przekładka silnika camry 3vz-fe do 4 runner 3vzn MOŻLIWA???
Moderator: Mroczny
przekładka silnika camry 3vz-fe do 4 runner 3vzn MOŻLIWA???
drodzy koledzy z racji tego że padł mi silnik w moim 4 runnerze mam zamiar coś kupić i zastanawia mnie to czy spasowałby dużo mocniejsza fałka z toyoty camry. słyszeliście może coś na ten temat??? za cenne porady z góry dzienkuję.
- czarnypiotruś
-
- Posty: 1481
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 9:32 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: przekładka silnika camry 3vz-fe do 4 runner 3vzn MOŻLIWA???
Camry ma rozrusznik centralnie między v zamontowany, który w stronę skrzyni wystaje. Rozważałem wstawienie silnika od camry do mojego auta - ale to właśnie mnie zniechęciło.
Camry ma większe głowice niż 4runner i to też może by problem.
Camry ma większe głowice niż 4runner i to też może by problem.
LC LJ70 - z nowym sercem : silnik 2JZ-GE
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przekładka silnika camry 3vz-fe do 4 runner 3vzn MOŻLIWA???
Z rozrusznikiem nie ma problema - w Camry jest co prawda do bani, ale tam jest inny typ skrzynki, stąd take rozwiązanie. Po założeniu na skrzynkę z 4R (R150F) będzie jak być powinno, w dodatku spasi bolt on. Problem jest gdzie indziej - już kiedyś o tym pisałem. Chodzi o ukształtowanie kolektora dolotowego. Jest na tyle do bani (ze względu na poprzeczny układ silnika w Camry), że nie dość, że kolektor będzie wystawał nad maskę, to jeszcze jego wlot (przepustnica) wyjdzie przy ścianie grodziowej.
Praktycznie ten element jest do zrobienia od nowa, bo kolektor (jego górna część) ze starego 3VZ-E nie podejdzie.
Poza tym jednym detalem reszta to drobnica - jak misa olejowa (jest kompatybilna ze starszą, i do przełożenia wraz ze smokiem olejowym i bagnetem), uchwyty silnika, sprzęgło (Camry to w zasadzie tylko automaty).
Generalnie - jak Cię nie przeraża kwestia dorabiania tego kolektora i przebudowy elektryki, to bierz. Celuj w młodsze modele, już z aluminiowym blokiem i bezrozdzielaczowym zapłonem. W starszej wersji ten rozdzielacz jest na jednej z głowic, i też właziić będzie w ściankę grodziową, podobnie jak przepustnica.
Inna opcja to 5VZ-FE z LC90, młodszego 4R lub Tacomy. Sytuacja podobna jak wyżej, tyle że można oryginalny kolektor zostawić i przestawić filtr powietrza na prawą stronę (i aku na lewą). Jest mocnieszy (większy moment obrotowy), i bardziej charakterystyką spasowany to terenówki.
Praktycznie ten element jest do zrobienia od nowa, bo kolektor (jego górna część) ze starego 3VZ-E nie podejdzie.
Poza tym jednym detalem reszta to drobnica - jak misa olejowa (jest kompatybilna ze starszą, i do przełożenia wraz ze smokiem olejowym i bagnetem), uchwyty silnika, sprzęgło (Camry to w zasadzie tylko automaty).
Generalnie - jak Cię nie przeraża kwestia dorabiania tego kolektora i przebudowy elektryki, to bierz. Celuj w młodsze modele, już z aluminiowym blokiem i bezrozdzielaczowym zapłonem. W starszej wersji ten rozdzielacz jest na jednej z głowic, i też właziić będzie w ściankę grodziową, podobnie jak przepustnica.
Inna opcja to 5VZ-FE z LC90, młodszego 4R lub Tacomy. Sytuacja podobna jak wyżej, tyle że można oryginalny kolektor zostawić i przestawić filtr powietrza na prawą stronę (i aku na lewą). Jest mocnieszy (większy moment obrotowy), i bardziej charakterystyką spasowany to terenówki.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: przekładka silnika camry 3vz-fe do 4 runner 3vzn MOŻLIWA???
bardzo mi pomogłeś i myślę że 5vfz-fe będzie dobrym rozwiązaniem. z silnikiem od camry jednak duzo zachodu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości