Post
autor: rokfor32 » pn cze 15, 2009 9:39 am
Przepływomierz w tym modelu należy do mega niezajebliwych, jak chodzi o elektronikę we wnętrzu. Przytrafia się mu natomiast, że klapka się przycina. Zatem na początek trzeba go rozebrać i porządnie sprawdzić, serwisówka podaje zresztą jakie powinny być parametry elektryczne na poszczególnych stykach, łatwo sprawdzić, czy nie ma gdzieś przerwy w obwodach. Jeżeli miernik pokaże przerwę, to trzeba otworzyć pokrywę (jest uszczelniona jakimś silikonem, ja to wycinam nożem), i poprawić luty na złączu.
Co do zamienników - nie ma. Może być od innego modelu toyoty, ale musi być z silnika 22-RE.
Z 3VZ-E wygląda i gabarytowo jest identyczny, ale ma inny układ wyprowadzeń (nie da się poprzekładać kabelków w kostce, bo brakuje jednego pinu, właśnie tego, którym ECU w 22R-E kontroluje poprawność działania urządzenia)