przekładnia (ring&pinion) są inne.
- tył ma identyczny dyferencjał (z tym, że w hilach była cała przeglądówka - dwu i cztero satelitowe, z LSD i mechaniczną blokadą, natomiast w LJ masz czterosatelitowy z LSD). Natomiast półosie są inne - w hilu obie mają jednakową długość, w LJ prawa jest krótka, lewa długa.

ps. Do normalnej jazdy odradzam przeróbkę przodu na krzyżaki. Dobre to do rockcrawlingu, ale na asfaltach powoduje spore wibracje. Lepsza opcja to wzmacniane bierfildy. A mocniejsze półosie występowały po '90 roku seryjnie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn gru 22, 2008 9:55 am

BigU

a gdzie ja coś o wiedzy pisałem?
taniosc rozwiązania proponowałem... jeśli nie musi byc taniosc to tak jak Ty piszesz - upgrade oryginału

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pn gru 22, 2008 10:02 am

RJ73 ma fabrycznie przełożenia 4.556 i stoi na oponach od żuka - 205R16(chyba 29"). Zatem wkładanie tam parszywych mostów i wielkich kółek wywoła chorobę zwaną "nissan gr": autko nie chce ani przyspieszać ani hamować. Zatem wsadzenie w oryginalne mosty przełożeń 5.29 zrekompensuje obciążenie oponami o rozmiarze nawet 33"/34" - a zdrowe mosty z taki oponami sobie radzą. No chyba, że "amok unlimited" nastąpi.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn gru 22, 2008 10:06 am

Powa - znasz się na wszystkim Obrazek

:)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn gru 22, 2008 10:06 am

ale ma rację akurat

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn gru 22, 2008 10:12 am

Damian pisze:ale ma rację akurat
kazdemu sie może przytrafic
:)21

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pn gru 22, 2008 10:15 am

Kuzwa naprodukowalem taki fajny post i sie nie wyslal :o
Wiec w skrocie...
Jakie bedziesz tam wrzucal kolka ??
Jezeli nie powyzej 33" to nie ma sensu pchac tam fury szelestow bo tujotowe mosty i tak daja sobie z takimi kolami spokojnie rade.
Jedyne co trzeba zmienic to przelozenia tak jak reszta z gory mowi :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pn gru 22, 2008 10:18 am

Mroczny pisze:
Damian pisze:ale ma rację akurat
kazdemu sie może przytrafic
:)21
mam archiwalne numery "auto świata" :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » pn gru 22, 2008 11:06 am

Hej


Nie mam zamiaru motać żadnej RJ'tki to już zrobiłem i skończyła z 4,2TD :wink:

Te mosty chce zapodać do zupełnie nowego samochodu, o masie c.a. 1400kg z 2,2CDI ok 200km.

Będzie to konstrukcja z zintegrowaną klatką bezpieczeństwa, kółka to Boggery 35x14,5

Mostów z Parcha nie chce, bo już mam je w jednej Tujocie... ciężkie są... :wink: a mosty Toyki z dwiema ARBami zalegają w garażu...

Wieksze kółka do fabrycznej RJ73 przerabiałem już, do tej pory mam koszmary :)16

Dzięki za info co do przegubów i półosi, napisze jeszcze do amreykańców, zobaczymy co oni powiedzą

Co do mostów z HJ60 to nie wyobrażam sobie jak możn takie wspaniałe autko z mostów ograbić
:o
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaxLux » pn gru 22, 2008 11:37 am

Patry pisze:Hej


Nie mam zamiaru motać żadnej RJ'tki to już zrobiłem i skończyła z 4,2TD :wink:

Te mosty chce zapodać do zupełnie nowego samochodu, o masie c.a. 1400kg z 2,2CDI ok 200km.

Będzie to konstrukcja z zintegrowaną klatką bezpieczeństwa, kółka to Boggery 35x14,5

Mostów z Parcha nie chce, bo już mam je w jednej Tujocie... ciężkie są... :wink: a mosty Toyki z dwiema ARBami zalegają w garażu...

Wieksze kółka do fabrycznej RJ73 przerabiałem już, do tej pory mam koszmary :)16

Dzięki za info co do przegubów i półosi, napisze jeszcze do amreykańców, zobaczymy co oni powiedzą

Co do mostów z HJ60 to nie wyobrażam sobie jak możn takie wspaniałe autko z mostów ograbić
:o
Patry, czy ty czasem nie upalasz na Pucharach '73 ki z mostami Parcha silnikiem i skrzynia HDJ'ta ??

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » pn gru 22, 2008 12:14 pm

MaxLux pisze:Patry, czy ty czasem nie upalasz na Pucharach '73 ki z mostami Parcha silnikiem i skrzynia HDJ'ta ??
chyba tak :wink: wygląda ta 73 piknie :)2
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » pn gru 22, 2008 12:14 pm

MaxLux pisze:
Patry pisze:Hej


Nie mam zamiaru motać żadnej RJ'tki to już zrobiłem i skończyła z 4,2TD :wink:

Te mosty chce zapodać do zupełnie nowego samochodu, o masie c.a. 1400kg z 2,2CDI ok 200km.

Będzie to konstrukcja z zintegrowaną klatką bezpieczeństwa, kółka to Boggery 35x14,5

Mostów z Parcha nie chce, bo już mam je w jednej Tujocie... ciężkie są... :wink: a mosty Toyki z dwiema ARBami zalegają w garażu...

Wieksze kółka do fabrycznej RJ73 przerabiałem już, do tej pory mam koszmary :)16

Dzięki za info co do przegubów i półosi, napisze jeszcze do amreykańców, zobaczymy co oni powiedzą

Co do mostów z HJ60 to nie wyobrażam sobie jak możn takie wspaniałe autko z mostów ograbić
:o
Patry, czy ty czasem nie upalasz na Pucharach '73 ki z mostami Parcha silnikiem i skrzynia HDJ'ta ??
owszem :wink:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » pn gru 22, 2008 12:16 pm

Karson pisze:
MaxLux pisze:Patry, czy ty czasem nie upalasz na Pucharach '73 ki z mostami Parcha silnikiem i skrzynia HDJ'ta ??
chyba tak :wink: wygląda ta 73 piknie :)2
teraz wymagane są drobne poprawki blacharsko-lakiernicze :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » pn gru 22, 2008 12:35 pm

Patry pisze:teraz wymagane są drobne poprawki blacharsko-lakiernicze :)21
być może, bardzo ją potłukłeś? :)21 ostatnio widziałem Twoją 73 w Drawsku na PT. Nawet gadaliśmy co nieco :wink:
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » pn gru 22, 2008 1:10 pm

Karson pisze:
Patry pisze:teraz wymagane są drobne poprawki blacharsko-lakiernicze :)21
być może, bardzo ją potłukłeś? :)21 ostatnio widziałem Twoją 73 w Drawsku na PT. Nawet gadaliśmy co nieco :wink:
możliwe :wink:

od Drawska lekko się przemodelowała, moja 73 i czerwona Żurków to chyba najbardziej pogięte 73 jakie Polskie rajdy widziały :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

kot0072
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: śr lut 20, 2008 8:44 pm
Lokalizacja: Oborniki

Post autor: kot0072 » pn gru 22, 2008 6:47 pm

Axle od starego, sztywnego mostu 4runnera będą pasować do LJ na 99% (przód) most ten sam ponoć tu masz fajny sklep

http://www.marlincrawler.com/htm/axles.htm#front

Przerabiałem ten sam temat wszystko wyszukane policzone znaleziona osoba co to sprowadzi bez cła i vatu. Odpuściłem temat bo dolar skoczył i już się tak nie opłaca zostałem przy samych blokadach jak się coś ukręci bede myślał. Koła mam 33 nie planuje większych bo po co przełożenia bedą 5.29.
Co masz zrobić dzisiaj, zrób po jutrze będziesz miał 3 dni wolnego!!

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Janusz2000 » wt gru 23, 2008 11:28 am

Patry pisze:
Karson pisze:
Patry pisze:teraz wymagane są drobne poprawki blacharsko-lakiernicze :)21
być może, bardzo ją potłukłeś? :)21 ostatnio widziałem Twoją 73 w Drawsku na PT. Nawet gadaliśmy co nieco :wink:
możliwe :wink:

od Drawska lekko się przemodelowała, moja 73 i czerwona Żurków to chyba najbardziej pogięte 73 jakie Polskie rajdy widziały :)21
Hey Patry,

jak ją zobaczyłem po raz pierwszy tak zdefasonowaną u Pawła na podwórku to prawie zapłakałem - w moich rękach przed zmotaniem uchodziłą nie za najbardziej pogięta a najładniejszą RJ73 w Polsce :)

A co do tematu: jesli faktycznie samochód ma wyjść 1400kg to może nie potrzebujesz wzmacniać tych mostów - 200KM to nie taka okrutna moc, a zresztą przy takiej masie jej nadmiar powinnień uciekać w poślizgu kół.
Poza tym 1400 nie będzie łatwo wam siągnąć - mój Nissan waży 1700 - a jest wypruty ze wszystkiego co niepotrzebne - nawet biorąc pod uwagę lrzejsze mosty i lrzejszą bude 1400 to ciężki do uzyskania wynik w terenówce.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » wt gru 23, 2008 1:53 pm

Janusz2000 pisze:
Patry pisze:
Karson pisze: być może, bardzo ją potłukłeś? :)21 ostatnio widziałem Twoją 73 w Drawsku na PT. Nawet gadaliśmy co nieco :wink:
możliwe :wink:

od Drawska lekko się przemodelowała, moja 73 i czerwona Żurków to chyba najbardziej pogięte 73 jakie Polskie rajdy widziały :)21
Hey Patry,

jak ją zobaczyłem po raz pierwszy tak zdefasonowaną u Pawła na podwórku to prawie zapłakałem - w moich rękach przed zmotaniem uchodziłą nie za najbardziej pogięta a najładniejszą RJ73 w Polsce :)

A co do tematu: jesli faktycznie samochód ma wyjść 1400kg to może nie potrzebujesz wzmacniać tych mostów - 200KM to nie taka okrutna moc, a zresztą przy takiej masie jej nadmiar powinnień uciekać w poślizgu kół.
Poza tym 1400 nie będzie łatwo wam siągnąć - mój Nissan waży 1700 - a jest wypruty ze wszystkiego co niepotrzebne - nawet biorąc pod uwagę lrzejsze mosty i lrzejszą bude 1400 to ciężki do uzyskania wynik w terenówce.
no... pamiętam jaka śliczna była :(

zobaczymy jak to wyjdzie z masą tego autka, nie będzie karoserii wogóle, tylko klatka obłożona panelami z alu, lżejszy silnik, mosty, lekka winda... się okaże :wink: jestem dobrej myśli 8)
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości