Strona 1 z 1
Stuk, puk
: śr lut 11, 2009 12:05 pm
autor: jacek1
Nie wiem co jest grane ?
W terenie przy włączonym 4x4 jest wszystko OK (czy jadę wolno czy "nie co" szybciej), Na asfalcie coś napie...... , że aż trudno wytrzymać - stukot gdzieś z mostu, wału, kół

?.
Jak napisałem problem występuje na czarnym po przejechaniu zaledwie kilkuset metrów.
Przypomina walcię gdy rospinasz napędy jadąc do przodu (czego czynić NIE WOLNO).
Zatrzymuję się wypinam przód i jest cisza.
Mądrzy ludzie powiedzcież co się dzieje

?
pozdrawiam
Re: Stuk, puk
: śr lut 11, 2009 2:14 pm
autor: JELEŃ
Wróżenie z fusów.
Jakie auto, jakie sprzęgiełka( manual czy automat).
Na asfalcie NIE JEZDZI SIĘ Z ZAPIĘTYM NA SZTYWNO PRZODEM. No chyba, że masz 90-tkę albo podobne autko.
Re: Stuk, puk
: śr lut 11, 2009 2:18 pm
autor: Pandora
pewnie ma 70-tke i sie dziwi
Re: Stuk, puk
: śr lut 11, 2009 3:13 pm
autor: jacek1
[quote="JELEŃ"]Wróżenie z fusów.
Jakie auto, jakie sprzęgiełka( manual czy automat).
Na asfalcie NIE JEZDZI SIĘ Z ZAPIĘTYM NA SZTYWNO PRZODEM. No chyba, że masz 90-tkę albo podobne autko.[/quote]
SORRY
Oczywistość

- LJ70, 300 kkm przebiegu, 1992 rok, manual sprzęgiełka
pozdrawiam
Re: Stuk, puk
: śr lut 11, 2009 5:17 pm
autor: JELEŃ
4H można rozpinać i zapinać przy manualnych sprzęgiełkach w czasie jazdy, przy redukcji 2L należy się zatrzymać.
Jeśli chodzi o stuki to szklana kula podpowiada, że mogą to być:
-krzyżaki wałów,
-przeguby,
-brak bulgatorka z przyczłapem.
Re: Stuk, puk
: śr lut 11, 2009 5:39 pm
autor: Patry
JELEŃ pisze:4H można rozpinać i zapinać przy manualnych sprzęgiełkach w czasie jazdy, przy redukcji 2L należy się zatrzymać.
Jeśli chodzi o stuki to szklana kula podpowiada, że mogą to być:
-krzyżaki wałów,
-przeguby,
-brak bulgatorka z przyczłapem.
i lewy sworzeń fifki od herlajzy może mieć luz osiowy na wałku głównym
Re: Stuk, puk
: śr lut 11, 2009 5:54 pm
autor: JELEŃ
Patry pisze:JELEŃ pisze:4H można rozpinać i zapinać przy manualnych sprzęgiełkach w czasie jazdy, przy redukcji 2L należy się zatrzymać.
Jeśli chodzi o stuki to szklana kula podpowiada, że mogą to być:
-krzyżaki wałów,
-przeguby,
-brak bulgatorka z przyczłapem.
i lewy sworzeń fifki od herlajzy może mieć luz osiowy na wałku głównym
Faktycznie. Zapomniałem o tym. No ale dobrze, że ktoś czuwa na forum

Re: Stuk, puk
: śr lut 11, 2009 9:31 pm
autor: mariusx
4R mozna "zapinać" i "odpinać" do 80 km/h

- tak jest w "Instrukcji obsługi dla użytkownika", to samo z 2H - 4H, z L to lepiej zwolnić co najmniej do max. prędkości dla "danego" L

- aha, to jest ze skrzynią AT

Re: Stuk, puk
: śr lut 11, 2009 10:26 pm
autor: rokfor32
Przede wszystkim - do kontroli (a prawdopodobnie wywalenia) opony. Nierówne zużycie na przodzie i tyle, dlatego masz takie "walnięcie" przy rozpinaniu napędów w czasie jazdy. A stuki i puki biorą się stąd, że napęd się nie rozpina, pomimo, że wyłączsz przycisk. Siłownik pneumatyczny nie daje rady go rozpiąć, bo nierówne gumy generują obciążenie. Powinno to zresztą być potwierdzone kontrolką, ale niekoniecznie (bo siłownik może odsunąć przesówkę na tyle, żeby zeszła z czujnika).
Ps. najczejściej stuka wywalony któryś z krzyżaków wału.
Re: Stuk, puk
: czw lut 12, 2009 1:12 pm
autor: jacek1
[quote="rokfor32"]Przede wszystkim - do kontroli (a prawdopodobnie wywalenia) opony. Nierówne zużycie na przodzie i tyle, dlatego masz takie "walnięcie" przy rozpinaniu napędów w czasie jazdy. A stuki i puki biorą się stąd, że napęd się nie rozpina, pomimo, że wyłączsz przycisk. Siłownik pneumatyczny nie daje rady go rozpiąć, bo nierówne gumy generują obciążenie. Powinno to zresztą być potwierdzone kontrolką, ale niekoniecznie (bo siłownik może odsunąć przesówkę na tyle, żeby zeszła z czujnika).
Ps. najczejściej stuka wywalony któryś z krzyżaków wału.[/quote]
Z TYMI OPONAMI TO może być RACJA,
ZAKUMAŁEM ŻE (PRZED ZIMĄ) WSTAWIŁEM NA TYŁ NOWE PROFILE ( Z PRZODU I TYŁU 235/70/16).

Różnica jest wiadomo przód nieco niższy, No ale żeby aż taki wpływ, a jazda na małym kapciu???
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: Stuk, puk
: czw lut 12, 2009 8:40 pm
autor: rokfor32
Przy jeździe na kapciu po jednej stronie będzie oczywiście ściągało na tą stronę, ale będzie ściągało stale, bez względu na to, czy oś jest napędzana czy nie.
ps. W terenówce opony zmienia się zawsze 4 sztuki
