Strona 1 z 1
4RUNNER PIASTA KOŁA PRZEDNIA
: śr sie 18, 2010 9:49 am
autor: radek602
Witam kolegów mam problem z piastą.Mam dość spory luz pólosi (przegubu) w piaście do tego stopnia że stuka mocno(dzwoni równo) na dolach i niewiem co padlo, piasta czy póloś spory luz.

?
Luz jest w mosiądzu(chyba mosiądz).
Re: 4RUNNER PIASTA KOŁA PRZEDNIA
: śr sie 18, 2010 6:39 pm
autor: alban
Gdzie mieszkasz?
Pojedź do mechanika to Ci powie.
Nikt nie jest w stanie wróżyć z fusów.
Re: 4RUNNER PIASTA KOŁA PRZEDNIA
: śr sie 18, 2010 8:26 pm
autor: Kylon
A ja jestem
- tuleja mosiężna z jednej strony. Metal jest twardy i rzadki robi się z niego cienizna
- z drugiej strony podkładki dystansowe pod kołami satelit
Krótka flansza dostaje luzu i na wybojach cała półoś dzwoni, stuka oraz puka

(to od strony główki)
Z drugiej zaś strony łożysko igiełkowe.
Czyli podjedź do warsztatu

Re: 4RUNNER PIASTA KOŁA PRZEDNIA
: śr sie 18, 2010 8:59 pm
autor: radek602
Kylon to jakiej częsci(calej piesty) szukać wimienię sam,checi są

???????????
Re: 4RUNNER PIASTA KOŁA PRZEDNIA
: śr sie 18, 2010 9:36 pm
autor: rokfor32
Może być od 4Runnera do roczników '96 (97 z rynku brytyjskiego), albo z hila do '04. W hilach po '96 zastąpiono panewkę mosiężną łożyskiem igiełkowym. Mowa o piaście.
Z drugiej strony krótka flansza siedzi praktycznie tylko w koszu satelitów mechanizmu różnicowego, więc jak tam są spore luzy to do wymiany poza samą flanszą będzie również kosz satelitów. I tu uwaga - są dwie wersje, do dyfra z ADD i zwykłego. W wersji z ADD flansza ma łożyskowanie igiełkowe w koszu, w zwykłym dyferze jest klasycznie, ślizgowo.
Re: 4RUNNER PIASTA KOŁA PRZEDNIA
: czw sie 19, 2010 8:15 am
autor: alban
Re: 4RUNNER PIASTA KOŁA PRZEDNIA
: śr sie 25, 2010 9:46 am
autor: radek602
Piasta wymieniona i jest okej. Za pomoc w problemie wielkie dzięki.