Te rozruszniki się nie psują
Prawie zupełnie poważnie to piszę. Do wymiany, po przebiegach rzędu 250 tyś km jest jeden detal - styki w bendiksie. Dwie miedziane blaszki, do nabycia w serwisie toyoty (nie są specjalnie drogie, nieco ponad 10 ojro za komplet). Nazywa się to po anglasku "starter motor terminal" i "starter batery terminal".
W EPC w karcie dla LJ nie jest ta część wyszczególniona (nie wiedzieć czemu), ale już w karcie dla hila z takim samym silnikiem (i rozrusznikiem) jest. Trza jedynie rozeznać, jaki się ma rozrusznik, bo były dwa typy - 2,0 i 2,5 (później 2,7) kW, i te styki nie są takie same między nimi.
Prawdopodobnie, w wersji na europę (z dwoma akumulatorami) szedł ten mocniejszy, więc numery katalogowe tej części to:
28226-54320 i 28226-54220
Ew. dla słabszej wersji:
28226-54340 i 28226-72010
ps. w praktyce wypala sie tylko jeden z tych styków (ze względu na kierunek przepływu prądu), ale zapomniałem który ...
