HZJ - LJ

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Rafalll
 
 
Posty: 244
Rejestracja: sob sty 05, 2008 3:47 pm
Kontaktowanie:

HZJ - LJ

Post autor: Rafalll » czw gru 25, 2008 6:58 pm

Witam . Mam takie pytanko . Motał ktos silnik od hzj 4,2 Diesel do Lj 2,4 TD. ?
Tam gdzie kończy sie asfalt zaczyna sie droga .... ! 4x4

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw gru 25, 2008 7:42 pm

Cosik mi się wydaje, że rama jest solidniejsza, skrzynia inna i dużo więcej szczegółów które by mnie zniechęciły... ale popatrzę się :)
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw gru 25, 2008 7:49 pm

motał

Ciepły
Patry z forum
i kilku innych

da się, ale komora silnikowa LJ/KZJ nie jest przygotowana na szóstkę w rzędzie i problem jest m.in. z chłodnicą, która się nie mieści
skrzynia oczywiście jest inna, mosty w HZJ też są heavy duty, ale te z LJ po 90 roku dadzą radę jak nie założysz 100% blokad i 35 simexów

silnik jest bardzo ciężki, auto w lagrze przodem nurkuje...
Ostatnio zmieniony czw gru 25, 2008 7:53 pm przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Rafalll
 
 
Posty: 244
Rejestracja: sob sty 05, 2008 3:47 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Rafalll » czw gru 25, 2008 7:52 pm

A jak sie zgrywa moc do przełozeń w mostach ?.. radzi sobie ? A gdybym chciał zakladac sprezyny do hzj to duzo przeróbek ? motał ktos takie cos ? :D
Tam gdzie kończy sie asfalt zaczyna sie droga .... ! 4x4

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw gru 25, 2008 7:57 pm

nie motał (chyba)
HZJ po 99 roku wychodził ze springami z przodu

generalnie da się i nie widzę filozofii, sam teoretyzowałem sobie nawet hipotetycznie - można dołożyć mocne, kute wahacze z LJ i zrobić mocowania w mostach...filozofia podobna jak np. przy przeróbce samuraja na sprężyny

teoretycznie :roll:
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw gru 25, 2008 7:58 pm

Zbowid pisze:Cosik mi się wydaje, że rama jest solidniejsza, skrzynia inna i dużo więcej szczegółów które by mnie zniechęciły... ale popatrzę się :)
a u Ciebie to bez większego pierdzenia można założyć 3B :D skrzynię masz taką samą, tylko trzeba kołnierz dorobić
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw gru 25, 2008 8:05 pm

NO właśnie, że nie trzeba bo już sprawdzałem :) no chyba, że w praniu są jakieś różnice alte po wstępnych przymiarkach wszystko pasuje :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » czw gru 25, 2008 8:32 pm

Zbowid pisze:NO właśnie, że nie trzeba bo już sprawdzałem :) no chyba, że w praniu są jakieś różnice alte po wstępnych przymiarkach wszystko pasuje :)23
Oby, bo nie chciałbym Ci psuć świątecznego nastroju na przykład tym porównaniem wałków wejściowych skrzyni biegów:

Obrazek

lub też różnicami w obudowie sprzęgła pomiędzy 3B a VMem:
Obrazek
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw gru 25, 2008 8:46 pm

Uspokój się zaczepiam Cię :)21 Wiem to już wszystko tylko się droczę z Damianem, że niby jest inaczej :)22

Ale nie zamierzam zmieniać silnika mój jest fajny i działa bez zastrzeżeń - zresztą zapytaj Lesia o VM :)21

A swoją drogą to dzięki za obrazowe przedstawienie faktów :)2 :wink:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pt gru 26, 2008 11:22 am

Nie ma problema, jak się cały zespół napędowy przeszczepi, czyli silnik 2H lub 1HZ, ze skrzynką typu H.

Ta skrzynia występuje w HJ60 i również HDJ80, można więc zapodać sobie 4x4 full time :wink:

Ale to jak się komuś kasa przelewa, bo te części do osiemdziesiątki nietanie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Rafalll
 
 
Posty: 244
Rejestracja: sob sty 05, 2008 3:47 pm
Kontaktowanie:

Re: HZJ - LJ

Post autor: Rafalll » czw lut 12, 2009 6:18 pm

a jak sobie poradzą mosty od lj do hzj.? i jakiej wielkosci opony mozna załozyc do tych mostów przy silniku 4,2 wraz ze skrzynia? mial takie cos ktos ?.
pozdrawiam
Tam gdzie kończy sie asfalt zaczyna sie droga .... ! 4x4

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: HZJ - LJ

Post autor: rokfor32 » czw lut 12, 2009 8:37 pm

Najprawdopodobniej tylny będzie do pierwszego mocniejszego strzału sprzęgłem ... :)21 Przedni pożyje nieco dłużej.

Niestety, ale zespół napędowy od ciężarówki wymaga również dyfra od ciężarówki :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: HZJ - LJ

Post autor: Zbowid » czw lut 12, 2009 9:11 pm

Albo kup sobie parcha - Super Patrol Super :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Rafalll
 
 
Posty: 244
Rejestracja: sob sty 05, 2008 3:47 pm
Kontaktowanie:

Re: HZJ - LJ

Post autor: Rafalll » czw lut 12, 2009 9:48 pm

Zbowid pisze:Albo kup sobie parcha - Super Patrol Super :)23
super patrola super to juz mam :D :D :)2 pytałem o te mosty z Lj bo jest ich dużo i na sprezynach są i jak cos ukręciłbym to nie wielkie koszta naprawy w porównaniu do mostow od HZJ i te resory :/ A nie wie ktoś ile te mosty od HZJ wytrzymują przy kołach 35,12,5 do lajtowych wypadów w terenik od czasu do czasu.. ?
Tam gdzie kończy sie asfalt zaczyna sie droga .... ! 4x4

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: HZJ - LJ

Post autor: rokfor32 » czw lut 12, 2009 10:53 pm

Mosty 9,5 cala (czyli mosty HD, takie jak w HZJ z tyłu i w J60 na obu osiach) wytrzymują bez pierdnięcia koła 44" i silnik 400 Nm i lepiej.
Jedyne, co się czasem zdarza, to ścinanie śrub mocujących półoś do piasty. (W wersji HD występują półosie wpełni odciążone, są one sprzęgane z piastą identycznie jak półosie przednie - za pomocą sześciu szpilek M8 na zewnątrz koła)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: HZJ - LJ

Post autor: Zbowid » czw lut 12, 2009 10:55 pm

W standardzie jeżdżą na 37" i wyżej. Ja znam tylko jednego gościa który urwał - ale on urywa wszystko :)21
Remont mostu HD jest dosyć kosztowny - łożyska !!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość