problem z napędami toyota hilux 92r

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Daro71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob gru 27, 2008 4:33 pm
Lokalizacja: kamienna góra

problem z napędami toyota hilux 92r

Post autor: Daro71 » sob gru 27, 2008 8:25 pm

Na wstpie wszystkich użytkowników forum pozdrawiam i od razu zwracam się o pomoc.Mam problem z załączeniem napędów w hiluxie 92R automat,a mianowicie po przełączeniu wajchy małej do przodu lub po wcisnięciu włącznika Wd nie zapala mi się nic na wyświetlaczu i napędy nie działają to co sprawdziłem to że nie dochodzi prąd do silniczka który jest zamocowany na reduktorze,czy jest jakiś ukryty bezpiecznik lub przekażnik odpowiedzialny za działanie tego.Proszę o pomoc jeśli ktoś miał takie same obiawy.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » sob gru 27, 2008 9:50 pm

a czy ty masz na pewno hiluxa?

bo automat to w tym rzadkość
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Daro71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob gru 27, 2008 4:33 pm
Lokalizacja: kamienna góra

Post autor: Daro71 » sob gru 27, 2008 10:31 pm

tak mam hiluxa 1992r z skrzynią automatyczną.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz gru 28, 2008 12:24 am

jest to oryginał ,czy szczep ?

wg EPC automaty nie występowały.

jak możesz to podaj mi VIN, sprawdzimy dokładnie (może być na PW)


:)21
LJ 70

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » ndz gru 28, 2008 12:32 am

A to nie SURF czasem?
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Nikos
Posty: 447
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Nikos » ndz gru 28, 2008 10:25 am

Mag69 pisze:jest to oryginał ,czy szczep ?

wg EPC automaty nie występowały.

jak możesz to podaj mi VIN, sprawdzimy dokładnie (może być na PW)


:)21
Oj dobrze poszukaj.....
Kolega ma pewno hilux surf (4runner)

Natomiast na stany miales dosc duzo hiluxów z automatem i 3VZE albo 22RE, 22RTE

Daro71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob gru 27, 2008 4:33 pm
Lokalizacja: kamienna góra

Post autor: Daro71 » ndz gru 28, 2008 12:32 pm

Jest to toyota hilux surf sprowadzony z Anglii

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » ndz gru 28, 2008 2:57 pm

Załączanie przodu w tym modelu jest za pomocą siłownika pneumatycznego (podciśnieniowego), a realizowane przez dopięcię lewej przedniej półosi.

Jeżeli nie działa, to oznacza, że albo nie ma podciśnienia (jak masz benzynę to nie jest to w zasadzie możliwe, więc jedynie zapchane lub przerwane wężyki pomiędzy kolektorem a zaworami), albo nie działa któryś z elektrozaworów sterujących (są dwa), albo przerwał się któryś z wężyków pomiędzy elektrozaworami a siłownikiem (te zapchać się nie maja prawa).

Prąd, który dochodzi do dyfra, to jedynie kabelek sygnałowy do czujnika potwierdzającego załączenie (kontrolka).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Daro71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob gru 27, 2008 4:33 pm
Lokalizacja: kamienna góra

Post autor: Daro71 » ndz gru 28, 2008 11:42 pm

czyli który czujnik jest odpowiedzialny za kontrolkę ten przy moście czy ten na skrzyni przy reduktorze.i w jaki sposób ma być uruchomiony silnik przy reduktorze skoro nie dochodzi tam wogule prąd a powinnien bo po przełożeniu drążka napędów do przodu załącza też blokade na reduktorze,a u mnie w jednym momencie nie załancza ani z przodu ani też ten z tyłu i nie mam informacji że mam przełożone biegi/napędy/ na wyświetlaczu,czyli wychodzi że coś padło w jednym czasie odpowiedzialne za funkcjonowanie przodu i tyłu.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn gru 29, 2008 9:07 am

Jakieś sprzeczne informacje widzę.

Na reduktorze w tym typie przełącza się tylko pomiędzy pozycjami H i L, wyjście napędu przedniego na reduktorze jest uruchomione na stałe (znaczy dźwignia w kabinie nie odłącza przedniego wału nigdy, kręci się on zawsze).
Natomiast załączanie napędu na przód obywa się przez dopięcie przedniej półosi, jak pisałem wcześniej.

Oznacza to, że pozycja H4 na dźwigni w kabinie nie wywołuje żadnej mechanicznej zmiany w reduktorze, uruchamia jedynie odpowiedni elektrozawór spinający przód. Natomiast nie wiem dokładnie, gdzie jest umiejscowiony przełącznik, ale może być jak najbardziej wewnątrz reduktora (wkręcony w korpus).

Natomiast w samym reduktorze nie ma żadnych silników elektrycznych spinających blokady czy załączających napędy.

Chyba, że ktoś pomotał napęd w tym aucie, i masz reduktor z HDJ 80, tam faktycznie jest elektroblokada centralnego dyfra.

Może też być wersja z elektroblokadą przedniego dyferencjału (rzadkość), tyle że to nie ma nic wspólnego z dołączaniem przedniego napędu.

Za kontrolkę 4x4 odpowiada czujnik przy moście.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Daro71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob gru 27, 2008 4:33 pm
Lokalizacja: kamienna góra

Post autor: Daro71 » pn gru 29, 2008 5:11 pm

przyczyna nie załanczania była taka że silniczek który jast zamocowany z tyłu na reduktorze zaklinował się /strzeliła sprężyna wspomagająca i zablokowała go/zmieniłem na drugi i wszystko działa ale muszę go uruchamiać w ten sposób że podłanczam prąd bezpośrednio i silniczek uruchamia się co powoduje wepchanie bolca do reduktora i blokade po zmianie biegunów silniczek cofa się i wciąga bolec co powoduje rozpięcie napędów.Pytanie moje dotyczy teraz tego co mogło się spalić że nie dochodzi tam prąd bo bezpieczniki niby są wszystkie całe /chyba że są gdzieś ukryte lub jakiś przekaźnik padł /

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość