Strona 1 z 1

hilux surf 1997 2.4 td EFI Prośba o kilka wyjaśnień

: ndz maja 16, 2010 3:25 pm
autor: xyro
witam
mam kilka pytań co do samochodu przedstawionego wyżej
na kilka znalazłem parę niejasnych wiadomości ale wole jak wszystko będzie wyjaśnione w jednym wątku tak więc po kolei
pytanie 1
mam problem z toyotą hilux surf z 97 r a mianowicie zapowietrza mi się, silnik jest to 2.4 td na EFI, czy jak braknie mi paliwa trzeba to jakoś odpowietrzać czy jest to silnik który sam załapie paliwo, prawdopodobnie jest zasyfiony bak :/

pytanie 2
do normalnej jazdy wystarczy olej mobil 15 w 40 do diesla ? ile go wchodzi

pytanie 3
ile ropy wchodzi do baku

pytanie 4
ile spala na co dzień taki 2.4 td 97km, zmieści się w 10 l ON ?

pytanie 5
czy silnik ma komory wirowe czy to bezpośredni wtrysk

pytanie 6
czy można jakoś podnieść moc, w td na turbinie podnosiło się ciśnienie o 0,2 0,3 bara troche mieszankę na pompie sie podkręciło i z silnika 100 km robiło się 120-130 i duuużo więcej momentu

pytanie 7
napęd 4x4 mam na przycisk przy małej wajsze :P
jak wytrzymałe są napędy tzn mosty skrzynia (automat) na standardowych oponach 255/75 r 15 ?
oponki AT

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

Re: hilux surf 1997 2.4 td EFI Prośba o kilka wyjaśnień

: ndz maja 16, 2010 5:13 pm
autor: rokfor32
4Runner trzeciej generacji - rzadkawy gość w Europie. Ta generacja szła już tylko na USA.

Ten model jest bliźniaczy z Tacomą, i podobnie jak ona, przednie zawieszenie, skrzynka i reduktor są bardzo podobne jak w Landcruiserach J9 (w porównaniu z J9 jest węższy rozstaw kół).

To oznaczenie silnika, co podałeś, jest mylące. Jest tam silnik typu 2LT-E, czyli z elektronicznie sterowaną pompą (podobny system jak w starszych J9, tylko tam było to na trzylitrówce). Pompa jest sterowana elektronicznie, ale jest to najzwyklejsza pompa rozdzielaczowa. Silnik ma komory wirowe w głowicy.

Ciśnienie turbo można łatwo podkręcić, ale nie pamiętam, czy na pompie tego typu jest jeszcze jakikolwiek regulator, bo dawkę ustala komputer w oparciu o czujnik ciśnienia. Zerknę jutro.

Co do przeniesienia napędu - dobre i niezajebliwe. Podobne jak w J9, ale wykastrowane z centralnego mechanizmu różnicowego (który w J9 lubił się wysypywać). Czyli 4WD part time, stąd ten przycisk dołączający przedni napęd.

Bolączką będzie listwa przekładni kiery, jest dosyć delikatna, i zdarza się ją połamać (ale wymaga to dużych kółek i trzeba się trochę postarać). Plusem tej listwy jest genialność prowadzenia auta - nie odbiega od jakości prowadzenia plaskaczy.

Generalnie fajny dupowóz, chyba bezkonkurencyjny w tej wielkości nadwozia i jakości przeniesienia napędu :)2 Ino silnik najsłabszy z możliwych ... :wink:

Re: hilux surf 1997 2.4 td EFI Prośba o kilka wyjaśnień

: ndz maja 16, 2010 6:55 pm
autor: xyro
dzięki wielkie za przybliżenie tego modelu :) można tu jakieś piwka dawać ? a jak nie to czteropak przy najbliższym zjeździe będzie jak tylko autko ogarnę,

fajnie że mi napisałeś trochę co i jak,

turbo jest na cięgle tzn że komputer przez podciśnienie sobie steruje zaworkiem w turbinie, można to jakoś oszukać ?

z przodu jest kolumna kierownicza a nie listwa :) nie wiem co to za różnica ale w miarę fajnie się prowadzi jak na terenówkę

czy silnik 2L-TE ma pompę paliwa elektryczną czy mechaniczną przy silniku, chodzi mi o tą co robi obieg z baku przez filtr pompę paliwa i wraca paliwko do baku, auta ma milion zabezpieczeń i może mi jakoś tą pompę odcina : muszę ogarnąć elektrykę bo są z nią cuda na kiju, mam już aluski z ET szerszym o 2 cm co jeszcze poprawi właściwości jezdne, mieszkam w terenie górzystym i wystarcza mi napęd na tył, fajnie że w jeździe można go załaczać bo tak to i tak nie będzie używany, LSD nie ma tak ze po czarnym jest git, tako poza tym jest fuul wypas tzn, klima, fuul elektryka, jakiś turbo timer, podgrzewane siedziska z milionem regulacji, do tego stety niestety automat, wole manuale ale automatem w miarę się jezdzi


PYTANIE:

jak już ruszy paliwo z baku jak odpowietrzać tą bestię ????

Re: hilux surf 1997 2.4 td EFI Prośba o kilka wyjaśnień

: pn maja 17, 2010 1:06 am
autor: rokfor32
Coś się nie zgadza.

Podajesz rocznik '97, ale jednocześnie piszesz, że przekładnia kiery nie jest listwowa. To by świadczyło, że jest to jednak druga generacja, a ta wg komputra powinna się zakończyć w '96 (roku modelowym).

Prześlij mi może na PW VIN tego auta, to zobaczę dokładnie co to, i z jakiego rynku, bo nie chcę Ci mieszać z informacjami.

Re: hilux surf 1997 2.4 td EFI Prośba o kilka wyjaśnień

: pn maja 17, 2010 9:41 am
autor: xyro
poprzeglądałem dzisiaj neta i jest to 2 generacja na 100 %, możliwe że jest to rocznik modelowy 96 bo auto zakupione było na początku 97 (swoje w magazynie odstało)

w dowodzie mam hilux surf sport coś tam (ale jest to 4runner jak by nie patrzeć), cały fabrycznie obklejany, nie mam dowodu teraz pod ręką :) tył jest na sztywnym moście na drążkach, przód na półosiach, bez odłączanych piast, z półosiami dołączanymi w przedniej gruszce, wahacze trójkątne standardowe w terenówce, poza tym na przodzie jest zderzak z logiem DM z blachy aluminiowej z zabudowami pod wyciągarkę i osłonami lamp ale to raczej nie fabryczne :P

tak poza tym nie dodałem ważnego faktu - kiera jest po prawej stronie ... ale nie długo myślę

silnik jak na taką budę daje rady, 97 km wystarcza w tym aucie do normalnej jazdy bez zamulania :) automat też daje rade