Most tył z LC90 do LJ70
Moderator: Mroczny
- fragales
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
- Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa
Most tył z LC90 do LJ70
Witam,
Mam opcję zmiany mostu tył z standardowego LJ70 z LSD na most z 90-tki z blokadą i tarczami. Pytanie za 100 pts - czy ktoś kto to już robił byłby chętny podzielić się doświadczeniami - tzn jak dużo trzeba spawać / ciąć, jak się to ma do zawieszenia (mam Dobinsons). Czy jest to robota "do garażu" czy raczej oddać sprawę w ręce fachowców?
Pozdrawiam
Adam
Mam opcję zmiany mostu tył z standardowego LJ70 z LSD na most z 90-tki z blokadą i tarczami. Pytanie za 100 pts - czy ktoś kto to już robił byłby chętny podzielić się doświadczeniami - tzn jak dużo trzeba spawać / ciąć, jak się to ma do zawieszenia (mam Dobinsons). Czy jest to robota "do garażu" czy raczej oddać sprawę w ręce fachowców?
Pozdrawiam
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Most tył z LC90 do LJ70
a przełożeniami się nie przejmujesz?
most w J9 jest inaczej zawieszony niż w J7 - nie na dwóch radiusach i panhardzie, ale na systemie wielowahaczowym
chyba jednak oddaj do fachowców...
most w J9 jest inaczej zawieszony niż w J7 - nie na dwóch radiusach i panhardzie, ale na systemie wielowahaczowym
chyba jednak oddaj do fachowców...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- fragales
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
- Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Hej,
A można samą główkę przełożyć? Doszły mnie słuchy że łatwiej całość.. ale to tylko słuchy...
Pozdro
Adam
A można samą główkę przełożyć? Doszły mnie słuchy że łatwiej całość.. ale to tylko słuchy...
Pozdro
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka
Re: Most tył z LC90 do LJ70
sam tego nie robiłem, ale kolega "rokfor32" twierdzi,że pasuje
może się tu pojawi to Ci odpowie

może się tu pojawi to Ci odpowie

LJ 70
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Cały most z J9 jest sporo szerszy niż w J7. Jak mnie pamięć nie myli coś ok. 12 cm, jutro mogę sprawdzić dokładnie (mowa o wymiarze tzw. weel base).
System zawieszenia jest kompletnie inny. J9 to klasyczny 4link, J7 to wahacze radialne. Jedyne wspólne punkty to sprężyny i drążek panharda ...
Dodatkowa sprawa - most w J9 jest symetryczny, z dyfrem na środku, most z J7 ma dyfer przesunięty na prawą stronę.
Jedyna rozsądna opcja to przełożenie samej główki mostu - jak się chce mieć fabryczną blokadę. Jest to stosunkowo łatwe do zrobienia - wymaga wycięcia okna na przesuwkę blokady (podcięcie o wymiarach mniej więcej 1 x 4 cm) i zrobienia dwóch nowych otworków na dwie szpilki mocujące główkę mostu do pochwy (oprócz tych dwóch - wokół przesuwki blokady - reszta pasuje). Całość mieści się w obrębie oryginalnej płaszczyzny montażu na pochwie mostu bez blokady (choć powierzchnia dolegania wokół przesuwki wychodzi dosyć wąska. Jak komuś to przeszkadza to można uzupełnić do właściwego rozmiaru napawując brakujące fragmenty pola).
Jak se wreszcie nie zapomnę wziąć aparatu do roboty to zrobię foty obrazujące sprawę.
ps. Jak kto chce naprawdę solidny most zapodać, to polecam ten z J6. Jest szerszy o 3 cm od tego z J7, ale ma większą przekładnię, i półosie w pełni odciążone. Jest również asymetryczny, dokładnie tak samo jak ten z J7. Są też wersje z blokadą, jest ona wtedy załączana linką. Te mosty były też w J7 HD, acz nie zawsze w wersji full float (pełne odciążenie półosi).
System zawieszenia jest kompletnie inny. J9 to klasyczny 4link, J7 to wahacze radialne. Jedyne wspólne punkty to sprężyny i drążek panharda ...

Jedyna rozsądna opcja to przełożenie samej główki mostu - jak się chce mieć fabryczną blokadę. Jest to stosunkowo łatwe do zrobienia - wymaga wycięcia okna na przesuwkę blokady (podcięcie o wymiarach mniej więcej 1 x 4 cm) i zrobienia dwóch nowych otworków na dwie szpilki mocujące główkę mostu do pochwy (oprócz tych dwóch - wokół przesuwki blokady - reszta pasuje). Całość mieści się w obrębie oryginalnej płaszczyzny montażu na pochwie mostu bez blokady (choć powierzchnia dolegania wokół przesuwki wychodzi dosyć wąska. Jak komuś to przeszkadza to można uzupełnić do właściwego rozmiaru napawując brakujące fragmenty pola).
Jak se wreszcie nie zapomnę wziąć aparatu do roboty to zrobię foty obrazujące sprawę.
ps. Jak kto chce naprawdę solidny most zapodać, to polecam ten z J6. Jest szerszy o 3 cm od tego z J7, ale ma większą przekładnię, i półosie w pełni odciążone. Jest również asymetryczny, dokładnie tak samo jak ten z J7. Są też wersje z blokadą, jest ona wtedy załączana linką. Te mosty były też w J7 HD, acz nie zawsze w wersji full float (pełne odciążenie półosi).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Mostów od J6 z oryginalną blokadą u nas w kraju jak na lekarstwo, a właściwie ich brak. A jak już zamontujesz główkę od J9 to pamiętaj kupić nowy silniczek za 3200 PLN
. Całość wyjdzie drożej niż nowy ARB i zadziała typowa nasza narodowa rzeźba
. Tanio ale drogo.


Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Temu trza kupować główkę ze sprawnym silniczkiem ...
Inna opcja to zastąpienie tego silniczka blokady siłownikiem pneumatycznym, i najlepiej to pomyśleć tak, aby wykorzystać podciśnienie (jest zawsze w każdym aucie). Można też zrobić sterowanie mechaniczne linką.

Inna opcja to zastąpienie tego silniczka blokady siłownikiem pneumatycznym, i najlepiej to pomyśleć tak, aby wykorzystać podciśnienie (jest zawsze w każdym aucie). Można też zrobić sterowanie mechaniczne linką.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
W Polsce nie ma sprawnych używanych silniczków 

Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Są. Dwa takie rezydują w moim garażu ...
Razem z resztą żelastwa, czyli główkami mostów od j9 tył i J8 przód ...
Sam się bardzo poważnie zastanawiałem nad przeróbką napędu tych blokad na pneumatyczny, no ale udało się zdrowe silniczki dopaść, więc sprawę odsuwam na przyszłość. Acz kilka pomysłów w kwestii mam.


Sam się bardzo poważnie zastanawiałem nad przeróbką napędu tych blokad na pneumatyczny, no ale udało się zdrowe silniczki dopaść, więc sprawę odsuwam na przyszłość. Acz kilka pomysłów w kwestii mam.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Witam
mialbym pytanie do tematu
zostalo wyjasnione ze da sie zamontowac glowke z blakada do tylnego mostu w J7, i teraz moje pytanie:
czy ta sama tylna glowke z J9 z blakada da sie zamontowac w przednim moscie w J7?
mam okazje kupic dwie glowki tylne z J9 z blokadami i sie zastanawiam czy dalo by sie obsluzyc moja J7 jak nalezy
pozdrowienia
Lukasz
mialbym pytanie do tematu
zostalo wyjasnione ze da sie zamontowac glowke z blakada do tylnego mostu w J7, i teraz moje pytanie:
czy ta sama tylna glowke z J9 z blakada da sie zamontowac w przednim moscie w J7?
mam okazje kupic dwie glowki tylne z J9 z blokadami i sie zastanawiam czy dalo by sie obsluzyc moja J7 jak nalezy

pozdrowienia
Lukasz
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Nie. Przód wymaga główki typu "high pinion", ta z J9 wejdzie w kolizję z drążkiem łączącym oba wąsy zwrotnic. Przednia główka z blokadą pasująca do J7 może być z J8.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Lukaszek :)
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Most tył z LC90 do LJ70
witam ponownie
a jakby tak przerobic drazek kierowniczy to reszta by pasowala do przedniego mostu?
pytanie teoretyczne
pozdrawiam
Lukasz
a jakby tak przerobic drazek kierowniczy to reszta by pasowala do przedniego mostu?
pytanie teoretyczne

pozdrawiam
Lukasz
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Nie ma jak go przerobić. Drążek spinający koła musi iść z tyłu, bo z przodu wchodzi w kolizję z drążkiem panharda. A drążek panharda musi iść maksymalnie blisko i równolegle z drążkiem od przekładni kiery, coby praca zawieszenia nie przenosiła się na układ kierowania.
Od biedy, mając do dyspozycji elementy, można by spróbować zastosować układ z J6 (oba wąsy zwrotnic i drążek spinający) - drążek spinający jest wtedy z przodu. Możliwe, że przy podliftowanym zawieszeniu będzie dosyć miejsca. Niemniej również elementy z J6 będą wymagały pewnych przeróbek, oś w J6 jest nieco szersza niż w J7, i drążki trzeba poskracać.
Natomiast jakiekolwiek ingerencje typu szlifierka kątowa/spawarka w elementy systemu kierowania są niedopuszczalne. Drążki można skracać przegwintowując je głębiej, a nie wycinając fragment i spawając do kupy.
ps. Konstrukcyjnie oczywiście główka mostu z J9 spasuje do przedniego mostu J7. Po drobnych przeróbkach pochwy mostu, oczywista, ale wymiary i ilość frezów są takie same.
Od biedy, mając do dyspozycji elementy, można by spróbować zastosować układ z J6 (oba wąsy zwrotnic i drążek spinający) - drążek spinający jest wtedy z przodu. Możliwe, że przy podliftowanym zawieszeniu będzie dosyć miejsca. Niemniej również elementy z J6 będą wymagały pewnych przeróbek, oś w J6 jest nieco szersza niż w J7, i drążki trzeba poskracać.
Natomiast jakiekolwiek ingerencje typu szlifierka kątowa/spawarka w elementy systemu kierowania są niedopuszczalne. Drążki można skracać przegwintowując je głębiej, a nie wycinając fragment i spawając do kupy.
ps. Konstrukcyjnie oczywiście główka mostu z J9 spasuje do przedniego mostu J7. Po drobnych przeróbkach pochwy mostu, oczywista, ale wymiary i ilość frezów są takie same.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
rokfor32 pisze:....
A jaki jest przedni most w J6, sztywny




jeszcze jedno, która toyota miała 2 sztywne mosty, w tym tylny z główką na środku, bo LJ zdaje się ma po prawej

Re: Most tył z LC90 do LJ70
J6 ma sztywny
J6=HJ60/61/FJ60/62
chyba żadna nie miała główki na środku, zawsze po prawej
J6=HJ60/61/FJ60/62
chyba żadna nie miała główki na środku, zawsze po prawej
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Mosty J6 to przekładnia typu HD - czyli z kołem talerzowym 9,5" (LD to 8"), plus często tylne półosie w pełni odciążone. Wszystkie mosty HD toyoty są z przesuniętym dyfrem. Centralnie umieszczony dyfer to mosty LD z hila, 4Runnera, J9, J12, J15.
Mosty HD są trochę cięższe od LD, trochę ze względu na większą przekładnię, rura mostu chyba też ma grubsze ścianki.
Mosty HD są trochę cięższe od LD, trochę ze względu na większą przekładnię, rura mostu chyba też ma grubsze ścianki.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Tu nie tylko gość przełożył bebechy ale także zaaplikował sobie blokadę z 90.
http://forum.ih8mud.com/70-series-tech/ ... -70-a.html
http://forum.ih8mud.com/70-series-tech/ ... -70-a.html
GU4
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Patry pisze:J6 ma sztywny
J6=HJ60/61/FJ60/62
chyba żadna nie miała główki na środku, zawsze po prawej
czyli generalnie waga będzie bardzo zbliżona, chcem mosty od toyki wrzucić do vitary, stąd moje pytaniarokfor32 pisze:Mosty J6 to przekładnia typu HD - czyli z kołem talerzowym 9,5" (LD to 8"), plus często tylne półosie w pełni odciążone. Wszystkie mosty HD toyoty są z przesuniętym dyfrem. Centralnie umieszczony dyfer to mosty LD z hila, 4Runnera, J9, J12, J15.
Mosty HD są trochę cięższe od LD, trochę ze względu na większą przekładnię, rura mostu chyba też ma grubsze ścianki.

- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Ło jezu, mosty z 60siątki do vitary? Może od razu od stara?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Od LJsebastian2357 pisze:Ło jezu, mosty z 60siątki do vitary? Może od razu od stara?
Re: Most tył z LC90 do LJ70
Już było. Mosty z J6 w Samuraiu. Skiter z Łasku miał to chyba z tego co pamietam... 

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
A czego nie? Jeżeli jednocześnie wyląduje pod maską 5,7 chewiego ... 
A poważniej - jeżeli silnik niezbyt mocny (tak do 300 Nm), to mosty LD znoszą bez ceregieli koła do 35" włącznie. Wersje HD mają sens przy wyższych parametrach silnika, jeszcze większych kołąch, albo bardzo ciśnieniowym stylu jazdy.

A poważniej - jeżeli silnik niezbyt mocny (tak do 300 Nm), to mosty LD znoszą bez ceregieli koła do 35" włącznie. Wersje HD mają sens przy wyższych parametrach silnika, jeszcze większych kołąch, albo bardzo ciśnieniowym stylu jazdy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Most tył z LC90 do LJ70
nie z J6 tylko z J7 HDPiter69A pisze:Już było. Mosty z J6 w Samuraiu. Skiter z Łasku miał to chyba z tego co pamietam...

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości