LSD 2wd
Moderator: Mroczny
LSD 2wd
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem VW Taro z 1994 roku (silnik 2L). Mam w nim mały wyciek w tylnym moście (konkretnie przy ataku). W związku z tym przymierzam się do wymiany uszczelniacza i przy okazji do wymiany oleju. I tutaj właśnie pojawia się problem i jednocześnie prośba do Was. Czy dyfer z LSD zewnętrznie rózni się od tego bez blokady ? Czy mozna go rozpoznać po jakimś numerze bądż tabliczce ? Z moich "badań" i obserwacji podczas przeglądu hamulców oraz jazdy po śliskim, wynika że LSD jest (jedno koło rzadko traci przyczepność, a przy podniesionym tyle i kręceniu jednym kołem, oba kręcą się z wyraźnym oporem i w tą samą stronę). Pytam, żeby nie zrobić pomyłki w doborze oleju.
Pozdrawiam
misiek
od niedawna jestem posiadaczem VW Taro z 1994 roku (silnik 2L). Mam w nim mały wyciek w tylnym moście (konkretnie przy ataku). W związku z tym przymierzam się do wymiany uszczelniacza i przy okazji do wymiany oleju. I tutaj właśnie pojawia się problem i jednocześnie prośba do Was. Czy dyfer z LSD zewnętrznie rózni się od tego bez blokady ? Czy mozna go rozpoznać po jakimś numerze bądż tabliczce ? Z moich "badań" i obserwacji podczas przeglądu hamulców oraz jazdy po śliskim, wynika że LSD jest (jedno koło rzadko traci przyczepność, a przy podniesionym tyle i kręceniu jednym kołem, oba kręcą się z wyraźnym oporem i w tą samą stronę). Pytam, żeby nie zrobić pomyłki w doborze oleju.
Pozdrawiam
misiek
Re: LSD 2wd
możesz śmiało lać olej dedykowany do LSD, nawet jak by LSD nie było, to nie zaszkodzi
mosty wizualnie nie różnią się, jedynie powinna być nalepka LSD w kolorze czerwonym (tak było u mnie )

mosty wizualnie nie różnią się, jedynie powinna być nalepka LSD w kolorze czerwonym (tak było u mnie )

LJ 70
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LSD 2wd
Wizualnie jednak różnią się nieco
Most otwarty w tym modelu to wersja dwusatelitowa, most z LSD jest czterosatelitowy. To wewnątrz, ale te typy są też rozróżnialne od zewnątrz, po ilości żeber radiatora. Ten pierwszy ma trzy, ten drugi cztery.
Ale najpewniejsza metoda to odczytać kod z tabliczki. Chodzi o kod c/tr a/tm (color/trimm axle/transmision).
W przypadki hila z LSD powinno być w oznaczeniu osi (axle): Gxx5,
gdzie:
G - wielkość nominalna przekładni (8")
xx - przełożenie (np. 29 oznacza 4,10)
5 - dyfer czterosatelitowy z LSD
Tu masz podpowiedź:
http://www.brian894x4.com/Gearratiosanddiffs.html

Most otwarty w tym modelu to wersja dwusatelitowa, most z LSD jest czterosatelitowy. To wewnątrz, ale te typy są też rozróżnialne od zewnątrz, po ilości żeber radiatora. Ten pierwszy ma trzy, ten drugi cztery.
Ale najpewniejsza metoda to odczytać kod z tabliczki. Chodzi o kod c/tr a/tm (color/trimm axle/transmision).
W przypadki hila z LSD powinno być w oznaczeniu osi (axle): Gxx5,
gdzie:
G - wielkość nominalna przekładni (8")
xx - przełożenie (np. 29 oznacza 4,10)
5 - dyfer czterosatelitowy z LSD
Tu masz podpowiedź:
http://www.brian894x4.com/Gearratiosanddiffs.html
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LSD 2wd
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Z zewnątrz (patrząc od tyłu) główka mostu ma trzy nadlewy radiatora, a z prawej dwa. To by wskazywało na brak LSD, ale dziwi mnie trochę zachowanie mostu charakterystyczne dla jakieś ciernej blokady. Co do tabliczki to ja mam Volkswagena i tylko tej wytwórni tabliczka znajduje sie na grodzi. Tak w ogóle Taro to dziwny pojazd do którego nie przyznaje się żaden producent. W serwisie VW mówią, że nie ma takiego samochodu Taro, jest tylko Tuareg ("nie ma takiego miasta Londyn"), a w serwisie Toyoty po podaniu numeru VIN ciagle słyszę :"Panie to przecież Volkswagen" 

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LSD 2wd
Możesz też podnieść tył na lewarku, i zakręcić kołami. włączasz jakikolwiek bieg, i próbujesz kręcić. Jak dasz radę bez problemu i kółka będą się kręcić w przeciwnych kierunkach, znaczy dyfer otwarty (ewentualnie LSD nie działa zupełnie). Jak będzie na początku opór, ale po szarpnięciu puści, i jak poprzednio, koła w przeciwnych kierunkach, znaczy że LSD jest, ale dogorywa. A jak nie dasz rady wogóle obrócić kołem, tylko tyle co w ramach luzów, znaczy że LSD jest, i nawet działa
Sprawa z ilością żeberek dotyczy tylko fabrycznych, niemotanych jednostek. A że bebechy są wzajemnie zamienne, to może i kto zrobił podmiankę, i wsadził mechanizm różnicowy z LC albo 4R.

Sprawa z ilością żeberek dotyczy tylko fabrycznych, niemotanych jednostek. A że bebechy są wzajemnie zamienne, to może i kto zrobił podmiankę, i wsadził mechanizm różnicowy z LC albo 4R.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: LSD 2wd
Serwis VW niema prawa powiedzieć ze nie ma takiego auta.Po prostu tym co tam siedzą sie nie chce szukać,bo tego jest bardzo mało.Ale jak sie uprzesz to ci wszystko podadzą bo ETKA VW zawiera wszystkie dane do tego auta.
Re: LSD 2wd
rokfor32 pisze:Możesz też podnieść tył na lewarku, i zakręcić kołami. włączasz jakikolwiek bieg, i próbujesz kręcić. Jak dasz radę bez problemu i kółka będą się kręcić w przeciwnych kierunkach, znaczy dyfer otwarty (ewentualnie LSD nie działa zupełnie). Jak będzie na początku opór, ale po szarpnięciu puści, i jak poprzednio, koła w przeciwnych kierunkach, znaczy że LSD jest, ale dogorywa. A jak nie dasz rady wogóle obrócić kołem, tylko tyle co w ramach luzów, znaczy że LSD jest, i nawet działa
Wykonałem zalecany test, ale znowu mam wątpliwości. Otóż po podniesieniu samochodu i włączeniu biegu, kołami można zakręcić, ale bez początkowego oporu. Duży opór występuje cały czas (naprawdę ledwo mozna kręcic kołem), ale kręcą się w przeciwne strony

Tak czy inaczej, dzieki za poradę

Teoretycznie masz rację, ale kiedy w serwisie pan zza komputera, na pytanie o cenę śrub do regulacji drążków skrętnych odpowiada pytaniem: "taaak, a co to sa drążki skrętne?", traci się chęci do dalszej rozmowy.pociety pisze:Serwis VW niema prawa powiedzieć ze nie ma takiego auta.Po prostu tym co tam siedzą sie nie chce szukać,bo tego jest bardzo mało.Ale jak sie uprzesz to ci wszystko podadzą bo ETKA VW zawiera wszystkie dane do tego auta.
Ale jeśli ktos może sprawdzić po Volkswagenowskim numerze VIN wyposażenie fabryczne pojazdu, to będę bardzo wdzięczny.
pzdr
misiek
Re: LSD 2wd
LSD można sprawdzić na 2 sposoby
1. Oba koła w górę, skrzynia na luzie - jak kręcąc jednym kołem drugie kręci się w tą samą stronę to LSD jest.
2. Skrzynia na luz, jedno koło w górę, musimy mieć jakiś adapter na nakrętki do klucza dynamometrycznego co by przekręcić kołem w miejscu jego obrotu(czyli w środku) i sprawdzić przy jakim momencie obrotowym koło daje się przekrecić.
Warunek do sprawdzenia LSD to dobrze rozgrzany olej w moście - można zrobić kilka kółek na pobliskim rondzie, lub skręcać od oporu do oporu na placu o dobrej przyczepności.

1. Oba koła w górę, skrzynia na luzie - jak kręcąc jednym kołem drugie kręci się w tą samą stronę to LSD jest.
2. Skrzynia na luz, jedno koło w górę, musimy mieć jakiś adapter na nakrętki do klucza dynamometrycznego co by przekręcić kołem w miejscu jego obrotu(czyli w środku) i sprawdzić przy jakim momencie obrotowym koło daje się przekrecić.
Warunek do sprawdzenia LSD to dobrze rozgrzany olej w moście - można zrobić kilka kółek na pobliskim rondzie, lub skręcać od oporu do oporu na placu o dobrej przyczepności.

Re: LSD 2wd
Jest jeszcze trzeci weryfikujący poprawne działanie - ustawić auto na płaskim, podnieść jedno koło, odpalić i ruszyć na 2wd, jak zjedzie z podnośnika to lsd jest i działa 

same starocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość