Toyota LC FJ40 - bicie przedniego koła..
Moderator: Mroczny
Toyota LC FJ40 - bicie przedniego koła..
Witam,
Mam nieco nietypową prośbę o poradę do Was.
W zeszym roku śmigałem po Argentynie pożyczonym LC FJ40, w tym roku planuje ciąg dalszy tego "projektu" pod postacią kolejnych 5-6k km po Patagonii i Ziemi Ognistej. W związku z długą trasą chciał bym oddać wóz do przeglądu tam na miejscu i przy okzaji zlecić kilka napraw. Przede wszystkim martwi mnie problem bicia przedniego lewego koła, odczuwalny najbardziej przy prędkościach 50 - 80km/h. Auto wpada w takie mocne drgania, mocno "rylają się" także lewarki zmiany biegów i napędu. Wyglądajac przez okno widać,że koło ewidentnie "bije". W zeszłym roku z braku czasu nie naprawiałem tego ( zaczęło sie to dopiero pod koniec wyjazdu), sprawdziłem tylko mocowanie koła (śruby) i były ok..
Macie jakiś pomysł co może być przyczyną tegoż? Nie wiem na jakiego mechanika tam trafie na miejscu, wolał bym coś wiedzieć i móc ewentualnie zasugerować w warsztacie..
Może macie też jakieś inne pomysły dot. przeglądu wozu? Wiem,że musze nasmarować podwozie (smar wciskany specjalnymi otworami w przednim zawieszeniu). Czy w tym silniku (2F, tzn. 4.2l 135km benzyna) olej bależy zmieniać już przy 8k km?
Z góry dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam
Yanas
Mam nieco nietypową prośbę o poradę do Was.
W zeszym roku śmigałem po Argentynie pożyczonym LC FJ40, w tym roku planuje ciąg dalszy tego "projektu" pod postacią kolejnych 5-6k km po Patagonii i Ziemi Ognistej. W związku z długą trasą chciał bym oddać wóz do przeglądu tam na miejscu i przy okzaji zlecić kilka napraw. Przede wszystkim martwi mnie problem bicia przedniego lewego koła, odczuwalny najbardziej przy prędkościach 50 - 80km/h. Auto wpada w takie mocne drgania, mocno "rylają się" także lewarki zmiany biegów i napędu. Wyglądajac przez okno widać,że koło ewidentnie "bije". W zeszłym roku z braku czasu nie naprawiałem tego ( zaczęło sie to dopiero pod koniec wyjazdu), sprawdziłem tylko mocowanie koła (śruby) i były ok..
Macie jakiś pomysł co może być przyczyną tegoż? Nie wiem na jakiego mechanika tam trafie na miejscu, wolał bym coś wiedzieć i móc ewentualnie zasugerować w warsztacie..
Może macie też jakieś inne pomysły dot. przeglądu wozu? Wiem,że musze nasmarować podwozie (smar wciskany specjalnymi otworami w przednim zawieszeniu). Czy w tym silniku (2F, tzn. 4.2l 135km benzyna) olej bależy zmieniać już przy 8k km?
Z góry dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam
Yanas
Re: Toyota LC FJ40 - bicie przedniego koła..
Ale co dokładnie widać? Całe koło podczas jazdy rzuca się na boki czy też może felga kręci się ok - za to sama opona wygląda nierówno? Niedawno "wybuliło" mi oponę - stara była już i ze 2 razy klejona - i miałem podobnie jak ty. Podnieś autko na podnośniku - skręć koła i obracaj i oglądaj.
A tak poza tym to Ci zazdroszcze
A tak poza tym to Ci zazdroszcze

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Toyota LC FJ40 - bicie przedniego koła..
Może to być spowodowane luzami zawieszenia ...... sprawdź całe zawieszenie - wszystkie tuleje (nie zapomnij o tych w ramie), strzemiona i amortyzatory. Sprawdź luzy na zwrotnicy.yanas pisze:...
Może macie też jakieś inne pomysły ...
Yanas
Life's Too Short For A Full Time Job
Re: Toyota LC FJ40 - bicie przedniego koła..
Podczas jazdy koło ma takie drgania w osi lewo-prawo, troche przypominało mi to sytuacje niedokręconych śrub i "luźnego" koła przez to. Sama opona jest ok, nie miała uszkodzeń/wybrzuszeń itp. Ale słuszna uwaga, być może wnikliwiej należy przyjzeć się samej oponie na podnośniku, tak jak sugerujesz.DamnIt! pisze:Ale co dokładnie widać? Całe koło podczas jazdy rzuca się na boki czy też może felga kręci się ok - za to sama opona wygląda nierówno? Niedawno "wybuliło" mi oponę - stara była już i ze 2 razy klejona - i miałem podobnie jak ty. Podnieś autko na podnośniku - skręć koła i obracaj i oglądaj.
Ostatnio zmieniony pn sie 30, 2010 5:50 pm przez yanas, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Toyota LC FJ40 - bicie przedniego koła..
Zwrócę na to uwagę mechaniorowi.. Czy luzy w tym aucie wymagają jedynie dokręcenia, czy to jest kwestia "wyrobienia się" jakiś elementów (sporo jazdy na "tarce" i generalnie drogach nieutwardzonych,ale zero bardzo trudnego terenu przeprawowego) ?Maqlinka pisze:Może to być spowodowane luzami zawieszenia ...... sprawdź całe zawieszenie - wszystkie tuleje (nie zapomnij o tych w ramie), strzemiona i amortyzatory. Sprawdź luzy na zwrotnicy.yanas pisze:...
Może macie też jakieś inne pomysły ...
Yanas
Przepraszam za zadawanie takich prostych pytań, ale po prostu nie znam się na mechanice takich aut..
Re: Toyota LC FJ40 - bicie przedniego koła..
Jeśli będą to luzy na łożyskach piasty .... można je skasować ... jeśli na łożyskach zwrotnicy należy wymienić na nowe, tuleje w wieszakach resorów wymienić na nowe (jeśli zużyte) tuleje metalowe w ramie mogą być zużyte (trzeba wybić na gorąco i wymienić na nowe), sprawdzić czy stopki mocujące resory nie mają wyrobionych otworów, strzemiona dokręcić odpowiednim momentem. Generalnie jak mechanik kumaty to będzie wiedział co obejrzeć.
Life's Too Short For A Full Time Job
Re: Toyota LC FJ40 - bicie przedniego koła..
Super, o takie informacje mi chodziło właśnie. Wielkie dzięki! Teraz tylko musze to jakoś przełożyć na hiszpański i wyłuszczyć w warsztacie, jeśli mechanik nie będzie pewien tego, co ma w aucie sprawdzić.
Re: Toyota LC FJ40 - bicie przedniego koła..
Poczytaj na www.tlc.org.pl
Jest tam cały dział poświęcony J4 i kilku posiadaczy takich aut.
Jest tam cały dział poświęcony J4 i kilku posiadaczy takich aut.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość