Stuk, puk

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

jacek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lip 11, 2003 9:04 am

Stuk, puk

Post autor: jacek1 » śr lut 11, 2009 12:05 pm

Nie wiem co jest grane ?

W terenie przy włączonym 4x4 jest wszystko OK (czy jadę wolno czy "nie co" szybciej), Na asfalcie coś napie...... , że aż trudno wytrzymać - stukot gdzieś z mostu, wału, kół ???.
Jak napisałem problem występuje na czarnym po przejechaniu zaledwie kilkuset metrów.
Przypomina walcię gdy rospinasz napędy jadąc do przodu (czego czynić NIE WOLNO).

Zatrzymuję się wypinam przód i jest cisza.

Mądrzy ludzie powiedzcież co się dzieje ???

pozdrawiam

JELEŃ
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 10:39 am
Lokalizacja: Wołów

Re: Stuk, puk

Post autor: JELEŃ » śr lut 11, 2009 2:14 pm

Wróżenie z fusów.
Jakie auto, jakie sprzęgiełka( manual czy automat).
Na asfalcie NIE JEZDZI SIĘ Z ZAPIĘTYM NA SZTYWNO PRZODEM. No chyba, że masz 90-tkę albo podobne autko.

Awatar użytkownika
Pandora
Posty: 393
Rejestracja: pt gru 30, 2005 6:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Stuk, puk

Post autor: Pandora » śr lut 11, 2009 2:18 pm

pewnie ma 70-tke i sie dziwi
WD21 2,7TD

tel 609204000
GG - 506386

jacek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lip 11, 2003 9:04 am

Re: Stuk, puk

Post autor: jacek1 » śr lut 11, 2009 3:13 pm

[quote="JELEŃ"]Wróżenie z fusów.
Jakie auto, jakie sprzęgiełka( manual czy automat).
Na asfalcie NIE JEZDZI SIĘ Z ZAPIĘTYM NA SZTYWNO PRZODEM. No chyba, że masz 90-tkę albo podobne autko.[/quote]


SORRY
Oczywistość :)14 - LJ70, 300 kkm przebiegu, 1992 rok, manual sprzęgiełka



pozdrawiam

JELEŃ
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 10:39 am
Lokalizacja: Wołów

Re: Stuk, puk

Post autor: JELEŃ » śr lut 11, 2009 5:17 pm

4H można rozpinać i zapinać przy manualnych sprzęgiełkach w czasie jazdy, przy redukcji 2L należy się zatrzymać.
Jeśli chodzi o stuki to szklana kula podpowiada, że mogą to być:
-krzyżaki wałów,
-przeguby,
-brak bulgatorka z przyczłapem.

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Stuk, puk

Post autor: Patry » śr lut 11, 2009 5:39 pm

JELEŃ pisze:4H można rozpinać i zapinać przy manualnych sprzęgiełkach w czasie jazdy, przy redukcji 2L należy się zatrzymać.
Jeśli chodzi o stuki to szklana kula podpowiada, że mogą to być:
-krzyżaki wałów,
-przeguby,
-brak bulgatorka z przyczłapem.
i lewy sworzeń fifki od herlajzy może mieć luz osiowy na wałku głównym
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

JELEŃ
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 10:39 am
Lokalizacja: Wołów

Re: Stuk, puk

Post autor: JELEŃ » śr lut 11, 2009 5:54 pm

Patry pisze:
JELEŃ pisze:4H można rozpinać i zapinać przy manualnych sprzęgiełkach w czasie jazdy, przy redukcji 2L należy się zatrzymać.
Jeśli chodzi o stuki to szklana kula podpowiada, że mogą to być:
-krzyżaki wałów,
-przeguby,
-brak bulgatorka z przyczłapem.
i lewy sworzeń fifki od herlajzy może mieć luz osiowy na wałku głównym

Faktycznie. Zapomniałem o tym. No ale dobrze, że ktoś czuwa na forum :)21

Awatar użytkownika
mariusx
 
 
Posty: 247
Rejestracja: czw lut 23, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Ultima Thule

Re: Stuk, puk

Post autor: mariusx » śr lut 11, 2009 9:31 pm

4R mozna "zapinać" i "odpinać" do 80 km/h :) - tak jest w "Instrukcji obsługi dla użytkownika", to samo z 2H - 4H, z L to lepiej zwolnić co najmniej do max. prędkości dla "danego" L :) - aha, to jest ze skrzynią AT :)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Stuk, puk

Post autor: rokfor32 » śr lut 11, 2009 10:26 pm

Przede wszystkim - do kontroli (a prawdopodobnie wywalenia) opony. Nierówne zużycie na przodzie i tyle, dlatego masz takie "walnięcie" przy rozpinaniu napędów w czasie jazdy. A stuki i puki biorą się stąd, że napęd się nie rozpina, pomimo, że wyłączsz przycisk. Siłownik pneumatyczny nie daje rady go rozpiąć, bo nierówne gumy generują obciążenie. Powinno to zresztą być potwierdzone kontrolką, ale niekoniecznie (bo siłownik może odsunąć przesówkę na tyle, żeby zeszła z czujnika).

Ps. najczejściej stuka wywalony któryś z krzyżaków wału.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

jacek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lip 11, 2003 9:04 am

Re: Stuk, puk

Post autor: jacek1 » czw lut 12, 2009 1:12 pm

[quote="rokfor32"]Przede wszystkim - do kontroli (a prawdopodobnie wywalenia) opony. Nierówne zużycie na przodzie i tyle, dlatego masz takie "walnięcie" przy rozpinaniu napędów w czasie jazdy. A stuki i puki biorą się stąd, że napęd się nie rozpina, pomimo, że wyłączsz przycisk. Siłownik pneumatyczny nie daje rady go rozpiąć, bo nierówne gumy generują obciążenie. Powinno to zresztą być potwierdzone kontrolką, ale niekoniecznie (bo siłownik może odsunąć przesówkę na tyle, żeby zeszła z czujnika).

Ps. najczejściej stuka wywalony któryś z krzyżaków wału.[/quote]


Z TYMI OPONAMI TO może być RACJA,
ZAKUMAŁEM ŻE (PRZED ZIMĄ) WSTAWIŁEM NA TYŁ NOWE PROFILE ( Z PRZODU I TYŁU 235/70/16). :)2 Różnica jest wiadomo przód nieco niższy, No ale żeby aż taki wpływ, a jazda na małym kapciu???


pozdrawiam





pozdrawiam

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Stuk, puk

Post autor: rokfor32 » czw lut 12, 2009 8:40 pm

Przy jeździe na kapciu po jednej stronie będzie oczywiście ściągało na tą stronę, ale będzie ściągało stale, bez względu na to, czy oś jest napędzana czy nie.

ps. W terenówce opony zmienia się zawsze 4 sztuki :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość