Zakup FZJ 80
Moderator: Mroczny
Zakup FZJ 80
Witam
Obecnie poruszam się krótkim Pajero 3,5 z 1995 ale zastanawiam się nad czymś pokroju FZJ 80 z automatem i trzema blokadami.
I w związku z tym mam kilka pytań do znających temat:
1. czy wszystkie fzj80 miały 3 blokady?
2. czy występowały różne warianty skrzyń biegów ( chodzi mi o automaty) oraz reduktorów i które najlepsze?
3 jaki jest napęd rozrządu?
4. co sprawdzać przy zakupie?
5. jakie są największe bolączki, problemy tego samochodu?
6. czy przeróbka z angola jest jakoś specjalnie problematyczna?
Pozdrawiam
Konrad
Obecnie poruszam się krótkim Pajero 3,5 z 1995 ale zastanawiam się nad czymś pokroju FZJ 80 z automatem i trzema blokadami.
I w związku z tym mam kilka pytań do znających temat:
1. czy wszystkie fzj80 miały 3 blokady?
2. czy występowały różne warianty skrzyń biegów ( chodzi mi o automaty) oraz reduktorów i które najlepsze?
3 jaki jest napęd rozrządu?
4. co sprawdzać przy zakupie?
5. jakie są największe bolączki, problemy tego samochodu?
6. czy przeróbka z angola jest jakoś specjalnie problematyczna?
Pozdrawiam
Konrad
Króciak Pajero 3,5
Re: Zakup FZJ 80
Problem podstawowy to zdobycie egzemplarza w idealnym stanie rokującego do jazdy. Można szukać po całej EU i szanse są znikome - temat przerabiany wielokrotnie. Produkcja zakończona 15 lat temu - reanimacja strucla cenowo osłabia zapał. Przekładka angola również. A jeśli chcesz więcej info - na tlc.org.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Zakup FZJ 80
1 - zależy od specyfikacji , czyli na jaki rynek auto było robione. U mnie dla przykładu (Islandia) FZJ ciężko spotkać z blokadami osi (dyfer miedzyosiowy zawsze ma blokadę). Ale są też wersje J8 z reduktorem "part time". Wtedy nie ma wogule centralnego dyfra (takich też w Isla nie spotkałem). Są też wersje z tylną osią "full float" i "semi float". Czuli z półosiami w pełni lub częściowo odciążonymi.
2 - Nie jestem pewien, ale chyba tak. Coś mi się kołacze, że były wersje sterowane czysto hydraulicznie i takie z elektroniką sterującą.
3 - łańcuszek
4 - to co zawsze przy zakupie leciwego auta. Czyli wszystko ...
Jest tego za dużo żeby teraz po kolei wymieniać. Lepiej zabierz auto do jakiego warsztatu robiącego z terenówkami, najlepiej specjalizującego się w toyotach. ostatecznie można dogadac się z jakim serwisem toyoty.
5 - auto nie ma typowych bolączek. Poza apetytem na paliwo.
6 - o ile zdołasz w kraju dostać części do przekładki (czyt. drugie auto w wersji LHD na części) - to łatwo ...
2 - Nie jestem pewien, ale chyba tak. Coś mi się kołacze, że były wersje sterowane czysto hydraulicznie i takie z elektroniką sterującą.
3 - łańcuszek
4 - to co zawsze przy zakupie leciwego auta. Czyli wszystko ...

5 - auto nie ma typowych bolączek. Poza apetytem na paliwo.
6 - o ile zdołasz w kraju dostać części do przekładki (czyt. drugie auto w wersji LHD na części) - to łatwo ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Zakup FZJ 80
no wlasnie w temacie , nie noglem znalezc fajnego fzj-ta i kupiłem na wypasie w uk , powiem tak przekładka jest turboproblematyczna ale w polowie wakacji bede smigał , no i nie trzeba grodzi przespawywac , duzo pierdolów jest inych niz w europie , ale juz wszystko mam pozdr
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Re: Zakup FZJ 80
Żebyś tylko nie musiał kupować nieruchomości z papierami, bo co gmina to inne podejście do legalizacji przekładek.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
Re: Zakup FZJ 80
Fzj 80 wydaje się być sensownym dla mnie wozem ale widzę zbyt różowo nie jest.
W takim razie pozostaje jednak długie Pajero II.
Dzięki za pomoc
W takim razie pozostaje jednak długie Pajero II.
Dzięki za pomoc
Króciak Pajero 3,5
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Zakup FZJ 80
Te dwa modele to dwie zupełnie różne klasy samochodów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Zakup FZJ 80
Niewątpliwie FZJ 80 ma większe możliwości terenowe niż długie Pajero II. Ale z drugiej strony poza fzj nie bardzo wiem co mogło by być lepsze od długiego pajero II 3,5 i biorę tu pod uwagę niemalże wszystko czyli rozmiar, masę zdolności trakcyjne na czarnym jak i w terenie no i bezawaryjność.
Pozdrawiam
Konrad
Pozdrawiam
Konrad
Króciak Pajero 3,5
Re: Zakup FZJ 80
Mialem okazje porownac w terenie Pajero II 3,0 V6 jak i Land Cruisera Prado z silnikiem 3,4 V6 (VZJ90). Ten drugi zrobil na mnie lepsze wrazenie niz mitsubishi, choc byc moze wynikao to ze znacznie lepszych opon zamontowanych w LC. Wpajero byly standardowe 205/80/16 a w VZJ90 265/75/16.kaligiurg pisze:Niewątpliwie FZJ 80 ma większe możliwości terenowe niż długie Pajero II. Ale z drugiej strony poza fzj nie bardzo wiem co mogło by być lepsze od długiego pajero II 3,5 i biorę tu pod uwagę niemalże wszystko czyli rozmiar, masę zdolności trakcyjne na czarnym jak i w terenie no i bezawaryjność.
Pozdrawiam
Konrad
Dla mnie Pajero II to raczej konkurencja dla Prado a nie dla LC80 czy LC 100.
Co do FZJ80 to zorientuj sie jaki dokladnie silnik jest zamontowany w srodku

O ile sie nie myle wersje 1 FZ-FE z elektronicznie sterowanym wtryskiem i mocy w okolicach 215 KM montowano po 1996 roku. Wczesniej byl 1 FZ-F z gaznikiem i mocy okolo 170 KM.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Zakup FZJ 80
Osobiście posiadam w swoim pajero 3,5 V6 benzynke z gazem sekwencja oraz oponki BFGODRICH AT 31x10,5. Nieprzypadkowo interesuje mnie fzj a nie hdj - nie lubię diesli choć mają oczywiste zalety. Doświadczenie w rajdach mam znikome bo tylko na ostatniej choince byłem ale mogę podejrzewać, że wspomniane przez Ciebie Pajero przegrało przez oponki. Stosunek mocy do masy Pajero 3,5 krótkiego jest korzystniejszy niż w Prado 3,4, zresztą mniejsza masa rozpatrywana bez mocy w mianowniku też jest niewątpliwą zaletą w Pajero.
Niestety przesiadając się na coś większego niż mam obecnie stracę na możliwościach w terenie oraz na czarnym ( te miny kierowców płaskaczy:)) ale jest to nieuniknione jeśli chce mieć większe walory użytkowe.
Pozdrawiam
Konrad
Niestety przesiadając się na coś większego niż mam obecnie stracę na możliwościach w terenie oraz na czarnym ( te miny kierowców płaskaczy:)) ale jest to nieuniknione jeśli chce mieć większe walory użytkowe.
Pozdrawiam
Konrad
Króciak Pajero 3,5
Re: Zakup FZJ 80
Kieruj się bardziej praktyką, niż teorią. Obydwa modele to dziadki i ten będzie lepszy, który mniej zamęczony. FZJ nie ma w stanie rokującym w EU - trafiają się po ciężkich przyczepach w szwajcarii czy niemcowni, reszta to raczej na wagę. Jeśli wypłynie rodzynek - z dokumentacją od konesera to święto na pół roku i kasa niebotyczna. Miś w tej samej kasie będzie mniej zamordowany.kaligiurg pisze:Niewątpliwie FZJ 80 ma większe możliwości terenowe niż długie Pajero II. Ale z drugiej strony poza fzj nie bardzo wiem co mogło by być lepsze od długiego pajero II 3,5 i biorę tu pod uwagę niemalże wszystko czyli rozmiar, masę zdolności trakcyjne na czarnym jak i w terenie no i bezawaryjność.
Pozdrawiam
Konrad
Pomyśl o czymś zdecydowanie świeższym, z większą dostępnością części; moda na dziurawe sztrucle na czarnym jest passe

Re: Zakup FZJ 80
Jakoś z tych nowszych nic mi nie podchodzi:)
Pozdrowionka
Konrad
Pozdrowionka
Konrad
Króciak Pajero 3,5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość