Póloś 4runner
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)
Póloś 4runner
Witam kolegów mam pytanie odnośnie tylnej pólosi czy od 2.4d lub 2.4td pasuje do 3td oznaczeń niema na moście rok auta1995. Pozdrawiam Radek
1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Póloś 4runner
Pasuje. Z benzyniaków też. Pasuje również z hila, ale wtedy bez tarczy kotwicznej.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)
Re: Póloś 4runner
Tarcza kotwiczna to jest ta blacha gdzie są szczęki
czy one pasują od pólosi diesla do innych (benzyna).Sory za takie pytanie ale nie dlamnie to nowalijka 


1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)
Re: Póloś 4runner
A czy da się przelożyć moją tarczę do innej pólosi 4runner (wersji diesel benzyna ) i czy pasuje.

1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)
Re: Póloś 4runner
Dzięki rokfor32 za podpwieć i pozdrawiam.Auto czeka na nowy lakier.Fotki wstawię .
1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Póloś 4runner
Sorki za zwłokę, ale parę dni byłem poza siecią ...
I w hilu, i w 4R są jednakowe końcówki pochwy mostu, identyczne są również długości półosi. Tarcze kotwiczne są dzięki temu wzajemnie zamienne. (długości półosi dotyczą modeli z IFS - przy sztywnym przednim moście również tylne półosie są krótsze).
Różnica między hilem i 4Runnerem polega na sposobie napędu mechanizmu hamulca ręcznego - w 4R są to dwie linki idące bezpośrednio do każdego z kół, w hilu natomiast są tylko dźwigienki wychodzące z tarcz kotwicznych, a linka i mechanizm rozdzielający siłę na oba koła jest przy pochwie mostu (podobne rozwiązanie było w 4R pierwszej generacji lub LC70).
Natomiast wszystko pozostałe jest takie samo - łożyska, bębny, szczęki hamulcowe.
Podkreślam, dotyczy hila i 4R drugiej generacji, czyli modeli '90 - 96 i w wersji IFS hila. W przypadku hila ze sztywnym przodem, oraz pierwszej generacji, hamulce były inne - takie jak LC70. (mniejsze bębny, i inaczej rozwiązany układ rozpieraków).

I w hilu, i w 4R są jednakowe końcówki pochwy mostu, identyczne są również długości półosi. Tarcze kotwiczne są dzięki temu wzajemnie zamienne. (długości półosi dotyczą modeli z IFS - przy sztywnym przednim moście również tylne półosie są krótsze).
Różnica między hilem i 4Runnerem polega na sposobie napędu mechanizmu hamulca ręcznego - w 4R są to dwie linki idące bezpośrednio do każdego z kół, w hilu natomiast są tylko dźwigienki wychodzące z tarcz kotwicznych, a linka i mechanizm rozdzielający siłę na oba koła jest przy pochwie mostu (podobne rozwiązanie było w 4R pierwszej generacji lub LC70).
Natomiast wszystko pozostałe jest takie samo - łożyska, bębny, szczęki hamulcowe.
Podkreślam, dotyczy hila i 4R drugiej generacji, czyli modeli '90 - 96 i w wersji IFS hila. W przypadku hila ze sztywnym przodem, oraz pierwszej generacji, hamulce były inne - takie jak LC70. (mniejsze bębny, i inaczej rozwiązany układ rozpieraków).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości