Strona 1 z 1

TOYOTA lj70 mam pytanie

: czw kwie 22, 2010 7:21 pm
autor: marcin1980
Koledzy mam Toyotę od 6 miesięcy jak ją kupiłem to jeszcze jakość jeździła, silnik 2lt o przebiegu ok 370 tys. już nie daje rady. Wiec mam parę pytań.
Jakie by były ewentualne koszty naprawy takiego silnika, i jaka jest dostępność cześć?
A może wymiana na mocniejszy np 2.8 od Patrola?
I ostatnie pytanie, pojawiły się stuki w tylnym moście przy ruszaniu lub cofaniu?

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: czw kwie 22, 2010 7:57 pm
autor: Eskapada
Silnik Patrola to akurat nie jest najmocniejszy element tego auta. Toyota na łeb bije nissana jeśli chodzi o motory. Ja wychodzę z założenia że nie ma nic lepszego jak własny, wyremontowany z głowa motor. Nie mniej jednak jak brakuje Ci mocy to 1KZ-T albo idz na całość 1KZ-TE lub D4D :)21

Jak masz wyczuwalny luz ( stuk ) przy ruszaniu to może to być luz na łożysku wałka atakującego. Spróbuj je ,,dociągnąć'' Podobny efekt dźwiękowy wydaje zużyty krzyżak.

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: czw kwie 22, 2010 9:45 pm
autor: marcin1980
Dziękuje za pomoc mam nadzieje że wystarczy usunąć luz na wałku i będzie oki. Bo w sobotę wybieram się na zlot. A z silnikiem będę walczył po powrocie . Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: czw kwie 22, 2010 9:46 pm
autor: Mroczny
znajdź użytkownika bogdan4x4

wsadził wolnossące 2.8 z parcha -wóz jeździ git
gdyby to było uturbione - latałby

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: czw kwie 22, 2010 10:09 pm
autor: Patry
Mroczny pisze:znajdź użytkownika bogdan4x4

wsadził wolnossące 2.8 z parcha -wóz jeździ git
gdyby to było uturbione - latałby
lata to dopiero z 4.0 V8 :)21

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: czw kwie 22, 2010 10:13 pm
autor: Bogdan 4x4
nooo. dobrze jeździ. czemu ma nie jeździć 8) Jak z forestera na toye wsiądę, to deko muł jest, ale miło jak tico, fabie i pandy drogi nie zajeżdzają :wink: Temat wymiany silnika na 6 w rzędzie z nyssana mogę sprzedać za dwie kraty żubra 8) .
Aha. Posiadam takowyj silnik na zbyciu. :wink:

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: pt kwie 23, 2010 10:23 am
autor: Damian
żadne RD28T z patrolowską nieudaną głowicą, nie psuj auta :roll: rób ten silnik, części nie są tanie, lub kup drugi taki i przełóż plug'n'play, dobrze włożyć 2LT-II po 90 roku, bo jest mocniejszy
jak masz kasę to wsadź toyotowski 1KZT (3.0TD) z J9, będzie rakieta

jeszcze pytanie jak z resztą auta (mosty, skrzynia, w domyśle wałek reduktora w skrzyni i ułożyskowanie), bo jak Ci silnik zszedł z powodu przebiegu, to zapewniam, że nie jest to 370 tys. km ale raczej dwa razy tyle
chyba że ktoś nie dbał i zamiast oleju lał trociny

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: pt kwie 23, 2010 10:31 am
autor: Mroczny
sam jesteś nieudana głowica
w kzj tak samo się wybuchuje

wsadzaj v8 small block i dmuchawy
:)21

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: pt kwie 23, 2010 10:40 am
autor: Damian
nie wybuchuje jak się dba układ chłodzenia
mi nigdy nie zwybuchowała, a auto jest używane mocno czy bywało w górach w południowych klimatach

zresztą pisałem mu o silniku z J9, po 95 roku są głowice z którymi nie ma najmniejszych problemów

co innych rozwiązań, to jeśli toyka miałaby być niedzielną upalaczką to ja bym wrzucał benzynowe bmw 2,5 R6 :P tylko mosty trzebqa złożyć na nowo na zestawach terrain tamer (wbrew pozorom nie tak drogo)

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: pt kwie 23, 2010 7:33 pm
autor: arekg
co ja widzę Damian , disco kupiłeś , ty to masz kasy :)21

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: ndz kwie 25, 2010 8:48 pm
autor: rokfor32
Damian pisze:nie wybuchuje jak się dba układ chłodzenia
mi nigdy nie zwybuchowała, a auto jest używane mocno czy bywało w górach w południowych klimatach

zresztą pisałem mu o silniku z J9, po 95 roku są głowice z którymi nie ma najmniejszych problemów

co innych rozwiązań, to jeśli toyka miałaby być niedzielną upalaczką to ja bym wrzucał benzynowe bmw 2,5 R6 :P tylko mosty trzebqa złożyć na nowo na zestawach terrain tamer (wbrew pozorom nie tak drogo)

A fuj, zupełnie niekoszernie ... :)21

Można skorzystać z oryginalnych silników, 3RZ-FE lub 5VZ-FE. Wystarczająco mocne w standardzie, ze sporymi możliwościami rozbudowy (do ponad 400HP.)

@Damian, masz po prostu dużo szczęścia (w zakupie egzemplarza), i jakieś pojęcie techniczne, więc u Ciebie miał się dobrze. Ale jak to już wspominałem gdzieś wcześniej - statystyka jest nieubłagana, i wysoce niekorzystna dla silnika 1KZ-T. Znam egzemplarze J9 po trzeciej przekładce głowicy (w serwisie), a i wiem co bywa z nimi u mnie w firmie. Aż strach sprzedawać używkę.

Co do silnika 2L - remont jest bez sensu (ekonomicznie). Lepiej zanabyć cokolwiek z tej rodziny (2L, 3L), byle młodego (naprawdę, a nie na liczniku). To popularny silnik, montowany w hilach i hiace całkiem młodych (chyba do '05), więc o dawcę nie powinno być trudno. Blok jest kompatybilny nawet z piętnaście lat starszymi LC.

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: pn maja 10, 2010 8:39 am
autor: KSikorski
Damian pisze:zresztą pisałem mu o silniku z J9, po 95 roku są głowice z którymi nie ma najmniejszych problemów
Damian, Górnik całkiem niedawno wymieniał głowicę w J9 :-)

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie

: pn maja 10, 2010 9:38 am
autor: Damian
o masz
ale u niego to już tradycja, że każde auto musi się okazać miną
:)21