Strona 1 z 1
TOYOTA lj70 mam pytanie
: czw kwie 22, 2010 7:21 pm
autor: marcin1980
Koledzy mam Toyotę od 6 miesięcy jak ją kupiłem to jeszcze jakość jeździła, silnik 2lt o przebiegu ok 370 tys. już nie daje rady. Wiec mam parę pytań.
Jakie by były ewentualne koszty naprawy takiego silnika, i jaka jest dostępność cześć?
A może wymiana na mocniejszy np 2.8 od Patrola?
I ostatnie pytanie, pojawiły się stuki w tylnym moście przy ruszaniu lub cofaniu?
Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: czw kwie 22, 2010 7:57 pm
autor: Eskapada
Silnik Patrola to akurat nie jest najmocniejszy element tego auta. Toyota na łeb bije nissana jeśli chodzi o motory. Ja wychodzę z założenia że nie ma nic lepszego jak własny, wyremontowany z głowa motor. Nie mniej jednak jak brakuje Ci mocy to 1KZ-T albo idz na całość 1KZ-TE lub D4D
Jak masz wyczuwalny luz ( stuk ) przy ruszaniu to może to być luz na łożysku wałka atakującego. Spróbuj je ,,dociągnąć'' Podobny efekt dźwiękowy wydaje zużyty krzyżak.
Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: czw kwie 22, 2010 9:45 pm
autor: marcin1980
Dziękuje za pomoc mam nadzieje że wystarczy usunąć luz na wałku i będzie oki. Bo w sobotę wybieram się na zlot. A z silnikiem będę walczył po powrocie . Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: czw kwie 22, 2010 9:46 pm
autor: Mroczny
znajdź użytkownika bogdan4x4
wsadził wolnossące 2.8 z parcha -wóz jeździ git
gdyby to było uturbione - latałby
Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: czw kwie 22, 2010 10:09 pm
autor: Patry
Mroczny pisze:znajdź użytkownika bogdan4x4
wsadził wolnossące 2.8 z parcha -wóz jeździ git
gdyby to było uturbione - latałby
lata to dopiero z 4.0 V8

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: czw kwie 22, 2010 10:13 pm
autor: Bogdan 4x4
nooo. dobrze jeździ. czemu ma nie jeździć

Jak z forestera na toye wsiądę, to deko muł jest, ale miło jak tico, fabie i pandy drogi nie zajeżdzają

Temat wymiany silnika na 6 w rzędzie z nyssana mogę sprzedać za dwie kraty żubra

.
Aha. Posiadam takowyj silnik na zbyciu.

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: pt kwie 23, 2010 10:23 am
autor: Damian
żadne RD28T z patrolowską nieudaną głowicą, nie psuj auta

rób ten silnik, części nie są tanie, lub kup drugi taki i przełóż plug'n'play, dobrze włożyć 2LT-II po 90 roku, bo jest mocniejszy
jak masz kasę to wsadź toyotowski 1KZT (3.0TD) z J9, będzie rakieta
jeszcze pytanie jak z resztą auta (mosty, skrzynia, w domyśle wałek reduktora w skrzyni i ułożyskowanie), bo jak Ci silnik zszedł z powodu przebiegu, to zapewniam, że nie jest to 370 tys. km ale raczej dwa razy tyle
chyba że ktoś nie dbał i zamiast oleju lał trociny
Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: pt kwie 23, 2010 10:31 am
autor: Mroczny
sam jesteś nieudana głowica
w kzj tak samo się wybuchuje
wsadzaj v8 small block i dmuchawy

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: pt kwie 23, 2010 10:40 am
autor: Damian
nie wybuchuje jak się dba układ chłodzenia
mi nigdy nie zwybuchowała, a auto jest używane mocno czy bywało w górach w południowych klimatach
zresztą pisałem mu o silniku z J9, po 95 roku są głowice z którymi nie ma najmniejszych problemów
co innych rozwiązań, to jeśli toyka miałaby być niedzielną upalaczką to ja bym wrzucał benzynowe bmw 2,5 R6

tylko mosty trzebqa złożyć na nowo na zestawach terrain tamer (wbrew pozorom nie tak drogo)
Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: pt kwie 23, 2010 7:33 pm
autor: arekg
co ja widzę Damian , disco kupiłeś , ty to masz kasy

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: ndz kwie 25, 2010 8:48 pm
autor: rokfor32
Damian pisze:nie wybuchuje jak się dba układ chłodzenia
mi nigdy nie zwybuchowała, a auto jest używane mocno czy bywało w górach w południowych klimatach
zresztą pisałem mu o silniku z J9, po 95 roku są głowice z którymi nie ma najmniejszych problemów
co innych rozwiązań, to jeśli toyka miałaby być niedzielną upalaczką to ja bym wrzucał benzynowe bmw 2,5 R6

tylko mosty trzebqa złożyć na nowo na zestawach terrain tamer (wbrew pozorom nie tak drogo)
A fuj, zupełnie niekoszernie ...
Można skorzystać z oryginalnych silników, 3RZ-FE lub 5VZ-FE. Wystarczająco mocne w standardzie, ze sporymi możliwościami rozbudowy (do ponad 400HP.)
@Damian, masz po prostu dużo szczęścia (w zakupie egzemplarza), i jakieś pojęcie techniczne, więc u Ciebie miał się dobrze. Ale jak to już wspominałem gdzieś wcześniej - statystyka jest nieubłagana, i wysoce niekorzystna dla silnika 1KZ-T. Znam egzemplarze J9 po trzeciej przekładce głowicy (w serwisie), a i wiem co bywa z nimi u mnie w firmie. Aż strach sprzedawać używkę.
Co do silnika 2L - remont jest bez sensu (ekonomicznie). Lepiej zanabyć cokolwiek z tej rodziny (2L, 3L), byle młodego (naprawdę, a nie na liczniku). To popularny silnik, montowany w hilach i hiace całkiem młodych (chyba do '05), więc o dawcę nie powinno być trudno. Blok jest kompatybilny nawet z piętnaście lat starszymi LC.
Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: pn maja 10, 2010 8:39 am
autor: KSikorski
Damian pisze:zresztą pisałem mu o silniku z J9, po 95 roku są głowice z którymi nie ma najmniejszych problemów
Damian, Górnik całkiem niedawno wymieniał głowicę w J9

Re: TOYOTA lj70 mam pytanie
: pn maja 10, 2010 9:38 am
autor: Damian
o masz
ale u niego to już tradycja, że każde auto musi się okazać miną
