Pewnie, że ma. 4A-FE, 3S-FE, 22R-E, 3RZ-FE, 5VZ-FE, 1UZ-FE
Wszystko w benzynce, ale inaczej nie będzie. Diesle z zasady są mega ciężkie.
Każdy z tych wymienionych wyżej może współpracować z turbosprężarką lub zestawami supercharger. Pierwsze dwa montowane fabrycznie w sportowych wozach, kręcące się powyżej 8000 rpm. Miały wtedy oznaczenie 4A-GE BlackTop (1,6L, 163 HP, 5 zaworów na cylinder, model MR2), 3S-GTE (2.0L, fabryczne turbo, montowany w modelu celica i supra, standardowo w okolicach 250 HP, ale w wersjach rajdowych osiągające 680 HP).
22R-E - najbardziej chyba popularna baza do wszelkiej maści modyfikacji. 2,4L, dwa zawory na cylinder, ale z prawie symetryczną komorą spalania. Rozrząd łańcuchowy, dostępne aftermarketowe zestawy supercharger lub turbo, wzmacniane tłoki i korbowody, modyfikowane głowice. Chyba najtańsza opcja do uzyskania ponad 400 HP
3RZ-FE - 2,7 L, rozrząd łańcuchowy, cztery zawory na cylinder. Standardowo 150 HP, co ciekawe wydajność zainstalowanych fabrycznie wtryskiwaczy pozwala uzyskać ok. 220 HP. Dostępne zestawy supercharger.
5VZ-FE - 3,4L, V6, cztery zawory na cylinder, również dostępne zestawy supercherger (fabryczne TRD). Standardowo ok. 190 HP, zależnie od modelu auta.
1UZ-FE - 4.0L, V8. W całości aluminiowy, bardzo zwarty i lekki. Standardowo ok. 250 HP. Również dostępne zestawy TRD supercharger.
Wszystkie te silniki nie mają najmniejszych kłopotów z temperaturą, i mają niesamowicie niską awaryjność. Są przy tym niespecjalnie skomplikowane, również elektronika sterująca jest wysoce niezawodna.
Do lekkich aplikacji polecam 3S-FE. Jest mechanicznie bardzo mocno przewymiarowany. Tak dla przykładu - sprzęgło w tym silniku jest tej samej wielkości co w 3,0L V6 ...
Z wyjątkiem dwóch pierwszych, pozostałe były montowane wzdłużnie w pojazdach, i da się je spiąć z w zasadzie każdym toyotowskim 4x4 (z wyj. RAV4).
ps. Dla nieobeznanych - TRD - Toyota Racing Development
