Zakup FZJ 80

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

kaligiurg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn gru 28, 2009 2:01 am

Zakup FZJ 80

Post autor: kaligiurg » czw cze 17, 2010 9:47 pm

Witam
Obecnie poruszam się krótkim Pajero 3,5 z 1995 ale zastanawiam się nad czymś pokroju FZJ 80 z automatem i trzema blokadami.
I w związku z tym mam kilka pytań do znających temat:
1. czy wszystkie fzj80 miały 3 blokady?
2. czy występowały różne warianty skrzyń biegów ( chodzi mi o automaty) oraz reduktorów i które najlepsze?
3 jaki jest napęd rozrządu?
4. co sprawdzać przy zakupie?
5. jakie są największe bolączki, problemy tego samochodu?
6. czy przeróbka z angola jest jakoś specjalnie problematyczna?
Pozdrawiam
Konrad
Króciak Pajero 3,5

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: lech. » czw cze 17, 2010 10:26 pm

Problem podstawowy to zdobycie egzemplarza w idealnym stanie rokującego do jazdy. Można szukać po całej EU i szanse są znikome - temat przerabiany wielokrotnie. Produkcja zakończona 15 lat temu - reanimacja strucla cenowo osłabia zapał. Przekładka angola również. A jeśli chcesz więcej info - na tlc.org.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: rokfor32 » czw cze 17, 2010 10:30 pm

1 - zależy od specyfikacji , czyli na jaki rynek auto było robione. U mnie dla przykładu (Islandia) FZJ ciężko spotkać z blokadami osi (dyfer miedzyosiowy zawsze ma blokadę). Ale są też wersje J8 z reduktorem "part time". Wtedy nie ma wogule centralnego dyfra (takich też w Isla nie spotkałem). Są też wersje z tylną osią "full float" i "semi float". Czuli z półosiami w pełni lub częściowo odciążonymi.
2 - Nie jestem pewien, ale chyba tak. Coś mi się kołacze, że były wersje sterowane czysto hydraulicznie i takie z elektroniką sterującą.
3 - łańcuszek
4 - to co zawsze przy zakupie leciwego auta. Czyli wszystko ... :wink: Jest tego za dużo żeby teraz po kolei wymieniać. Lepiej zabierz auto do jakiego warsztatu robiącego z terenówkami, najlepiej specjalizującego się w toyotach. ostatecznie można dogadac się z jakim serwisem toyoty.
5 - auto nie ma typowych bolączek. Poza apetytem na paliwo.
6 - o ile zdołasz w kraju dostać części do przekładki (czyt. drugie auto w wersji LHD na części) - to łatwo ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
rudydh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:20 am

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: rudydh » sob cze 19, 2010 12:37 pm

no wlasnie w temacie , nie noglem znalezc fajnego fzj-ta i kupiłem na wypasie w uk , powiem tak przekładka jest turboproblematyczna ale w polowie wakacji bede smigał , no i nie trzeba grodzi przespawywac , duzo pierdolów jest inych niz w europie , ale juz wszystko mam pozdr
hdj80 + lj70

www.gabaryty.net

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: Ryszard Giedrojć » sob cze 19, 2010 1:07 pm

Żebyś tylko nie musiał kupować nieruchomości z papierami, bo co gmina to inne podejście do legalizacji przekładek.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

kaligiurg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn gru 28, 2009 2:01 am

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: kaligiurg » sob cze 19, 2010 2:07 pm

Fzj 80 wydaje się być sensownym dla mnie wozem ale widzę zbyt różowo nie jest.
W takim razie pozostaje jednak długie Pajero II.
Dzięki za pomoc
Króciak Pajero 3,5

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: rokfor32 » sob cze 19, 2010 4:12 pm

Te dwa modele to dwie zupełnie różne klasy samochodów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

kaligiurg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn gru 28, 2009 2:01 am

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: kaligiurg » ndz cze 20, 2010 10:51 am

Niewątpliwie FZJ 80 ma większe możliwości terenowe niż długie Pajero II. Ale z drugiej strony poza fzj nie bardzo wiem co mogło by być lepsze od długiego pajero II 3,5 i biorę tu pod uwagę niemalże wszystko czyli rozmiar, masę zdolności trakcyjne na czarnym jak i w terenie no i bezawaryjność.
Pozdrawiam
Konrad
Króciak Pajero 3,5

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: Jerz23 » pn cze 21, 2010 10:40 am

kaligiurg pisze:Niewątpliwie FZJ 80 ma większe możliwości terenowe niż długie Pajero II. Ale z drugiej strony poza fzj nie bardzo wiem co mogło by być lepsze od długiego pajero II 3,5 i biorę tu pod uwagę niemalże wszystko czyli rozmiar, masę zdolności trakcyjne na czarnym jak i w terenie no i bezawaryjność.
Pozdrawiam
Konrad
Mialem okazje porownac w terenie Pajero II 3,0 V6 jak i Land Cruisera Prado z silnikiem 3,4 V6 (VZJ90). Ten drugi zrobil na mnie lepsze wrazenie niz mitsubishi, choc byc moze wynikao to ze znacznie lepszych opon zamontowanych w LC. Wpajero byly standardowe 205/80/16 a w VZJ90 265/75/16.

Dla mnie Pajero II to raczej konkurencja dla Prado a nie dla LC80 czy LC 100.

Co do FZJ80 to zorientuj sie jaki dokladnie silnik jest zamontowany w srodku :)21

O ile sie nie myle wersje 1 FZ-FE z elektronicznie sterowanym wtryskiem i mocy w okolicach 215 KM montowano po 1996 roku. Wczesniej byl 1 FZ-F z gaznikiem i mocy okolo 170 KM.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

kaligiurg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn gru 28, 2009 2:01 am

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: kaligiurg » wt cze 22, 2010 8:16 pm

Osobiście posiadam w swoim pajero 3,5 V6 benzynke z gazem sekwencja oraz oponki BFGODRICH AT 31x10,5. Nieprzypadkowo interesuje mnie fzj a nie hdj - nie lubię diesli choć mają oczywiste zalety. Doświadczenie w rajdach mam znikome bo tylko na ostatniej choince byłem ale mogę podejrzewać, że wspomniane przez Ciebie Pajero przegrało przez oponki. Stosunek mocy do masy Pajero 3,5 krótkiego jest korzystniejszy niż w Prado 3,4, zresztą mniejsza masa rozpatrywana bez mocy w mianowniku też jest niewątpliwą zaletą w Pajero.
Niestety przesiadając się na coś większego niż mam obecnie stracę na możliwościach w terenie oraz na czarnym ( te miny kierowców płaskaczy:)) ale jest to nieuniknione jeśli chce mieć większe walory użytkowe.
Pozdrawiam
Konrad
Króciak Pajero 3,5

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: lech. » wt cze 22, 2010 9:06 pm

kaligiurg pisze:Niewątpliwie FZJ 80 ma większe możliwości terenowe niż długie Pajero II. Ale z drugiej strony poza fzj nie bardzo wiem co mogło by być lepsze od długiego pajero II 3,5 i biorę tu pod uwagę niemalże wszystko czyli rozmiar, masę zdolności trakcyjne na czarnym jak i w terenie no i bezawaryjność.
Pozdrawiam
Konrad
Kieruj się bardziej praktyką, niż teorią. Obydwa modele to dziadki i ten będzie lepszy, który mniej zamęczony. FZJ nie ma w stanie rokującym w EU - trafiają się po ciężkich przyczepach w szwajcarii czy niemcowni, reszta to raczej na wagę. Jeśli wypłynie rodzynek - z dokumentacją od konesera to święto na pół roku i kasa niebotyczna. Miś w tej samej kasie będzie mniej zamordowany.
Pomyśl o czymś zdecydowanie świeższym, z większą dostępnością części; moda na dziurawe sztrucle na czarnym jest passe :lol: .

kaligiurg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn gru 28, 2009 2:01 am

Re: Zakup FZJ 80

Post autor: kaligiurg » wt cze 22, 2010 9:34 pm

Jakoś z tych nowszych nic mi nie podchodzi:)
Pozdrowionka
Konrad
Króciak Pajero 3,5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość