Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

Post autor: Janusz2000 » pn wrz 14, 2009 3:04 pm

Natrafił może ktoś na coś takiego? Pytam raczej o internet - bo w zakładam, że u nas na pewno nic takiego nie jeździ. Chodzi i o gotowy zestaw lub profesjonalną przeróbkę przedniego niezależnego zawieszenia w 100-tce.

Samochód jest teraz wyliftowany poprzez 'podkecone' drążki skrętne OME, powoduje to że przednie, pół-ośki i wahacze są na stałe pod dużym kątem. Sprawę półosi można rozwiązać - w USA, Australli i na ebay-u można kupić zestaw do obniżenia mocowań przedniego dyfra, dzięki którym w części niweluje się ten duży.

Ja chciałbym też aby wahacze wróciły do mniej więcej oryginalne położenia. W tej chwili samochód jest podniesiony, tak że koło ma powiększony skok do góry ale bardzo mały w dół, przy lekkim podbiciu samochodu przednie koła szybko się odrywają od ziemi. Znalazłem gotowe zestawy w USA, do starszych Hiluxów, 4Runnerów i FJ-Cruiserów - ale nic do 100-tki :-?
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11905
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

Post autor: Zbowid » pn wrz 14, 2009 3:27 pm

Podkręcenie drążków na maxa nie jest rozsądnym rozwiązaniem - pewnie masz "taczkę" a nie samochód :)21 Ustaw sobie drążki w 3/4 zakresu lub nawet 1/2 i powinno być OK.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

Post autor: Janusz2000 » pn wrz 14, 2009 3:50 pm

Nie no, oczywiście że nie mam na maksa - jest właśnie tak w 3/4, ale to nie zmienia faktu że zawieszenie nie pracuje w optymalnym zakresie.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

Post autor: seburaj » wt wrz 15, 2009 5:15 pm

jaki problem ??
odpręż drążki na regulacji, zawieszenie przednie obnizy sie :)21
pytanie, co z tylnymi spreżynami :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

Post autor: Janusz2000 » śr wrz 16, 2009 11:54 am

Gdybym szukał prostych rozwiązań to bym się nie pytał na tym forum :)21

Z tyłu są sprężyny OME i to +400kg, więc jak 'poluzuje' drążki to mi przód oklapnie, a tego nie chce, tym bardziej że mam koła 34"
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

Post autor: Eskapada » śr wrz 16, 2009 12:29 pm

Janusz2000 pisze:Gdybym szukał prostych rozwiązań to bym się nie pytał na tym forum :)21

Z tyłu są sprężyny OME i to +400kg, więc jak 'poluzuje' drążki to mi przód oklapnie, a tego nie chce, tym bardziej że mam koła 34"

Koszt zakupu takiego zestawu plus montaż równa się zakup sztywnego mostu od HDJ plus motanie o ile takowy zestaw byłby do zanabycia w cenie za jaką się kupuje do Hiluxa, Pajero, L20, Isuzu itp.

W związku z powyższym gdyby się znalazł producent takiego zestawu ( a z tego co wiem to nie ma. Jeden z większych producent takich zestawów do aut z IFS jest na Tajwanie i na pewno do setki nie produkują ) to i tak nie widzę sensu w zakupie zestawu do obniżania mostu.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

Post autor: rokfor32 » śr wrz 16, 2009 9:29 pm

Most HDJ jest mniej więcej dwa razy droższy niż hila czy pozostałych, co wymieniłeś, i to liczony bez silniczka blokady (który serwis wycenia na ok. 1000 ojro).

Piepszona legenda, nawet po śmierci, jako dawca organów jest droga ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

Post autor: seburaj » czw wrz 17, 2009 9:38 am

Janusz2000 pisze:Gdybym szukał prostych rozwiązań to bym się nie pytał na tym forum :)21

Z tyłu są sprężyny OME i to +400kg, więc jak 'poluzuje' drążki to mi przód oklapnie, a tego nie chce, tym bardziej że mam koła 34"
to pisz od razu, a nie test na jasnowidztwo robisz :)3
opusc na drazkach i daj inne sprezyny, a te +400 zostaw sobie na powazniejsza wyprawe (albo ja je od Ciebie odkupie)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Obniżenie przedniego zawieszenia IFS w LC 100

Post autor: Janusz2000 » czw wrz 24, 2009 11:00 am

Eskapada pisze:
Janusz2000 pisze:Gdybym szukał prostych rozwiązań to bym się nie pytał na tym forum :)21

Z tyłu są sprężyny OME i to +400kg, więc jak 'poluzuje' drążki to mi przód oklapnie, a tego nie chce, tym bardziej że mam koła 34"

Koszt zakupu takiego zestawu plus montaż równa się zakup sztywnego mostu od HDJ plus motanie o ile takowy zestaw byłby do zanabycia w cenie za jaką się kupuje do Hiluxa, Pajero, L20, Isuzu itp.

W związku z powyższym gdyby się znalazł producent takiego zestawu ( a z tego co wiem to nie ma. Jeden z większych producent takich zestawów do aut z IFS jest na Tajwanie i na pewno do setki nie produkują ) to i tak nie widzę sensu w zakupie zestawu do obniżania mostu.

Calmini zrobiło taki zestaw do Pathfindera - a tam z przodu jest podobne zawieszenie jak w 100 - czyli drążki i wahacze. Zestaw nie jest nawet strasznie drogi - biorąc pod uwagę, że jest na przód i na tył. Może kiedyś pojawi się coś i do 100-tki, na razie pozostaj mi jazda tak jak jest, skoro wszyscy tak jeżdzą to też tak będe, najwyżej obniże sam dyfer.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości