LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » ndz lis 08, 2009 11:03 am
POnieważ mój silnik po ładnym przebiegu około miliona kilometrów w końcu dokonał zywota mam pytanie. Czy to 80-tki z 1994 roku spasuję silnik z 100 1HD-FTE

? podobno silnik z 1998 roku.

-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » ndz lis 08, 2009 12:27 pm
jezdzila we wroclawiu taka 80 wiec pewnie sie da.
silnik konstrukcyjnie jest taki sam , ale rozni sie osprzetem i co gorsza elektronika!
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » ndz lis 08, 2009 12:32 pm
no właśnie tego się obawiam, cena 7 koła tak jak stoi. Patrzyłem w manual to niby komputer pokazuje się dopiero od 2002 roku. Czy w tym roczniku (1998) też trzeba komputer??? A gdybym osprzęt zostawil swój ? ( pompa, rozrusznik, alternator, turbo)
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » ndz lis 08, 2009 12:44 pm
poszukaj na tlc.org.pl
chyba kiedys tez Adam Polak budowal takie auto z przeznaczeniem na silk rally , wlasnie 80 z silnikie 1hd-fte
dobrywarsztat.com.pl
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » ndz lis 08, 2009 10:29 pm
Pawel Górski z Wocławia wsadził do 80 silnik z 100
ale to byl manual 9choc to niewiele zmienia)
reduktor ma inne wtyczki
osprzet elektroniczny jest inny, ponosc był tego worek kabli
generalnie dla zaawansowanych majsterkowiczów
PS cyklony już są ?

robok rzępoli w harapuciu
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » ndz lis 08, 2009 10:54 pm
No obawiam się tej elektroniki, chyba trzeba będzie po jakiegoś angola skoczyć. Ale tez się cenią i tanio sie nie kupi.
Kontener za tydzień, drugi końcem miesiąca, nowości jak zwykle na stronie.
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » pn lis 09, 2009 8:52 am
Można spróbować zmiksować te silniki - do tego z J100 zapodać pompę wtryskową z J8. O ile jest w dobrej kondycji.
Wyjdzie wtedy silniczek z czterozaworową głowicą, ale z klasycznym systemem sterowania. Taka "perełka" ...

-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » pn lis 09, 2009 9:58 am
...
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 8:12 pm przez
seburaj, łącznie zmieniany 1 raz.
robok rzępoli w harapuciu
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » pn lis 09, 2009 10:02 am
a nie bedzie ta perłka sie 1 HDFT nazywac ?

robok rzępoli w harapuciu
-
KamiL200

- Posty: 798
- Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
- Lokalizacja: 4Raid
Post
autor: KamiL200 » pn lis 09, 2009 6:25 pm
rokfor32 pisze:Można spróbować zmiksować te silniki - do tego z J100 zapodać pompę wtryskową z J8. O ile jest w dobrej kondycji.
Wyjdzie wtedy silniczek z czterozaworową głowicą, ale z klasycznym systemem sterowania. Taka "perełka" ...

Toż to silnik 1HD-FT jak pisał Seburaj.
Pytanie tylko czy p&p można zamienić pompy wtryskowe pomiędzy 1HD-FTE a 1HD-T 12V z auta Zibiego
Jeśli tak to

Może potrzebna będzie zamiana aluminiowej obudowy rozrządu do której mocowana jest pompa.Należy też zbadać czy zębatki napędu pomp są takie same

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » pn lis 09, 2009 7:01 pm
No chyba nie będzie to HD-FT, tzn. formalnie byłby ale osprzet nie spasi. Inny alternator, inny rozrusznik i robią się dodatkowe koszty. Prawdopodobnie pompa ze starego pasuje. Zobaczymy, jutro jadę po jakiś silnik, popatrzymy może coś się skombinuje.
-
KamiL200

- Posty: 798
- Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
- Lokalizacja: 4Raid
Post
autor: KamiL200 » pn lis 09, 2009 7:10 pm
Blok silnika dla 1HZ,1HD-T/FT/FTE jest taki sam.
Pozwoli to na przełożenie osprzętu silnika 1HD-T do 1HD-FTE.
Możesz też przełożyć koło zamachowe z 1HD-T do FTE jeśli jest inne aby wykorzystać swój stary rozrusznik

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » pn lis 09, 2009 7:43 pm
No widzisz, słuszne rady. Jutro się okaże, czy będzie 1HD-FT 24 zaworowy czy 1HD-FTE z kombinacją. Ale raczej stawiam na 24 zaworowy bo mimo wszystko kupie go taniej. A w przypadku hdj niestety równice liczone sa w tysiącach.
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » pn lis 09, 2009 11:57 pm
Jak się nie mylę, taki właśnie silnik (znaczy 1HD-FT) był pod koniec produkcji modelu J8. I pewnie, że jak się taki trafi, to będzie znacznie mniej komplikacji, niż z 1HD-FTE ze setki. Jest jedno małe "ale" - setki bywają znacznie młodsze niż osiemdziesiątki. Co przekłada się na znacznie większą możliwość znalezienia silnika z jakimś rozsądnym przebiegiem. Bo wywalenie powiedzmy sześciu tysi na silnik po 500 k przebiegu (oryginał J8) to może nie być najmądrzejsza inwestycja ...

-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » wt lis 10, 2009 10:35 am
Warto się rozejrzeć za zakupem nowego silnika z Japonii do 80. Ceny nie takie dramatyczne z tego co pamiętam, tylko trza by problem transportu jakoś rozeznać.
Może będzie trochę drożej ale nowy jest nowy...
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » śr lis 11, 2009 10:12 am
Nowy silnik kosztuje około 11 tysięcy euro. Wiec raczej nie mało a sprawdzałem to w kilku krajach. W ostateczności zwiozłem 1HD-FT 24 zaworowy z anglika, podobno auto jeżdzilo i to całkiem nieźle. Zobaczymy po wstawieniu. I przy okazji powstało pytanie a na forum nie znalazłem. Próbował ktoś juz przerabiać 80-tkę anglika na naszą strone? dużo z tym problemów?
-
KamiL200

- Posty: 798
- Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
- Lokalizacja: 4Raid
Post
autor: KamiL200 » śr lis 11, 2009 10:16 am
Zibi kupiłeś ten komplet 1HD-FT ze skrzynią biegów z okolic Poznania

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
-
GM

- Posty: 471
- Rejestracja: śr sie 22, 2007 6:40 pm
- Lokalizacja: Wlkp
Post
autor: GM » śr lis 11, 2009 11:01 am
Zibi pisze: Próbował ktoś juz przerabiać 80-tkę anglika na naszą strone? dużo z tym problemów?
Widziałem taką przekładkę. Najwięcej "zabawy" miał elektryk, który powiedział że już więcej nie bierze takiej roboty, po nierównej walce np z panelem klimy i resztą deski

-
KamiL200

- Posty: 798
- Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
- Lokalizacja: 4Raid
Post
autor: KamiL200 » śr lis 11, 2009 2:23 pm
Z tym gościem to taka ściema że owszem silnik ma ale do sprowazenia z Anglii i w okrutnej cenie

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
-
<mario>
-

- Posty: 196
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
- Lokalizacja: ok. Bełchatowa
Post
autor: <mario> » śr lis 11, 2009 2:28 pm
KamiL200 pisze:
Z tym gościem to taka ściema że owszem silnik ma ale do sprowazenia z Anglii i w okrutnej cenie

W takim razie chyba nie pomogłem

LJ 70
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » śr lis 11, 2009 4:04 pm
Silnik już jest, z teren śląska - sam dokładnie nie wiem skąd bo to szło przez pośrednika, cena do przyjęcia. Ten z 100-tki chyba odpuszczę bo za drogo by wyszedł. Ale własnie mocno zastanawiałem się nad anglikiem, elektrykę pewnie spokojnie zrobiłbym sam, raczej chodzi mi o problemy natury mechanicznej. Ktoś podzieli się opiniami i listą części, które trzeba dokupić przy przekładce??
-
CARODZIEJ
-

- Posty: 189
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 9:24 pm
- Lokalizacja: BIałystok -Zaścianki
Post
autor: CARODZIEJ » czw lis 12, 2009 12:51 am
Powiem tylko że potrzeba mnóstwo pierdól najgorzej z materjałem wygłuszającym na ściane grodziową
ale nawet nie uruchomisz ogrzewania jeżeli nie będziesz miał zaworu do nagrzewnicy europejskiego, wygląda niby identycznie ale działa odwrotnie generalnie ciężka robota ale mi sie udało
mam w kolejce następnego .
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » czw lis 19, 2009 4:39 pm
przyjmiesz następną do przeróbki? w przyszlym tygodniu chyba będe miał anglika manuala
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości