Napędy w rav4 1995r

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

DAREKW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 13, 2008 4:21 pm

Napędy w rav4 1995r

Post autor: DAREKW » ndz mar 08, 2009 9:18 pm

Witam wszystkich. jako nowicjusz na forum, proszę o wyrozumiałość staram się dużo czytać ale może coś mi umknęło i czasem jeżeli pozwolicie Koledzy zapytam o coś co już zostało wyjaśnione.
Właśnie kupiłem Toyotę Rav4(5d) z 1995r auto trzecie w rodzinie tylko dla mnie do jazdy wokół komina i na polowanie.
Czytałem wcześniej wiele na temat napędów w takiej Toyocie i dochodzę do wniosku, że często wypowiadają się w tym temacie laicy a sprzedający samochody nabijają klientów w butelkę pisząc o blokadach mostów w różnych autach 4x4
Miałem wcześniej Opla Fronterę(3d) i sądzę, że zakup Ravki to błąd bowiem Frontera ma takie same właściwości terenowe jak Ravka. Tu i tu przy włączonej blokadzie ciągnie jedno koło z przodu i jedno z tyłu, podobnie jak w autach kolegów Toyocie Land Cruiser LJ 70 i Suzuki Vitrze.
Sprawdzaliśmy auta ustawiając je dwoma kołami na poboczu (śnieg) a dwoma na asfalcie. Mielą tylko koła na śniegu.Tak więc jeżeli wykorzystujemy auta tylko do spokojnej jazdy w terenie to wszystkie mają podobne właściwości. Nie mówię tu o jazdach w wybitnie trudnych warunkach bo tu odgrywać zaczyna rolę masywność i wytrzymałość auta. Sądzę, że dla gościa takiego jak ja wszystkie fabryczne 4x4 mają podobne zalety ( no chyba, że dokonamy wielu drogich przeróbek)
Dla tych, którzy krytykują Frontery myślę, że nigdy nie jeżdzili fronterami. Części tanie jak barszcz, Jazda na gazie tańsza jak kolegi LJ70 2,4Td, właściwości terenowe takie same, blachy ocynk. Moja frota z 1993r nie miala grama rdzy na ramie podwoziu ani na budzie.Nie wiem co mnie walnęło żeby kupic dwa razy ( i trochę) droższą Ravkę? A ile to pali wolę nie pisać!!
Ale stało się i tak musi zostać. Jako nie do końca szczęśliwy posiadacz prosze o wskazówki jak dbać o napędy, jak często wymieniać i jaki olej stosować. Gdzie można ustalić jakie zamienniki części można stosować (łożyska, krzyżaki itp)
W związku z tym, że jestem laikiem w temacie toyoty z radością przyjmę wszelkie wskazówki
Ravka ma już ślady korozji na tylnych nadkolach. Może któryś z Kolegów wie gdzie można kupić reperaturki tylnych błotników bo czuję, że jak zacznę czyścić błotniki na styku z nadkolami to się posypią i bez wizyty u blacharza się nie obejdzie.
Pozdrawiam i czekam na wszystkie wskazówki

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Napędy w rav4 1995r

Post autor: Jureq » ndz mar 22, 2009 2:22 pm

DAREKW pisze:Witam wszystkich. jako nowicjusz na forum, proszę o wyrozumiałość staram się dużo czytać ale może coś mi umknęło
Zdecydowanie umknęło, zamiast kupić blaszanego samuraja wtopiłeś kase w bulwarówkę z ładnym znaczkiem. Rav4 to typowy szosolot, z blokadą centralnego mechanizmu a nie dyfrów, bez reduktora - tak więc faktycznie po frotce poza zmianą kształtów niczego nie poprawiłeś.

Zamiast szukać zamienników części poszukaj nowego nabywcy o ile faktycznie masz zamiar jeździć terenówką, sam, wokół komina i na polowanie.
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: Napędy w rav4 1995r

Post autor: Jabar » ndz mar 22, 2009 5:16 pm

Witam w sprawie reperaturek nie ma ani w podróbce ani w oryginalne. Odebrałem swoją wczoraj z profesjonalnej naprawy zainfekowanych nadkoli. Blacharz wyciął skorodowane nadkola, wstawił swoje reperaturki następnie obrobił barankiem od środka (trzeba wybebeszyć plastiki z tyłu auta itd.) i obrobił gumką z obu stron. Samochód wygląda jak z fabryki (mam nadzieję, że lakier nie siądzie) koszt to 750pln. To tyle w sprawie reperaturek.

W sprawie napędów i zdolności off, z całą pewnością nie umywają się one do żadnego samochodu który ma ramę reduktor i sztywny most (choć jeden) ale … Ma blokadę między osiowego mechanizmu różnicowego ( samurai, frotka, jimny, feroza i szereg innych nie ma ) czyli napęd przekazywany jest na obie osie i to jest na +, nie ma żadnych blokad mechanizmu na osi więc może się zdarzyć że i tak będą kręcić tylko te koła które mają lżej. I dobrze bo by się Rav4 mogła rozpaść.

Samochód nie nadaję się w ciężki teren bo nie ma ramy ani sztywnego mostu a konstrukcja samonośna jest dość mało sztywna, mam 3 drzwiową i też się gnie. Ale jest to najlepszy samochód klasy suv w teren za te pieniądze. Następny w kolejce który ma opcje wybierania napędu to X-trail który kosztuje min 40tyś i jest cięższy.

Moja Ravka ma 215 tyś przebiegu i śmiga jak złoto, spalanie nie da się zejść poniżej 10,5litra benzyny co byś nie robił i jak oszczędnie nie jeździł, przy normalnej jeździe pali 11 miasto ?! i tyle samo trasa, na sekwencji pali 12,5l gazu i dla mnie to optymalne rozwiązanie.

Olej w moście wymienia się co 30 tysięcy a w skrzyni co 50tyś lejesz to samo. Ciekawostka skrzynia ma chłodnicę więc można Ravką coś pociągnąć i nie zdechnie.

Uważaj na napędy bo jest tam sprzęgło lepkościowe więc jak będziesz upadlał to spalisz, podpora mostu kosztuje w serwisie 780 złotych , używkę wyrwiesz za 50 dych za drugim razem udało mi się nabyć jak nową plus dwie tuleje za 200pln.

Generalnie to moja druga Rav zrobiłem nią przez 6 miesięcy 14tyś i nic, często jeżdżę po placach budów, lasach, łąkach, robię przejazdy przez rowy i raz całkiem głęboki staw i daje radę. Poprzedni samochód super madafakerski samurai na 30 calach BFG i innych bajerach robił to na wstecznym ale po asfalcie nie jechał 130km/h i nie było takiego komfortu . Mój przyszły samochód to znowu samurai lub jimny ale na Rav4 I generacji nie dam złego słowa powiedzieć

Mam nadzieję, że trochę pomogłem. Jestem amatorem więc proszę nie komentować nazewnictwa , ale co do zasady to nie powinienem się mylić

Pozdro.
Suzuki Samurai SJ 413 + BFG MT 30"
Hilux 2,5 D4D do pracy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości