2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

zlasu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 04, 2009 7:50 pm

2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: zlasu » sob lis 07, 2009 5:29 pm

Ktory silnik lepszy?tudzież jakie sa zalety a jakie wady , prosze użytkownkow o cenne wskazówki..
Myśle kupić disla 4R. tylko ktora wersje???
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Mag69 » sob lis 07, 2009 6:26 pm

:o
a co to za silnik ten 2,4 2TI ??
:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Jureq » sob lis 07, 2009 7:46 pm

Mag69 pisze::o
a co to za silnik ten 2,4 2TI ??
:)21
dyć napisał że disla 4R :)21

2,4TI - czyli Turbo I ledwo jedzie /zapewne 86KM/

3,0 1KZT - to będzie: ponad 1 Koń więcej i też Z Turbo /125 kucyków jeśli wszystkie zdrowe/
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Drako » ndz lis 08, 2009 12:52 pm

pomiedzy 2,4d 2lt a 3.0d kzt-e jesli chodzi o jazde jest przepasc. 2,4 "wystarcza" a 3.0 juz zapierdala
Nie wiem czy w 4r byly takie silniki (2lt) ale wiem jaka jest roznica w seri 7 ( a takze kolosalna w cenie zakupu auta z takim motorem! )

zlasu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 04, 2009 7:50 pm

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: zlasu » ndz lis 08, 2009 6:46 pm

dzieki drako za odzew.ogolnie o tych silnikach na forum było duzo ale nie wyczerpujaco..a czy w 4r. tez taka roznica i 2lt jest wolowaty?
1 kzt- do ktorego roku sypaly sie glowice?
a w 2lt podobno puszczaly uszczelki z pod glowicy..fakty czy mity?

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Drako » ndz lis 08, 2009 9:22 pm

fakt jest taki ze nie psuje sie tylko to czego nie ma :)
dluuugo szukaj auta , i najlepiej sprawdzaj z mechanikiem :)
lepiej sobie w kolano strzelic jak kupic zdezelowana toyote

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: rokfor32 » pn lis 09, 2009 8:58 am

Wszystkie silniki 1KZ-T maja wrażliwe głowice. Te wcześniejsze bardziej, ale i te późniejsze też pękają.
Ale i w 2LT widziałem popękane, mimo iż żeliwne.

Żaden silnik diesla nie lubi być przegrzewany, a te z komorami wirowymi w głowicach szczególnie. A oba te silniki są takiego właśnie typu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: montero » sob lis 14, 2009 12:13 am

A dlaczego konkretnie ? za duża różnica temperatur komora wstępna/cylinder ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: rokfor32 » sob lis 14, 2009 9:14 am

Najprawdopodobniej zbyt skomplikowany kształt głowicy, i problem z właściwym rozłożeniem materiału - tak, żeby uzyskać wytrzymałość, równomierny rozkład naprężeń, i jednocześnie odpowiednią zdolność oddawania ciepła.

Bo zarówno głowice w 1KZ-T i 2L-T mają dokładnie ten sam problem - pękają mostki między zaworami, i rozlatują się komory wirowe. I, wbrew pozorom, w przypadku 2L-T wcale to taka rzadkość nie jest. Tyle tylko, że ten silnik jest jakoś mniej wrażliwy na popękane w opisany sposób głowice, i jeździ dalej (nie ma brania płynu, ale kompresję jednak traci, i ciężej pali), więc sporo użytkowników wogóle nie wie, że ma popękaną głowicę i jeździ spokojnie aż do zezłomowania auta.

Ja natomiast czasem ściągam głowice dla klienta, z aut z różną historią, ale zazwyczaj takich, które jeździły do końca, żeby szansa trafienia na wadliwą była mniejsza. A i tak mniej więcej jedna na trzy (w przypadku 1KZ-TE z J9) i jedna na cztery (2L-T z hila czy hiace) jest popękana.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: N2O » sob lis 14, 2009 1:13 pm

Pomiędzy zaworami to głównie żeliwne głowice pękają(w wielu dieslach na świecie), samo pękanie może powstawać podczas jazdy np: na pełnym ogniu pod górę z obciążeniem a potem nagłe odpuszczenie po wjechaniu na górkę(momentalnie spada temperatura spalania), dlatego też zwykle seryjne silniki mają pewien zapas mocy aby były idiotoodporne.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

zlasu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr lis 04, 2009 7:50 pm

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: zlasu » sob lis 14, 2009 4:57 pm

czy w takim razie po 95r rozwiązono ten problem?czy nadal pekajace glowice sie zdarzaja???

