Witam kolegów mam problem z piastą.Mam dość spory luz pólosi (przegubu) w piaście do tego stopnia że stuka mocno(dzwoni równo) na dolach i niewiem co padlo, piasta czy póloś spory luz.?
Luz jest w mosiądzu(chyba mosiądz).
A ja jestem
- tuleja mosiężna z jednej strony. Metal jest twardy i rzadki robi się z niego cienizna
- z drugiej strony podkładki dystansowe pod kołami satelit
Krótka flansza dostaje luzu i na wybojach cała półoś dzwoni, stuka oraz puka (to od strony główki)
Z drugiej zaś strony łożysko igiełkowe.
Czyli podjedź do warsztatu
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
Może być od 4Runnera do roczników '96 (97 z rynku brytyjskiego), albo z hila do '04. W hilach po '96 zastąpiono panewkę mosiężną łożyskiem igiełkowym. Mowa o piaście.
Z drugiej strony krótka flansza siedzi praktycznie tylko w koszu satelitów mechanizmu różnicowego, więc jak tam są spore luzy to do wymiany poza samą flanszą będzie również kosz satelitów. I tu uwaga - są dwie wersje, do dyfra z ADD i zwykłego. W wersji z ADD flansza ma łożyskowanie igiełkowe w koszu, w zwykłym dyferze jest klasycznie, ślizgowo.