Strona 1 z 1
2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 07, 2009 5:29 pm
autor: zlasu
Ktory silnik lepszy?tudzież jakie sa zalety a jakie wady , prosze użytkownkow o cenne wskazówki..
Myśle kupić disla 4R. tylko ktora wersje???
pozdrawiam
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 07, 2009 6:26 pm
autor: Mag69
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 07, 2009 7:46 pm
autor: Jureq
dyć napisał że disla 4R
2,4TI - czyli
Turbo
I ledwo jedzie /zapewne 86KM/
3,0 1KZT - to będzie: ponad
1 Koń więcej i też
Z Turbo /125 kucyków jeśli wszystkie zdrowe/
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: ndz lis 08, 2009 12:52 pm
autor: Drako
pomiedzy 2,4d 2lt a 3.0d kzt-e jesli chodzi o jazde jest przepasc. 2,4 "wystarcza" a 3.0 juz zapierdala
Nie wiem czy w 4r byly takie silniki (2lt) ale wiem jaka jest roznica w seri 7 ( a takze kolosalna w cenie zakupu auta z takim motorem! )
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: ndz lis 08, 2009 6:46 pm
autor: zlasu
dzieki drako za odzew.ogolnie o tych silnikach na forum było duzo ale nie wyczerpujaco..a czy w 4r. tez taka roznica i 2lt jest wolowaty?
1 kzt- do ktorego roku sypaly sie glowice?
a w 2lt podobno puszczaly uszczelki z pod glowicy..fakty czy mity?
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: ndz lis 08, 2009 9:22 pm
autor: Drako
fakt jest taki ze nie psuje sie tylko to czego nie ma
dluuugo szukaj auta , i najlepiej sprawdzaj z mechanikiem

lepiej sobie w kolano strzelic jak kupic zdezelowana toyote
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: pn lis 09, 2009 8:58 am
autor: rokfor32
Wszystkie silniki 1KZ-T maja wrażliwe głowice. Te wcześniejsze bardziej, ale i te późniejsze też pękają.
Ale i w 2LT widziałem popękane, mimo iż żeliwne.
Żaden silnik diesla nie lubi być przegrzewany, a te z komorami wirowymi w głowicach szczególnie. A oba te silniki są takiego właśnie typu.
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 14, 2009 12:13 am
autor: montero
A dlaczego konkretnie ? za duża różnica temperatur komora wstępna/cylinder ?
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 14, 2009 9:14 am
autor: rokfor32
Najprawdopodobniej zbyt skomplikowany kształt głowicy, i problem z właściwym rozłożeniem materiału - tak, żeby uzyskać wytrzymałość, równomierny rozkład naprężeń, i jednocześnie odpowiednią zdolność oddawania ciepła.
Bo zarówno głowice w 1KZ-T i 2L-T mają dokładnie ten sam problem - pękają mostki między zaworami, i rozlatują się komory wirowe. I, wbrew pozorom, w przypadku 2L-T wcale to taka rzadkość nie jest. Tyle tylko, że ten silnik jest jakoś mniej wrażliwy na popękane w opisany sposób głowice, i jeździ dalej (nie ma brania płynu, ale kompresję jednak traci, i ciężej pali), więc sporo użytkowników wogóle nie wie, że ma popękaną głowicę i jeździ spokojnie aż do zezłomowania auta.
Ja natomiast czasem ściągam głowice dla klienta, z aut z różną historią, ale zazwyczaj takich, które jeździły do końca, żeby szansa trafienia na wadliwą była mniejsza. A i tak mniej więcej jedna na trzy (w przypadku 1KZ-TE z J9) i jedna na cztery (2L-T z hila czy hiace) jest popękana.
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 14, 2009 1:13 pm
autor: N2O
Pomiędzy zaworami to głównie żeliwne głowice pękają(w wielu dieslach na świecie), samo pękanie może powstawać podczas jazdy np: na pełnym ogniu pod górę z obciążeniem a potem nagłe odpuszczenie po wjechaniu na górkę(momentalnie spada temperatura spalania), dlatego też zwykle seryjne silniki mają pewien zapas mocy aby były idiotoodporne.

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 14, 2009 4:57 pm
autor: zlasu
czy w takim razie po 95r rozwiązono ten problem?czy nadal pekajace glowice sie zdarzaja???
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 14, 2009 6:10 pm
autor: rokfor32
Zdarzają się cały czas, jak chodzi o ten typ silników. A problem rozwiązał się w zasadzie sam - w nowszych silnikach D4D (jak chodzi o Toyotę) stosuje się, podobnie jak w starszych i HD konstrukcjach (jak 1HZ, 1 PZ), wtrysk bezpośredni i komory wirowe w tłokach. I tam, jak się zdaje, problem pękających głowic w zasadzie nie występuje.
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 14, 2009 6:31 pm
autor: KamiL200
rokfor32 pisze:stosuje się, podobnie jak w starszych i HD konstrukcjach (jak 1HZ, 1 PZ), wtrysk bezpośredni i komory wirowe w tłokach
Silniki 1HZ i 1PZ mają wtrysk pośredni.
1HD-T/FT/FTE czyli 4,2TD mają wtrysk bezpośredni

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: sob lis 14, 2009 7:42 pm
autor: rokfor32
Ha, ciekawość, sądziłem, że są konstrukcyjnie identyczne (1HZ i 1HD-T). A tu niespodzianka ...
Dzięki Kamil za sprostowanie.

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: pn lis 16, 2009 7:03 pm
autor: Jerz23
a czy ktos mogly krotko opisac roznice miedzy silnikiem 1 KZT a D4D?

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: pn lis 16, 2009 7:32 pm
autor: KamiL200
Jerz23 pisze:a czy ktos mogly krotko opisac roznice miedzy silnikiem 1 KZT a D4D?

1KZ-T 3,0 turbo diesel wtrysk pośredni,pompa sterowana mechanicznie
1KZ-TE 3,0 turbo diesel wtrysk pośredni,pompa sterowana elektronicznie,czasem intercooler
1KD-FTV 3,0 turbo diesel wtrysk bezpośredni common rail D4D,pompa sterowana elektronicznie,intercooler

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: wt lis 17, 2009 8:45 am
autor: Jerz23
dzieki kamil.
jedno pytanie. Czemu 1KD-FTV jest stosowany tylko w hilu, fortunerze i czasami z w LC120 a nie ma go w serii LC 70?

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: wt lis 17, 2009 9:22 am
autor: Piter69A
J7 L-D skończyła się w 1996r a wtedy o tym silniku jeszcze nikt nie słyszał
To może byc powód...

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: wt lis 17, 2009 10:08 am
autor: Jerz23
a ja dzis widzialem kilkuletnia HZJ78 i jakies szesc sztuk FZJ79 niektore anno domini 2008
Skoro produkuja nadal wersje LC7 stage wagon to w czym problem zaimlementowac tam D4D

Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: wt lis 17, 2009 10:58 am
autor: Drako
ld czyli light duty
serie 7 w wersji tak zwanej Heavy duty robia do dzisiaj. byly glownie silniki 4,2 d i b
Re: 2,4 2Tl cczy 3,0 1KZT ?
: pt lis 27, 2009 3:02 am
autor: Kiciuś
Pojeździłem jednym i drugim.
Nawet taki temat wrzuciłem, o przekładce silnika na mocniejszy do LJ73, bo chciałem go przełożyć.
Tak dokładnie to LJ z 2,4TD dwa lata prawie jeżdże, a dwa tygodnie temu kupiłem taka samą LJ73 z silnikiem 1KZ-T.
Różnica w cenie całego auta to około 100% - czyli z małym silnikiem kupisz fajną Toykę poniżej 15 000 zł, a za takie samo auto z 1KZ-T musisz wydać prawie 30 000 zł.
Ale też różnica w jeździe jest na pewno 100%
Czyli dla leśniczego czy myśliwego wystarczy te 86 KM z 2,4TD, ale jak włożysz większe koła i chcesz pośmigać w terenie, to brakuje mocy, a w 3,0 TD masz jej ciągle zapas.
Zdecydowanie o Toyce LJ 73 z 2,4TD z roku '88 moge napisać, że jak jej nie katować za ostro, to jest to auto praktycznie bezawaryjne
Natomiast na temat awaryjności większego silnika nie moge jeszcze się wypowiadać, ale wszyscy mnie straszą, że to dużo większa skarbonka będzie.
Silnik i głowica jest bardziej obciążona termicznie, a także ze względu na większe obciązenie innych mechanizmów przeniesienia napędu większą moca przy ostrych kołach już może nie być tak pięknie jak przy 86KM.