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: rokfor32 » sob lis 14, 2009 6:10 pm

Zdarzają się cały czas, jak chodzi o ten typ silników. A problem rozwiązał się w zasadzie sam - w nowszych silnikach D4D (jak chodzi o Toyotę) stosuje się, podobnie jak w starszych i HD konstrukcjach (jak 1HZ, 1 PZ), wtrysk bezpośredni i komory wirowe w tłokach. I tam, jak się zdaje, problem pękających głowic w zasadzie nie występuje.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: KamiL200 » sob lis 14, 2009 6:31 pm

rokfor32 pisze:stosuje się, podobnie jak w starszych i HD konstrukcjach (jak 1HZ, 1 PZ), wtrysk bezpośredni i komory wirowe w tłokach
Silniki 1HZ i 1PZ mają wtrysk pośredni.
1HD-T/FT/FTE czyli 4,2TD mają wtrysk bezpośredni :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: rokfor32 » sob lis 14, 2009 7:42 pm

Ha, ciekawość, sądziłem, że są konstrukcyjnie identyczne (1HZ i 1HD-T). A tu niespodzianka ... :wink:

Dzięki Kamil za sprostowanie. :)2
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Jerz23 » pn lis 16, 2009 7:03 pm

a czy ktos mogly krotko opisac roznice miedzy silnikiem 1 KZT a D4D?

:wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: KamiL200 » pn lis 16, 2009 7:32 pm

Jerz23 pisze:a czy ktos mogly krotko opisac roznice miedzy silnikiem 1 KZT a D4D?

:wink:
1KZ-T 3,0 turbo diesel wtrysk pośredni,pompa sterowana mechanicznie
1KZ-TE 3,0 turbo diesel wtrysk pośredni,pompa sterowana elektronicznie,czasem intercooler
1KD-FTV 3,0 turbo diesel wtrysk bezpośredni common rail D4D,pompa sterowana elektronicznie,intercooler
:)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Jerz23 » wt lis 17, 2009 8:45 am

dzieki kamil.

jedno pytanie. Czemu 1KD-FTV jest stosowany tylko w hilu, fortunerze i czasami z w LC120 a nie ma go w serii LC 70?

:)21
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Piter69A » wt lis 17, 2009 9:22 am

J7 L-D skończyła się w 1996r a wtedy o tym silniku jeszcze nikt nie słyszał :wink:
To może byc powód... :)21
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Jerz23 » wt lis 17, 2009 10:08 am

a ja dzis widzialem kilkuletnia HZJ78 i jakies szesc sztuk FZJ79 niektore anno domini 2008 :)21

Skoro produkuja nadal wersje LC7 stage wagon to w czym problem zaimlementowac tam D4D :)21 :wink:
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Drako » wt lis 17, 2009 10:58 am

ld czyli light duty :)
serie 7 w wersji tak zwanej Heavy duty robia do dzisiaj. byly glownie silniki 4,2 d i b

Awatar użytkownika
Kiciuś
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:54 am
Lokalizacja: Poznań - Skórzewo

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?

Post autor: Kiciuś » pt lis 27, 2009 3:02 am

Pojeździłem jednym i drugim.
Nawet taki temat wrzuciłem, o przekładce silnika na mocniejszy do LJ73, bo chciałem go przełożyć.

Tak dokładnie to LJ z 2,4TD dwa lata prawie jeżdże, a dwa tygodnie temu kupiłem taka samą LJ73 z silnikiem 1KZ-T.

Różnica w cenie całego auta to około 100% - czyli z małym silnikiem kupisz fajną Toykę poniżej 15 000 zł, a za takie samo auto z 1KZ-T musisz wydać prawie 30 000 zł.

Ale też różnica w jeździe jest na pewno 100% :)2

Czyli dla leśniczego czy myśliwego wystarczy te 86 KM z 2,4TD, ale jak włożysz większe koła i chcesz pośmigać w terenie, to brakuje mocy, a w 3,0 TD masz jej ciągle zapas.

Zdecydowanie o Toyce LJ 73 z 2,4TD z roku '88 moge napisać, że jak jej nie katować za ostro, to jest to auto praktycznie bezawaryjne :)2

Natomiast na temat awaryjności większego silnika nie moge jeszcze się wypowiadać, ale wszyscy mnie straszą, że to dużo większa skarbonka będzie.
Silnik i głowica jest bardziej obciążona termicznie, a także ze względu na większe obciązenie innych mechanizmów przeniesienia napędu większą moca przy ostrych kołach już może nie być tak pięknie jak przy 86KM.
PATROL - off-roadowy
LR LIGHTWEIGHT - militarny
JEEP V8 MOCODAWCA cross country- jako pilot

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość