Dodatkowa uszczelka pod głowicą? 22 RE

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
xem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 1:40 am
Lokalizacja: podwawa
Kontaktowanie:

Dodatkowa uszczelka pod głowicą? 22 RE

Post autor: xem » czw sty 01, 2009 1:24 am

Witam wszystkich:))
Od prawie miesiaca jestem prawie szczesliwym posiadaczem prawie hilusa czyli vw taro i zaczął dostarczac mi on niezwyklej rozrywki intelektualnej;)
Moj egzemplarz (94 silnik benzyna 22 RE, model z VIN 7A) był łaskaw po ok 100 km wypluc uszczelkę, po zrzuceniu głowicy okazało sie że oprócz normalnej wypalonej uszczelki ,pod nią bezpośrednio na bloku leżała druga uszczelka z ok 2mm blachy miedzianej wykonana bardzo solidnie ale widać że dorabiana (mniejsze otwory ciągnięte frezem) Od ok 10 lat tarus był w PL ,możliwe że uszczelka dorobiona była u nas chociaż wygląda za porządnie-poprzedni własciciel nic nie wie.
Pytanie:Czy ktoś ją tam umieścił w celu zmniejszenia kompresji (z Vin wychodzi ze byl to model do usa -tam podobno chudsze paliwko ok91), czy jakiś mądry tak spiłował głowice że musiał ją podnieść żeby grzybki tłoka nie rozwaliły?(po głowicy nie umiem tego określić)
Czy ma ktoś może kontakt na ewentualne dorobienie w okolicach wawy takiej miedzianej uszczelki bo ta stara do regeneracji się oczywiście nie nadaje?,btw poszukuje także plastikowej prowadnicy łańcucha do 22 R/RE
dzięki pzdr
:D

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw sty 01, 2009 2:01 am

Prowadnice łańcucha tylko ASO toyoty. Natomiast co do dodatkowej uszczelki - mogę zmierzyć wysokość oryginalnej głowicy, jak się tylko w pracy pojawię :wink: .

Co do paliwa o niższej liczbie oktanowej - mało prawdopodobne. W tym silniku wystarczy delikatnie opóźnić zapłon żeby załatwić sprawę spalania stukowego. Możliwe natomiast, że ktoś w stanach próbował turbinę zamontować, i tak mu już po temu zostało.

Generalnie, jak głowica okaże się normalnej wysokości, to ta extra uszczelka jest po prostu do wywalenia.

Tak przy okazji - zmiana odległości między głowicą a blokiem oprócz stopnia sprężania zmienia również nieco fazy rozrządu (kąty otwarcia/zamknięcia zaworów). Chyba że przestawi się jednocześnie kółko względem wałka.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
xem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 1:40 am
Lokalizacja: podwawa
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowa uszczelka pod głowicą? 22 RE

Post autor: xem » ndz sty 04, 2009 9:15 pm

Dzięki, będę walczył dalej mam nadzieje że ta dodatkowa będzie rzeczywiscie do wywalenia. Jeżeli bedziesz miał możliwośc zmierzenia tej głowicy to będe dzwięczny :) pzdr
Taro...nie ma takiego samochodu...

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Dodatkowa uszczelka pod głowicą? 22 RE

Post autor: DamnIt! » ndz sty 04, 2009 9:38 pm

Nie zapomnijcie też bloku zmierzyć.

A był jakiś myk z "2 mm" przy okazji bloku 22R i głowic z 20R? Coś mi się kołacze po głowie takiego od paru dni i nie umiem zwryfikować.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Dodatkowa uszczelka pod głowicą? 22 RE

Post autor: rokfor32 » ndz sty 04, 2009 10:09 pm

Nie mam żadnych informacji na ten temat.

Niemniej, kwestia uturbiania silnika wydaje się prawdopodobna. W oryginale 22RET ma nieco inny dół, a że w za oceanem dostęp do części łatwy, to mogło komuś wpaść coś takiego do głowy jak swap zwykłego i odprężenie przez podkładkę.

Osobiście doświadczyłem trzy takie silniki, w rj70, 4R i hilu, w rocznikach od 84 do 94. Wszystkie miały normalną pojedynczą uszczelkę.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
xem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 1:40 am
Lokalizacja: podwawa
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowa uszczelka pod głowicą? 22 RE

Post autor: xem » czw sty 29, 2009 1:43 am

Silnik złożony i ładnie gada bez tej dodatkowej uszczelki.
Zachowam ją dla potomnych na pamiątkę- "Ot głupi za dużo części napchali"-jakby powiedział Macaj na "Darze Pomorza";))
Taro...nie ma takiego samochodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości