Witam!
Niestety nie znalazłem wątku dotyczącego benzynowych Toyot serii 7, ciekawi mnie jakie są jej wady i zalety w porównaniu z tymi wyposażonymi w silniki 2LT-II. Myślę o przesiadce na LC70/73 i szukam optymalnego rozwiązania... jednym z podstawowych pytań jest ekonomiczność, mówiąc krótko ile musi spalić takie autko wyposażone w 2.4 EFI i jak się ma w tym względzie możliwość zapodania LPG? Będę wdzięczny za wszelkie opinie użytkowników benzynowych RJ70/73... pozdrawiam!
RJ70
Moderator: Mroczny
- drzewiasty
-

- Posty: 242
- Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
- Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
RJ70
LJ80 HardTop 
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: RJ70
Pali w zależności od ciężkości nogi, wielkości kółek, prędkości i kierunku wiatru, prędkości jazdy ...
Mój krutki RJ70 (ale jeszcze na gaźniku) pali na M/T w trasie ok. 11,5 - 12 litrów. przy ekonomicznej prędkości, czyli w okolicach 90 km/h. Przy autostaradowych 130 - 140 w okolicach 14 litrów (może z taką prędkością jechać stale, bez przemęczania się). Po mieście okolice 14 - 15 litrów. W terenie - zależnie od ciężkości terenu. Ale jak do tej pory jeszcze mi nie brakło zbiornika/dzień ...
W RJ73 (EFI) na razie mam wgląd tylko na jazdę miejską, (bo auto czeka na transport do kraju i nie chcę niespodzianek). Tyż ok. 14 litrów.
Silniki 22R-E można bez ceregieli zagazować. Nawet najbardziej prymitywnym rodzajem instalacji.
Awaryjność - w porównaniu z dieslami są właściwie ideałem bezawaryjności ...
Jak silnik zadbany, to zapominasz o obsłudze. Jak niepewna przeszłość, to na dzień dobry wymiana rozrządu (łańcuszek - starcza na około 300 tysi, jak się dobry olej leje), polecałbym też wymienić pompę oleju i wody, no i oba uszczelniacze wału.
Ten silnik to bardzo dobra baza do tunningu ewentualnego (bo demonem mocy w oryginale to on nie jest). Za kałużą to chyba najbardziej popularny silnik toyotowski jako baza tunningowa. Można zanabyć (w przyzwoitych pieniądzach) zestawy zwiększające zarówno wysokoobrotowość do ponad 9 tysi, jak i moc do ponad 400 Hp (mam na myśli podzespoły silnika wytrzymujące takie parametry). W tym oczywiście i turbosprężarki, i kompresory mechaniczne supercharger.
Zerknij sobie tutaj: http://www.lceperformance.com/Engine-Co ... -s/146.htm
Mój krutki RJ70 (ale jeszcze na gaźniku) pali na M/T w trasie ok. 11,5 - 12 litrów. przy ekonomicznej prędkości, czyli w okolicach 90 km/h. Przy autostaradowych 130 - 140 w okolicach 14 litrów (może z taką prędkością jechać stale, bez przemęczania się). Po mieście okolice 14 - 15 litrów. W terenie - zależnie od ciężkości terenu. Ale jak do tej pory jeszcze mi nie brakło zbiornika/dzień ...
W RJ73 (EFI) na razie mam wgląd tylko na jazdę miejską, (bo auto czeka na transport do kraju i nie chcę niespodzianek). Tyż ok. 14 litrów.
Silniki 22R-E można bez ceregieli zagazować. Nawet najbardziej prymitywnym rodzajem instalacji.
Awaryjność - w porównaniu z dieslami są właściwie ideałem bezawaryjności ...
Ten silnik to bardzo dobra baza do tunningu ewentualnego (bo demonem mocy w oryginale to on nie jest). Za kałużą to chyba najbardziej popularny silnik toyotowski jako baza tunningowa. Można zanabyć (w przyzwoitych pieniądzach) zestawy zwiększające zarówno wysokoobrotowość do ponad 9 tysi, jak i moc do ponad 400 Hp (mam na myśli podzespoły silnika wytrzymujące takie parametry). W tym oczywiście i turbosprężarki, i kompresory mechaniczne supercharger.
Zerknij sobie tutaj: http://www.lceperformance.com/Engine-Co ... -s/146.htm
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- drzewiasty
-

- Posty: 242
- Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
- Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
Re: RJ70
Dzięki za info. coś już wiem, namierzyłem potencjalna ofiarę...
http://moto.allegro.pl/toyota-land-crui ... 43431.html
w temacie toyoty LC jestem zielony, wtopić jest łatwo... jeśli ktoś miał kontakt z autkiem lub potrafi coś wywnioskować już na pierwszy rzut oka to będę wdzięczny.
pozdrawiam, drzewiasty
http://moto.allegro.pl/toyota-land-crui ... 43431.html
w temacie toyoty LC jestem zielony, wtopić jest łatwo... jeśli ktoś miał kontakt z autkiem lub potrafi coś wywnioskować już na pierwszy rzut oka to będę wdzięczny.
pozdrawiam, drzewiasty
LJ80 HardTop 
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells
- sebastian2357

- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: RJ70
Najbardziej bym obawiał się tej ramy-widać że świeżo malowana i to nie świeżo na własny uzytek pół roku temu, tylko świeżo do zdjęcia pół godziny wcześniej. Brak oryginalnej tapicerki, foteli itd. Nie wiadomo co sie działo z samochodem, czy wozili nim gnój, czy topili po dach. Ale obejrzeć można bo fajna wersja 73 źle nie wygląda a nawet podejrzanie dobrze. Ale trzeba gruntownie sprawdzić
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
