Strona 1 z 1

Reduktor i skrzynia LJ 70

: wt sty 18, 2011 10:30 am
autor: cybul
Witam
Mam w rajdówce skrzynie z reduktorem od Lj 70 (zestaw alu z przerobionym na wajchę podciśnieniowym włączaniem 4x4). Przęłożenia są za długie do mojej specyfikacji. Zastanawiam się czy są różne wersje przełożeń w tych zestawach i jak po roku prod ew. po silniku to poznać?.
Wydaje mi się że mój zestaw jest z 2.4 td z 89r. ale też nie wiem jak to sprawdzić.
Wszystkie rady i podpowiedzi mile widziane
Pozdrawiam Cybul

Re: Reduktor i skrzynia LJ 70

: wt sty 18, 2011 8:16 pm
autor: rokfor32
Możesz się nie bawić w rozpoznawanie - wszystkie reduktory tego typu mają identyczne przełożenia redukcyjne. Jedyne różnice są w pierwszym i drugim biegu między skrzynkami dla benzyniaków i diesli (oba te biegi w benzyniakach sa znacznie dłuższe).

Są dostępne wolniejsze przełożenia reduktora (4,7 - przy oryginale 2,28), ale nie do tego typu reduktora.

A jakie masz przełożenia w mostach?

Re: Reduktor i skrzynia LJ 70

: wt sty 18, 2011 9:12 pm
autor: cybul
Dzięki Rokfor
No to mnie pocieszyłeś. Co prawda znalazłem w Australii tryby do zmiany szosowych biegów ale było to dawno i o ile dobrze pamietam ok. 2000$. Miałem nadzieje że coś wykombinuję z dostępnych u nas, np. od innego silnika, rocznika itp. Ale jak by było łatwo to nie był by to offroad. W mostach mam chyba 5.79, lub 5. 21 jesli ci zależy to w sobotę mogę co dokładnie powiedzieć bo mam u rodziców drugi komplet na zapas. tych do zredukowanych to i racja jest trochę za wodą ale moje doświadczenia są takie że zawsze przy wysyłce coś pomylą.
Dzięki Pozdrawiam Cybul
Ps Jeśli możesz daj do siebie nr tel. na prv.

Re: Reduktor i skrzynia LJ 70

: wt sty 18, 2011 10:34 pm
autor: rokfor32
Mój telefon obecnie zaczyna się od kierunkowego 00 354 ... - czyli Isla, i tak będzie do maja :wink: .

Skoro masz wolne przełożenia mostów, a biegi szosowe za szybkie - to co masz tam za silnik i koła?

ps. Też ten problem rozważałem pod kątem budowy terenówki, ale uniwersalnej bardzo, i do cravlingu, i zdolnej do zabawy w coss country. I wyszło mi, że trza zespolić w szereg dwie skrzynie - wtedy da się dobrać odpowiednie przełożenie do konkretnego zastosowania - bo faktycznie przy szutrach reduktor jest za wolny, a szosowe za szybkie, za to do rockcrawlingu zwykły reduktor jest o wiele za szybki.

Wadą rozwiązania jest powiększony ciężar, no i spory przyrost obciążenia dla tylnej skrzyni i reduktora, dlatemu cały pojazd musi być możliwie lekki, coby nie rozwalać za często napędu. Ja zresztą przewiduję zastosowanie na tył osi od J6, właśnie z tego powodu.

Re: Reduktor i skrzynia LJ 70

: śr sty 19, 2011 7:20 am
autor: Kylon
Ha. A ja mam dwa reduktory od LJ70 z różnymi przełożeniami :o. Teraz ich nie odgrzebię ale zmieniłem ostatnio skrzynię i auto zupełnie mi inaczej jeździ. Z resztą nawet fizycznie licząc zęby wychodziły dwa różne. Bawiąc się katalogiem australijskim to wychodzą nawet trzy wartości :o

Re: Reduktor i skrzynia LJ 70

: śr sty 19, 2011 8:41 am
autor: rokfor32
No popatrz. Ciekawe. A są jakoś rozróżnialne od zewnątrz?

Ten typ reduktora był stosowany w modelach J6 i J7 (J4 ma bardzo podobny, ale jednak w szczegółach inny), na sporej przestrzeni czasu i wiele rynków - więc może i coś tam w bebechach pozmieniano. Trza będzie się przyglądnąć.

Re: Reduktor i skrzynia LJ 70

: śr sty 19, 2011 1:07 pm
autor: cybul
http://www.marks4wd.com/vehicle-informa ... -info.html
Poszukałem i z tego co Master Kylon prawi wynika że mogą być różnice ale i tak na 4-tym biegu szosowym jest prawie identycznie.. A motor mam 2.0 16v waga ok 1300. Koła 35"
Pozdrawiam Cybul

Re: Reduktor i skrzynia LJ 70

: śr sty 19, 2011 8:08 pm
autor: rokfor32
A ja nie znalazłem info o przełożeniu redukcyjnym 2,276, jakie ta stronka podaje (choć może i tak jest). I owszem, 2,295, ale alternatywnie 1,960 (lub 1,963 - sądzę, że chodzi o to samo, a różnica wynika z kopiowania zaokrąglonych danych). http://www.toyota.com.kw/English/toyota ... c_m70.html

No i między nimi różnica faktycznie jest odczuwalna - ale nie udało się tego jakoś powiązać racjonalnie z konkretnymi modelami. Wymieszane niemiłosiernie, żeby mieć pewność to trza się vin-em posłużyć (są inne numery części dla kółek reduktora).