Toyota RAV 4 II generacja

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: lupus » wt maja 24, 2011 12:02 pm

Witam, prosilbym o krotkie i rzeczowe informacje na temat w/w modelu, chcialbym kupic takie cus dla mojej zony, generalnie bedzie uzywane tylko przez nia i w 90% po miescie, jakie sa glowne wady i zalety tego modelu, diesel czy benzyna ?
jak uwazacie.

Ps. przepraszam ze nie uzywam znakow polskich ale pisze z klawiatury ktora nie posiada takich znakow.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: Mroczny » wt maja 24, 2011 12:11 pm

mój pracownik kilka lat tym jeździł..

narzekał na wysokie spalanie (diesel) ale poza tym jakoś niewiele rzeczy go irytowało

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: lupus » wt maja 24, 2011 7:08 pm

A czy mozesz cos powiedziec na temat silnika dieslowskiego, czy konstrukcja tego silnika nie jest zbyt mocno zaawansowana, czy raczej jest to prosta konstrukcja jak kola zamachowe, etc ??

dzieki za odp. :)2

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: Mroczny » wt maja 24, 2011 8:07 pm

d4d więc common rail, dwumasy itp

ale odpalał zawsze, rzęził jak każde d4d parszywie i silnikowo nie sypał się zupełnie. Poprawne auto o dość przyjemnym wnętrzu (co u tujoty dość niespotykane) i jeśli Twojej Pani się podoba to śmiało mogę polecić

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: mlodyy » wt maja 24, 2011 8:40 pm

Dla mnie diesel bez sensu 2.0 D4D w serii 115 koni ja jeździłem autkiem z chipem, miała 135 KM, ale niestety coś za coś w autku co około 40 tyś km padało sprzęgło. Wadą jest również koło dwu masowe które raczej trwałe nie jest. Ogólnie samochód bardzo fajny jednak ja teraz poszedł bym raczej w 2 litrową benzynę 150 KM, silnik zdecydowanie fajniejszy a w eksploatacji nie ma dużej różnicy.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
matex
 
 
Posty: 150
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:42 pm
Lokalizacja: 3-City

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: matex » wt maja 24, 2011 9:00 pm

mlodyy pisze:Dla mnie diesel bez sensu 2.0 D4D w serii 115 koni ja jeździłem autkiem z chipem, miała 135 KM, ale niestety coś za coś w autku co około 40 tyś km padało sprzęgło. Wadą jest również koło dwu masowe które raczej trwałe nie jest.
To chyba chodzi o wage auta i naped 4x4. Generalnie ten silnik jest trudno zajebliwy. Małżowinka ujezdza Corolle, a skubana ma raczej ciężka nogę. Przy 110k pompa wody zmieniona na oryginał razem z rozrzadem za jedna robotą. Teraz 130k i bez zadnych problemów. Jedyna uwaga to nie zmieniać oleum na jakis superhiper rzadki synthetic. Semi robi spokojnie. Ale jak kolega wątkodawca przewiduje dla żonki spokojnie bym brał z tym motorem. Będzie pani zadowolona. No chyba że kogos stac na spalanie benzyniaka, to kto bogatemu zabroni:)
Tora, Tora, Toyota LC LJ70, JESZCZE jest
God save the Disco 300, JUŻ jest

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: Kabal » wt maja 24, 2011 9:48 pm

Kolega miał służbówkę z tym 2.0 d4d. Niby spoko autko, nawet próbowałem to wywrócić w zakręcie i się nie dał. Za to dźwięku silnika nie mogłem zdzierżyć - rzęził bardziej niż inne d4d (sam ujeżdżam d4d).
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: rokfor32 » śr maja 25, 2011 2:18 am

Druga generacja rawki w zasadzie nie ma problemu z napędem - tak w automacie jak i w benzynie (w pierwszej generacji z automatami bywały problemy). Natomiast sprzęgło - jego wymiana w tym modelu jest wysoce upierdliwa i przez to dosyć kosztowna (do wymiany trza demontować zawieszenie przednie, bo silnik schodzi w dół. Nie da się na aucie wyłuskać samej skrzyni. Co oznacza że po takiej wymianie powinna być kontrolowana geometria zawieszenia). Dlatemu jak już, to nie oszczędzać na zamiennikach, przynajmniej sama tarcza.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: lupus » śr maja 25, 2011 9:11 am

Dzieki za rzeczowe odp :)2

Jescze jedna kwestia mnie nurtuje, mianowicie naped 4x4, wiem ze niektore maja tylko naped na jedna os, jak to jest rozwiazane,( jakies sprzeglo, lsd ?) i w jakich modelach to wystepuje, chyba wiekszosc benzyniakow ma naped na 2 osie :roll: , o ile sie nie myle, ale powiedzcie czy to to ma naped staly na 4x4 w wersji (4x4), czy jest to jakos rozlaczane,

pozdrawiam.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: rokfor32 » śr maja 25, 2011 11:59 am

Stały z wiskotyczną blokadą centralnego dyfra. Poprzednia generacja miała blokadę 100% sterowaną ręcznie (przyciskiem).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: lupus » śr maja 25, 2011 12:42 pm

:)2

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: mlodyy » śr maja 25, 2011 4:30 pm

Napęd przedni występuje tylko w silniku 1.8 benzyna w krótkiej wersji.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: lech. » śr maja 25, 2011 4:35 pm

lupus pisze:Dzieki za rzeczowe odp :)2

Jescze jedna kwestia mnie nurtuje, mianowicie naped 4x4, wiem ze niektore maja tylko naped na jedna os, jak to jest rozwiazane,( jakies sprzeglo, lsd ?) i w jakich modelach to wystepuje, chyba wiekszosc benzyniakow ma naped na 2 osie :roll: , o ile sie nie myle, ale powiedzcie czy to to ma naped staly na 4x4 w wersji (4x4), czy jest to jakos rozlaczane,

pozdrawiam.
Parę spostrzeżeń użytkownika (rzadko) co do RAV4 .

1. Buda mała, ciasna, komfortu niewiele.
2. Silnik D4D słaby i przez to zmuszany do wysiłku spala dużo. Jakieś wrażenie jazdy daje dopiero VVTi, spalanie 9-13l/100 i tylko ten silnik się liczy.
3. Automat zamula, dopiero przy manualu auto ożywa.
4. Napęd 4x2 jest w wiekszości motorów 1,8 - dla 2,0 i diesla raczej rzadko występuje.
5. O ile I gen 3d w terenie (bez gnoju) jest niesamowita to z II gen jest gorzej-większa masa, gorsze kąty i mniej skuteczny napęd.
6. Sprawdza się super jako holownik łódki, quada itp.
7. Dla małżonki jak najbardziej, szczególnie doceni to w zimie.

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: lech. » śr maja 25, 2011 4:39 pm

mlodyy pisze:Napęd przedni występuje tylko w silniku 1.8 benzyna w krótkiej wersji.
możesz się zdziwić nieco :lol:

4x2 jest w 1,8 i 2,4 benz.

w wersjach 3d i 5d

W dieslu nie widziałem.

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: mlodyy » czw maja 26, 2011 7:55 pm

lech&j12 pisze:
mlodyy pisze:Napęd przedni występuje tylko w silniku 1.8 benzyna w krótkiej wersji.
możesz się zdziwić nieco :lol:

4x2 jest w 1,8 i 2,4 benz.

w wersjach 3d i 5d

W dieslu nie widziałem.
A widziałeś w Polsce przednionapędową Ravkę w długiej wersji nie ze Stanów bo na Europę z tego co wiem była tylko 1.8 3D, ponieważ w 5D to nawet nie występował ten silnik.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: lech. » pt maja 27, 2011 8:05 pm

Sporo tego widziałem... :lol:

1,8 jest(była) z reguły w konfiguracji 4x2, na życzenie 4x4
jako 5d i 3d
jako 2-os, 4-os. i 5-os.

pierwsza lepsza z brzegu...
http://otomoto.pl/toyota-rav-4-C17075446.html


A tak naprawdę jedzie tylko L-ka 3,5 w III gen. Miód i muzyka :lol:

Lambert
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2012 2:51 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: Lambert » wt lut 28, 2012 4:24 pm

Witam. Zapytam w tym watku, by bez porztrzeby nie zakladac drugiego.
A mianowicie, czy moglby ktos powiedziec mi jaki naped jest w rav4 II gen z silnikiem 2,4l. Wiem ze napewno jest on 4x4 ale czy jest full time czy poprostu tylna os dolaczana przez sprzeglo wiskotyczne? jesli dolaczany to czy kiedy spina to na sztywno?
Dodam ze to automat sprowadzony z USA.
Pozdrawiam i licze na konkretna odp.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: rokfor32 » wt lut 28, 2012 7:40 pm

Jak dobrze pamiętam jest stały 4x4, z wiskozą blokującą centralny dyfer.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: tomek 79 » wt lut 28, 2012 8:43 pm

tato ma i jezdzi,dwumas padł to kupiłem mu stałe sprzegło ze zwyklym kołem zamachowym polskiej firmy za nie całe 1800 zł zrobiłjuz 50 koła i nie widze zmian,ogolnie polecam,choc ja bym tego nie kupił,ale dla babki git wozek :)2

Lambert
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2012 2:51 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: Lambert » wt lut 28, 2012 9:21 pm

Ok, czyli non stop 4x4, bo gdzies czytalem ze tylko do 40 km/h 4x4, a pozniej tylko przod. Aa skoro mowisz ze jest blokada centr. dyfrencjalu to ona sie sama zalacza? bo w samochodzie zadnych przyciskow,wajch itd nie ma. W jakim momencie nastepuje jej zalaczenie?

Awatar użytkownika
and_y
 
 
Posty: 861
Rejestracja: wt cze 14, 2011 7:42 am
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: and_y » wt lut 28, 2012 9:29 pm

Nie lepiej Forestera? I ewentualnie zagazować jak spalanie przeraża. Siedziałem chwile w temacie Subaru, da się je DOBRZE zagazować.
...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: rokfor32 » wt lut 28, 2012 9:42 pm

To nie jest blokada, tylko wiskotyczny mechanizm zwiększający tarcie. Normalną blokadę miały ravki pierwszej generacji.

Wiskoza działa całkowicie automatycznie - w przypadku wystąpienia różnicy prędkości między przodem a tyłem (uślizg kół jednej osi) olej wiskotyczny gwałtownie zwiększa lepkość, powodując "blokowanie" mechanizmu. Działa to tylko chwilowo, parenaście sekund po zaniku uślizgu mechanizm wraca do normalnej pracy, a nawet jak działa z pełną siłą to nie blokuje mechanizmu całkowicie.

A to o czym piszesz, czyli dołączany automatycznie tył to trzecia generacja.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Lambert
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2012 2:51 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: Lambert » wt lut 28, 2012 10:40 pm

Dziekuje za fachowe wytlumaczenie. A jak ta cala wiskoza zachowuje sie w terenie? Chodzi mi o uslizg na blocie? Z tego co zrozumialem, to w momencie uslizgu kol, wiskoza czesciowo przyhamowuje centr. mechanizm roznicowy, po czym wszystkie kola (w przyblizeniu,bo mowilismy ze tylko czesciowo "blokuje") kreca sie w tym samym kierunku z zblizonymi predkosciami. Czy tak ti mniej wiecej powinno wygladac czy cos pokrecilem to z normalna blokada centr. dyfra? Nie znajdziemy tutaj zjawiska takiego jak w samochodach 4x4 z otwartymi wszystkimi dyframi, czyli ze gdy kolo traca trakcje to moment obrotowy przekazywany jest na te kolo z najwiekszym uslizgiem.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: rokfor32 » śr lut 29, 2012 7:39 am

Dobrze kombinujesz, ale nie wszystkie koła równo a jedynie obie osie. Mechanizmy różnicowe na osiach ravka ma otwarte (oba).

W terenie - cóż, to nie działa po prostu. Cięższym terenie, się znaczy, bo po prostu koło z uślizgiem zdąży się zakopać, zanim wisko zadziała, a za parę sekund i meter dalej powtórka z rozrywki ... :wink: To proteza stworzona do wspomagania śliskich podjazdów czy ułatwiania ruszenia z miejsca, ale na twardym.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Lambert
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2012 2:51 pm

Re: Toyota RAV 4 II generacja

Post autor: Lambert » śr lut 29, 2012 9:32 am

A jak sie ma sprawa z wylaczeniem ESP? W ravkach jest ten system VSC Trac i on dziala jak ESP prawda? Jest mozliwosc jego wylaczenia? I jeszcze pytanko co do skrzyni. Oprucz standardowego PRND sa rowniez L i 2 i O/D OFF. Wiem ze ograniczaja one zmiane biegow. Na L tylko 1 na 2 pierwszy i drugi bieg i tu pytanie czy na tej 2 przelozenia sa te same co na D przy 1 i 2 biegu, czy sa one zmienione bardziej dlugie?
Czy mozna to traktowac jako pewnego rodzaju, dosc prymitywny reduktor czy jest to poprostu ogranicznik biegowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości