Reduktor i skrzynia LJ 70
Moderator: Mroczny
Reduktor i skrzynia LJ 70
Witam
Mam w rajdówce skrzynie z reduktorem od Lj 70 (zestaw alu z przerobionym na wajchę podciśnieniowym włączaniem 4x4). Przęłożenia są za długie do mojej specyfikacji. Zastanawiam się czy są różne wersje przełożeń w tych zestawach i jak po roku prod ew. po silniku to poznać?.
Wydaje mi się że mój zestaw jest z 2.4 td z 89r. ale też nie wiem jak to sprawdzić.
Wszystkie rady i podpowiedzi mile widziane
Pozdrawiam Cybul
Mam w rajdówce skrzynie z reduktorem od Lj 70 (zestaw alu z przerobionym na wajchę podciśnieniowym włączaniem 4x4). Przęłożenia są za długie do mojej specyfikacji. Zastanawiam się czy są różne wersje przełożeń w tych zestawach i jak po roku prod ew. po silniku to poznać?.
Wydaje mi się że mój zestaw jest z 2.4 td z 89r. ale też nie wiem jak to sprawdzić.
Wszystkie rady i podpowiedzi mile widziane
Pozdrawiam Cybul
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Reduktor i skrzynia LJ 70
Możesz się nie bawić w rozpoznawanie - wszystkie reduktory tego typu mają identyczne przełożenia redukcyjne. Jedyne różnice są w pierwszym i drugim biegu między skrzynkami dla benzyniaków i diesli (oba te biegi w benzyniakach sa znacznie dłuższe).
Są dostępne wolniejsze przełożenia reduktora (4,7 - przy oryginale 2,28), ale nie do tego typu reduktora.
A jakie masz przełożenia w mostach?
Są dostępne wolniejsze przełożenia reduktora (4,7 - przy oryginale 2,28), ale nie do tego typu reduktora.
A jakie masz przełożenia w mostach?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Reduktor i skrzynia LJ 70
Dzięki Rokfor
No to mnie pocieszyłeś. Co prawda znalazłem w Australii tryby do zmiany szosowych biegów ale było to dawno i o ile dobrze pamietam ok. 2000$. Miałem nadzieje że coś wykombinuję z dostępnych u nas, np. od innego silnika, rocznika itp. Ale jak by było łatwo to nie był by to offroad. W mostach mam chyba 5.79, lub 5. 21 jesli ci zależy to w sobotę mogę co dokładnie powiedzieć bo mam u rodziców drugi komplet na zapas. tych do zredukowanych to i racja jest trochę za wodą ale moje doświadczenia są takie że zawsze przy wysyłce coś pomylą.
Dzięki Pozdrawiam Cybul
Ps Jeśli możesz daj do siebie nr tel. na prv.
No to mnie pocieszyłeś. Co prawda znalazłem w Australii tryby do zmiany szosowych biegów ale było to dawno i o ile dobrze pamietam ok. 2000$. Miałem nadzieje że coś wykombinuję z dostępnych u nas, np. od innego silnika, rocznika itp. Ale jak by było łatwo to nie był by to offroad. W mostach mam chyba 5.79, lub 5. 21 jesli ci zależy to w sobotę mogę co dokładnie powiedzieć bo mam u rodziców drugi komplet na zapas. tych do zredukowanych to i racja jest trochę za wodą ale moje doświadczenia są takie że zawsze przy wysyłce coś pomylą.
Dzięki Pozdrawiam Cybul
Ps Jeśli możesz daj do siebie nr tel. na prv.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Reduktor i skrzynia LJ 70
Mój telefon obecnie zaczyna się od kierunkowego 00 354 ... - czyli Isla, i tak będzie do maja
.
Skoro masz wolne przełożenia mostów, a biegi szosowe za szybkie - to co masz tam za silnik i koła?
ps. Też ten problem rozważałem pod kątem budowy terenówki, ale uniwersalnej bardzo, i do cravlingu, i zdolnej do zabawy w coss country. I wyszło mi, że trza zespolić w szereg dwie skrzynie - wtedy da się dobrać odpowiednie przełożenie do konkretnego zastosowania - bo faktycznie przy szutrach reduktor jest za wolny, a szosowe za szybkie, za to do rockcrawlingu zwykły reduktor jest o wiele za szybki.
Wadą rozwiązania jest powiększony ciężar, no i spory przyrost obciążenia dla tylnej skrzyni i reduktora, dlatemu cały pojazd musi być możliwie lekki, coby nie rozwalać za często napędu. Ja zresztą przewiduję zastosowanie na tył osi od J6, właśnie z tego powodu.

Skoro masz wolne przełożenia mostów, a biegi szosowe za szybkie - to co masz tam za silnik i koła?
ps. Też ten problem rozważałem pod kątem budowy terenówki, ale uniwersalnej bardzo, i do cravlingu, i zdolnej do zabawy w coss country. I wyszło mi, że trza zespolić w szereg dwie skrzynie - wtedy da się dobrać odpowiednie przełożenie do konkretnego zastosowania - bo faktycznie przy szutrach reduktor jest za wolny, a szosowe za szybkie, za to do rockcrawlingu zwykły reduktor jest o wiele za szybki.
Wadą rozwiązania jest powiększony ciężar, no i spory przyrost obciążenia dla tylnej skrzyni i reduktora, dlatemu cały pojazd musi być możliwie lekki, coby nie rozwalać za często napędu. Ja zresztą przewiduję zastosowanie na tył osi od J6, właśnie z tego powodu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Reduktor i skrzynia LJ 70
Ha. A ja mam dwa reduktory od LJ70 z różnymi przełożeniami
. Teraz ich nie odgrzebię ale zmieniłem ostatnio skrzynię i auto zupełnie mi inaczej jeździ. Z resztą nawet fizycznie licząc zęby wychodziły dwa różne. Bawiąc się katalogiem australijskim to wychodzą nawet trzy wartości 


Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Reduktor i skrzynia LJ 70
No popatrz. Ciekawe. A są jakoś rozróżnialne od zewnątrz?
Ten typ reduktora był stosowany w modelach J6 i J7 (J4 ma bardzo podobny, ale jednak w szczegółach inny), na sporej przestrzeni czasu i wiele rynków - więc może i coś tam w bebechach pozmieniano. Trza będzie się przyglądnąć.
Ten typ reduktora był stosowany w modelach J6 i J7 (J4 ma bardzo podobny, ale jednak w szczegółach inny), na sporej przestrzeni czasu i wiele rynków - więc może i coś tam w bebechach pozmieniano. Trza będzie się przyglądnąć.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Reduktor i skrzynia LJ 70
http://www.marks4wd.com/vehicle-informa ... -info.html
Poszukałem i z tego co Master Kylon prawi wynika że mogą być różnice ale i tak na 4-tym biegu szosowym jest prawie identycznie.. A motor mam 2.0 16v waga ok 1300. Koła 35"
Pozdrawiam Cybul
Poszukałem i z tego co Master Kylon prawi wynika że mogą być różnice ale i tak na 4-tym biegu szosowym jest prawie identycznie.. A motor mam 2.0 16v waga ok 1300. Koła 35"
Pozdrawiam Cybul
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Reduktor i skrzynia LJ 70
A ja nie znalazłem info o przełożeniu redukcyjnym 2,276, jakie ta stronka podaje (choć może i tak jest). I owszem, 2,295, ale alternatywnie 1,960 (lub 1,963 - sądzę, że chodzi o to samo, a różnica wynika z kopiowania zaokrąglonych danych). http://www.toyota.com.kw/English/toyota ... c_m70.html
No i między nimi różnica faktycznie jest odczuwalna - ale nie udało się tego jakoś powiązać racjonalnie z konkretnymi modelami. Wymieszane niemiłosiernie, żeby mieć pewność to trza się vin-em posłużyć (są inne numery części dla kółek reduktora).
No i między nimi różnica faktycznie jest odczuwalna - ale nie udało się tego jakoś powiązać racjonalnie z konkretnymi modelami. Wymieszane niemiłosiernie, żeby mieć pewność to trza się vin-em posłużyć (są inne numery części dla kółek reduktora).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość