Witam.
Zawracam ostatnio dupe tymi pytankami ale dopinamy autko na ostatni guzik.
Czy LJ 70 czujniki reduktora LH i 2 x4 są sterowane plusem(+) czy minusem(-)?
Pozdrawiam Cybul.
Czujniki reduktora LJ70
Moderator: Mroczny
Czujniki reduktora LJ70
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Czujniki reduktora LJ70
Czujnik to ... czujnik
Element pasywny, zwykły rozłącznik. Niczym nie sterowany, chyba że brać pod uwagę jego mechaniczny napęd.
Natomiast żarówka na desce i elektrozawory siłownika przedniego napędu - te są sterowane. Żarówa minusem, przez czujnik na reduktorze, elektrozawory plusem, przez drugi czujnik na reduktorze i przełącznik w kabinie.

Natomiast żarówka na desce i elektrozawory siłownika przedniego napędu - te są sterowane. Żarówa minusem, przez czujnik na reduktorze, elektrozawory plusem, przez drugi czujnik na reduktorze i przełącznik w kabinie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Czujniki reduktora LJ70
pytanie było czy do tych czujników na reduktorze podłączyc plus czy minus zeby mi sie lampki na desce zmieniały w zależności od położenia dźwigni. Wydaje mi się że plusem bo jak by było minusem to nie dochodziły by dwa przewody do kazdego czujnika tylko po jednym i zwierał by on z masą?
Dzięki Rokfor
Dzięki Rokfor
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
Re: Czujniki reduktora LJ70
A ze tak zapytam...co za roznica czy bierze on mase z obudowy czy z dodatkowego kabla



Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Czujniki reduktora LJ70
Żadna. Jak pisałem - są to zwykłe przełączniki - tak więc żeby lampka zaświeciła (lub poszedł sygnał do elektrozaworu) oba kabelki trza zewrzeć.
Jeżeli u Ciebie nie działa - to zgodnie ze sztuką należy sprawdzić ciągłość obwodów (czy dany kabelek nie jest przerwany).
ps. Te czujniki nie bez przyczyny są dwukabeklowe - nawet jeżeli łączą obwód do masy. I nie bez przyczyny kabelek masowy jest wyprowadzany poza korpus skrzyni/silnika, czyli do nadwozia pojazdu. Jest to zabezpieczenie na wypadek zerwania się masowego kabla idącego do rozrusznika (jest kręcony do korpusu silnika). Zważywszy, że silnik jest zawieszony na gumach (czyli wyizolowany elektrycznie), w razie zerwania tego grubego kabla w momencie rozruchu starter pociągnąłby masę właśnie przez czujniki (te w pozycji ON) - paląc je w ułamku sekundy.
Jeżeli u Ciebie nie działa - to zgodnie ze sztuką należy sprawdzić ciągłość obwodów (czy dany kabelek nie jest przerwany).
ps. Te czujniki nie bez przyczyny są dwukabeklowe - nawet jeżeli łączą obwód do masy. I nie bez przyczyny kabelek masowy jest wyprowadzany poza korpus skrzyni/silnika, czyli do nadwozia pojazdu. Jest to zabezpieczenie na wypadek zerwania się masowego kabla idącego do rozrusznika (jest kręcony do korpusu silnika). Zważywszy, że silnik jest zawieszony na gumach (czyli wyizolowany elektrycznie), w razie zerwania tego grubego kabla w momencie rozruchu starter pociągnąłby masę właśnie przez czujniki (te w pozycji ON) - paląc je w ułamku sekundy.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość