Strona 1 z 1
Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: wt gru 22, 2009 3:29 pm
autor: yanas
Witam,
Świerzo po powrocie z Argentyny, gdzie przejechalem LC HJ40 z 1984roku ponad 3tyś km, zrodziła się myśl, żeby ściagać te kapitalne wozy na nasz kontynent, gdzie stanowią nie lada rarytas (sądząc chociażby po ilości ogłoszeń i cenach na mobile.de). Poszukuje wiec wszelakich informacji dot. przywożenia tych aut jako zabytkowych,co, jak sądze, obniżało by mocno koszty cła, oraz teoretycznego przynajmniej popytu na takie auta. Kwestie kupna, oporządzenia oraz logistyki transportu "od źródła" do Europy mamy opracowaną.
Z góry dziękuje za pomoc, przy okazji służąc info na temat użytkowania tegoż wozu (4.2 benzyna) i ciekawych trasach w Argentynie/Chile/Boliwii
Pozdrawiam
Yanas
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: wt gru 22, 2009 4:33 pm
autor: DamnIt!
A może jakieś J5?
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: wt gru 22, 2009 5:56 pm
autor: yanas
Pewnie by sie też znalazło, acz pewnie ze znacznie większym trudem.
Generalnie w tym kraju samochodów tego typu (np. druga generacja Nissana Patrola, pierwsze generacje LC, Bandeirante) jeżdzi cała masa...
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: wt gru 22, 2009 6:00 pm
autor: ramzes
pisz do @igor909
może coś wydumacie ...
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: wt gru 22, 2009 6:17 pm
autor: yanas
Dzięki za namiar!
btw. te LC z serii 40 są strasznie drogie w Niemczech..orientujecie sie po ile one "chodzą" u nas w kraju?Czy wogóle jest jakiś rynek tych samochodów, czy wszystko leci właśnie z Niemiec i Szwajcarii?
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: wt gru 22, 2009 7:33 pm
autor: Patry
DamnIt! pisze:A może jakieś J5?
otototo... POPIERAM

Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: wt gru 22, 2009 11:36 pm
autor: Kylon
Nie wiem ile będą kosztowały ściągane z Argentyny ale chyba bogaczem nie zostaniesz w naszych warunkach

- choć tego Ci życzę. Auta ze Szwajcarii w średnim stanie kupisz koło 20 tyś PLN na gotowo. Bywają droższe i tańsze. Trupa do remontu możesz kupić za 6 tysi. Koszty remontu to już temat rzeka.
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: śr gru 23, 2009 12:26 am
autor: yanas
W Argentynie ich praktycznie nie zanotowałem ( przez 3 tyg na odcinku Paso de Jama do Mendozy widziałem jednego FJ40), chodzi o Boliwie gdzie jeździ ich masa i koszt auta,które na mobile.de wyceniane jest na ok 8-10 tyś euro tam wynosi ok. 15 tyś zł..
Wiadomo, że nie o kokosy chodzi,bo koszt transportu i opłat jest dość wysoki, po prostu próbuje się dowiedzieć, czy gra jest warta zachodu.
Pozdrawiam
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: śr gru 23, 2009 7:46 am
autor: Kylon
Wszystko zależy od ich stanu. Ale droższe egzemplarze będą dłużej stały czekając na nabywcę. rok temu schodziły szybciutko. Teraz stoją po kilka miesięcy w cenie do 19 tysi. Z czego jeden nie może znaleźć nabywcy już dosyć długo mimo że jest dla kolekcjonera całkiem dobrą bazą do odbudowy. Pick-up czyli FJ45 z przebiegiem 39 tyś km (igła) sprzedawał się prawie rok. Co prawda cena była wysoka ale w końcu poszedł. Jeśli potrzebujesz info w sprawie czterdziestek służę pomocą. Tylko nie pytaj o ściąganie bo tym się nie zajmuję i nie mam o tym bladego pojęcia.
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: śr gru 23, 2009 12:24 pm
autor: yanas
Dzięki za info, daje trochę do myślenia..
Z pytań stricte technicznych odnośnie 40stki - po jakiś 2300 km codzienniej jazdy w pewnym momencie pojawił się problem z odpowietrzaniem zbiornika paliwa, skutkujący przeciągłym piskiem (jakiś alarm czy co..) pojawiającym sie po dłuższych odcinkach na nierównej drodze (drgania, itp. itd.). Przezornie co kilkanaście km stawałem i odkręcałem korek wlewu paliwa zmniejszajac ciśnienie w baku.. Wiesz może co mogło być przyczyną?
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: czw gru 24, 2009 9:42 am
autor: Kylon
Alarmu takiego fabrycznie ten samochód nie ma. Wystarczy zapchane odpowietrzenie i robi się podciśnienie w zbiorniku. Jeśli chcesz więcej dowiedzieć się o czterdziestkach zajrzyj na tlc.org.pl lub zagraniczne fora. W Polsce nie jest ich zbyt dużo. Ja naliczyłem koło 40 sztuk.
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: czw gru 24, 2009 1:17 pm
autor: yanas
Na forum TLC chętnie bym zajrzał, ale przedziwna forma rejestracji skutecznie mnie zniechęciła (nie mam faksu, nie mam też zamiaru lecieć na pocztę i wysyłać im jakiegoś formularza..)
Pozdrawiam
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: czw gru 24, 2009 8:03 pm
autor: Kylon
faksy były za króla ćwieczka. Króla już brak to i faksów ni ma. Do czytania nie potrzeba rejestracji.
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: pt gru 25, 2009 11:44 am
autor: KSikorski
Tak przy okazji pozwolę sobie zapytać - mieszkam w Warszawie na Szeligowskiej, kilkaset metrów dalej na Legionowej stoi piękna, czerwona BJ (kiedyś stał też hilux surf). To kogoś z forum?
Re: Ściąganie do Europy LC FJ40 - pytanie
: pt gru 25, 2009 3:13 pm
autor: Kylon
FJ40

Wilusia. Siedzi raczej też na TLC choć pewnie tu czasem zagląda.