Most tył z LC90 do LJ70

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
fragales
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa

Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: fragales » śr wrz 15, 2010 12:23 pm

Witam,

Mam opcję zmiany mostu tył z standardowego LJ70 z LSD na most z 90-tki z blokadą i tarczami. Pytanie za 100 pts - czy ktoś kto to już robił byłby chętny podzielić się doświadczeniami - tzn jak dużo trzeba spawać / ciąć, jak się to ma do zawieszenia (mam Dobinsons). Czy jest to robota "do garażu" czy raczej oddać sprawę w ręce fachowców?

Pozdrawiam
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Damian » śr wrz 15, 2010 12:43 pm

a przełożeniami się nie przejmujesz?
most w J9 jest inaczej zawieszony niż w J7 - nie na dwóch radiusach i panhardzie, ale na systemie wielowahaczowym

chyba jednak oddaj do fachowców...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Mag69 » śr wrz 15, 2010 1:00 pm

a nie lepiej przełożyć samą główkę mostu ??

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
fragales
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: fragales » śr wrz 15, 2010 1:14 pm

Hej,

A można samą główkę przełożyć? Doszły mnie słuchy że łatwiej całość.. ale to tylko słuchy...

Pozdro
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Mag69 » śr wrz 15, 2010 1:53 pm

sam tego nie robiłem, ale kolega "rokfor32" twierdzi,że pasuje

może się tu pojawi to Ci odpowie

:)21
LJ 70

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: rokfor32 » śr wrz 15, 2010 10:48 pm

Cały most z J9 jest sporo szerszy niż w J7. Jak mnie pamięć nie myli coś ok. 12 cm, jutro mogę sprawdzić dokładnie (mowa o wymiarze tzw. weel base).

System zawieszenia jest kompletnie inny. J9 to klasyczny 4link, J7 to wahacze radialne. Jedyne wspólne punkty to sprężyny i drążek panharda ... :)21 Dodatkowa sprawa - most w J9 jest symetryczny, z dyfrem na środku, most z J7 ma dyfer przesunięty na prawą stronę.

Jedyna rozsądna opcja to przełożenie samej główki mostu - jak się chce mieć fabryczną blokadę. Jest to stosunkowo łatwe do zrobienia - wymaga wycięcia okna na przesuwkę blokady (podcięcie o wymiarach mniej więcej 1 x 4 cm) i zrobienia dwóch nowych otworków na dwie szpilki mocujące główkę mostu do pochwy (oprócz tych dwóch - wokół przesuwki blokady - reszta pasuje). Całość mieści się w obrębie oryginalnej płaszczyzny montażu na pochwie mostu bez blokady (choć powierzchnia dolegania wokół przesuwki wychodzi dosyć wąska. Jak komuś to przeszkadza to można uzupełnić do właściwego rozmiaru napawując brakujące fragmenty pola).

Jak se wreszcie nie zapomnę wziąć aparatu do roboty to zrobię foty obrazujące sprawę.

ps. Jak kto chce naprawdę solidny most zapodać, to polecam ten z J6. Jest szerszy o 3 cm od tego z J7, ale ma większą przekładnię, i półosie w pełni odciążone. Jest również asymetryczny, dokładnie tak samo jak ten z J7. Są też wersje z blokadą, jest ona wtedy załączana linką. Te mosty były też w J7 HD, acz nie zawsze w wersji full float (pełne odciążenie półosi).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Kylon » wt wrz 21, 2010 6:52 am

Mostów od J6 z oryginalną blokadą u nas w kraju jak na lekarstwo, a właściwie ich brak. A jak już zamontujesz główkę od J9 to pamiętaj kupić nowy silniczek za 3200 PLN :)21. Całość wyjdzie drożej niż nowy ARB i zadziała typowa nasza narodowa rzeźba :)21. Tanio ale drogo.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: rokfor32 » wt wrz 21, 2010 8:37 am

Temu trza kupować główkę ze sprawnym silniczkiem ... :)21

Inna opcja to zastąpienie tego silniczka blokady siłownikiem pneumatycznym, i najlepiej to pomyśleć tak, aby wykorzystać podciśnienie (jest zawsze w każdym aucie). Można też zrobić sterowanie mechaniczne linką.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Kylon
Posty: 1949
Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Kylon » wt wrz 21, 2010 7:53 pm

W Polsce nie ma sprawnych używanych silniczków :)21
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: rokfor32 » wt wrz 21, 2010 11:27 pm

Są. Dwa takie rezydują w moim garażu ... :)21 Razem z resztą żelastwa, czyli główkami mostów od j9 tył i J8 przód ... :)21

Sam się bardzo poważnie zastanawiałem nad przeróbką napędu tych blokad na pneumatyczny, no ale udało się zdrowe silniczki dopaść, więc sprawę odsuwam na przyszłość. Acz kilka pomysłów w kwestii mam.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Lukaszek :) » śr gru 29, 2010 1:38 pm

Witam

mialbym pytanie do tematu
zostalo wyjasnione ze da sie zamontowac glowke z blakada do tylnego mostu w J7, i teraz moje pytanie:
czy ta sama tylna glowke z J9 z blakada da sie zamontowac w przednim moscie w J7?

mam okazje kupic dwie glowki tylne z J9 z blokadami i sie zastanawiam czy dalo by sie obsluzyc moja J7 jak nalezy :)

pozdrowienia
Lukasz

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: rokfor32 » śr gru 29, 2010 5:54 pm

Nie. Przód wymaga główki typu "high pinion", ta z J9 wejdzie w kolizję z drążkiem łączącym oba wąsy zwrotnic. Przednia główka z blokadą pasująca do J7 może być z J8.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Lukaszek :) » śr gru 29, 2010 7:23 pm

dzieki

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Lukaszek :) » czw gru 30, 2010 12:01 am

witam ponownie

a jakby tak przerobic drazek kierowniczy to reszta by pasowala do przedniego mostu?
pytanie teoretyczne :)

pozdrawiam
Lukasz

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: rokfor32 » czw gru 30, 2010 1:46 pm

Nie ma jak go przerobić. Drążek spinający koła musi iść z tyłu, bo z przodu wchodzi w kolizję z drążkiem panharda. A drążek panharda musi iść maksymalnie blisko i równolegle z drążkiem od przekładni kiery, coby praca zawieszenia nie przenosiła się na układ kierowania.

Od biedy, mając do dyspozycji elementy, można by spróbować zastosować układ z J6 (oba wąsy zwrotnic i drążek spinający) - drążek spinający jest wtedy z przodu. Możliwe, że przy podliftowanym zawieszeniu będzie dosyć miejsca. Niemniej również elementy z J6 będą wymagały pewnych przeróbek, oś w J6 jest nieco szersza niż w J7, i drążki trzeba poskracać.

Natomiast jakiekolwiek ingerencje typu szlifierka kątowa/spawarka w elementy systemu kierowania są niedopuszczalne. Drążki można skracać przegwintowując je głębiej, a nie wycinając fragment i spawając do kupy.

ps. Konstrukcyjnie oczywiście główka mostu z J9 spasuje do przedniego mostu J7. Po drobnych przeróbkach pochwy mostu, oczywista, ale wymiary i ilość frezów są takie same.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: muhha » czw gru 30, 2010 5:46 pm

rokfor32 pisze:....


A jaki jest przedni most w J6, sztywny ?? jak wagowo mają się do mostów od LJ, czy HJ61 to to samo co J6 ??? :D pytam bo zielony jestem z tych nazw :D
jeszcze jedno, która toyota miała 2 sztywne mosty, w tym tylny z główką na środku, bo LJ zdaje się ma po prawej ??

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Patry » pt gru 31, 2010 1:49 am

J6 ma sztywny

J6=HJ60/61/FJ60/62

chyba żadna nie miała główki na środku, zawsze po prawej
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: rokfor32 » pt gru 31, 2010 4:46 pm

Mosty J6 to przekładnia typu HD - czyli z kołem talerzowym 9,5" (LD to 8"), plus często tylne półosie w pełni odciążone. Wszystkie mosty HD toyoty są z przesuniętym dyfrem. Centralnie umieszczony dyfer to mosty LD z hila, 4Runnera, J9, J12, J15.

Mosty HD są trochę cięższe od LD, trochę ze względu na większą przekładnię, rura mostu chyba też ma grubsze ścianki.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: FIX » ndz sty 02, 2011 5:46 pm

Tu nie tylko gość przełożył bebechy ale także zaaplikował sobie blokadę z 90.

http://forum.ih8mud.com/70-series-tech/ ... -70-a.html
GU4

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: muhha » pn sty 03, 2011 9:04 am

Patry pisze:J6 ma sztywny

J6=HJ60/61/FJ60/62

chyba żadna nie miała główki na środku, zawsze po prawej
rokfor32 pisze:Mosty J6 to przekładnia typu HD - czyli z kołem talerzowym 9,5" (LD to 8"), plus często tylne półosie w pełni odciążone. Wszystkie mosty HD toyoty są z przesuniętym dyfrem. Centralnie umieszczony dyfer to mosty LD z hila, 4Runnera, J9, J12, J15.

Mosty HD są trochę cięższe od LD, trochę ze względu na większą przekładnię, rura mostu chyba też ma grubsze ścianki.
czyli generalnie waga będzie bardzo zbliżona, chcem mosty od toyki wrzucić do vitary, stąd moje pytania :)

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: sebastian2357 » pn sty 03, 2011 10:35 am

Ło jezu, mosty z 60siątki do vitary? Może od razu od stara?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: muhha » pn sty 03, 2011 12:37 pm

sebastian2357 pisze:Ło jezu, mosty z 60siątki do vitary? Może od razu od stara?
Od LJ

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Piter69A » pn sty 03, 2011 2:59 pm

Już było. Mosty z J6 w Samuraiu. Skiter z Łasku miał to chyba z tego co pamietam... ??
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: rokfor32 » pn sty 03, 2011 7:21 pm

A czego nie? Jeżeli jednocześnie wyląduje pod maską 5,7 chewiego ... :)21

A poważniej - jeżeli silnik niezbyt mocny (tak do 300 Nm), to mosty LD znoszą bez ceregieli koła do 35" włącznie. Wersje HD mają sens przy wyższych parametrach silnika, jeszcze większych kołąch, albo bardzo ciśnieniowym stylu jazdy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Most tył z LC90 do LJ70

Post autor: Patry » pn sty 03, 2011 10:57 pm

Piter69A pisze:Już było. Mosty z J6 w Samuraiu. Skiter z Łasku miał to chyba z tego co pamietam... ??
nie z J6 tylko z J7 HD :wink:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości