Strona 1 z 2
Toyota RAV 4 II generacja
: wt maja 24, 2011 12:02 pm
autor: lupus
Witam, prosilbym o krotkie i rzeczowe informacje na temat w/w modelu, chcialbym kupic takie cus dla mojej zony, generalnie bedzie uzywane tylko przez nia i w 90% po miescie, jakie sa glowne wady i zalety tego modelu, diesel czy benzyna ?
jak uwazacie.
Ps. przepraszam ze nie uzywam znakow polskich ale pisze z klawiatury ktora nie posiada takich znakow.
Pozdrawiam.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt maja 24, 2011 12:11 pm
autor: Mroczny
mój pracownik kilka lat tym jeździł..
narzekał na wysokie spalanie (diesel) ale poza tym jakoś niewiele rzeczy go irytowało
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt maja 24, 2011 7:08 pm
autor: lupus
A czy mozesz cos powiedziec na temat silnika dieslowskiego, czy konstrukcja tego silnika nie jest zbyt mocno zaawansowana, czy raczej jest to prosta konstrukcja jak kola zamachowe, etc
dzieki za odp.

Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt maja 24, 2011 8:07 pm
autor: Mroczny
d4d więc common rail, dwumasy itp
ale odpalał zawsze, rzęził jak każde d4d parszywie i silnikowo nie sypał się zupełnie. Poprawne auto o dość przyjemnym wnętrzu (co u tujoty dość niespotykane) i jeśli Twojej Pani się podoba to śmiało mogę polecić
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt maja 24, 2011 8:40 pm
autor: mlodyy
Dla mnie diesel bez sensu 2.0 D4D w serii 115 koni ja jeździłem autkiem z chipem, miała 135 KM, ale niestety coś za coś w autku co około 40 tyś km padało sprzęgło. Wadą jest również koło dwu masowe które raczej trwałe nie jest. Ogólnie samochód bardzo fajny jednak ja teraz poszedł bym raczej w 2 litrową benzynę 150 KM, silnik zdecydowanie fajniejszy a w eksploatacji nie ma dużej różnicy.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt maja 24, 2011 9:00 pm
autor: matex
mlodyy pisze:Dla mnie diesel bez sensu 2.0 D4D w serii 115 koni ja jeździłem autkiem z chipem, miała 135 KM, ale niestety coś za coś w autku co około 40 tyś km padało sprzęgło. Wadą jest również koło dwu masowe które raczej trwałe nie jest.
To chyba chodzi o wage auta i naped 4x4. Generalnie ten silnik jest trudno zajebliwy. Małżowinka ujezdza Corolle, a skubana ma raczej ciężka nogę. Przy 110k pompa wody zmieniona na oryginał razem z rozrzadem za jedna robotą. Teraz 130k i bez zadnych problemów. Jedyna uwaga to nie zmieniać oleum na jakis superhiper rzadki synthetic. Semi robi spokojnie. Ale jak kolega wątkodawca przewiduje dla żonki spokojnie bym brał z tym motorem. Będzie pani zadowolona. No chyba że kogos stac na spalanie benzyniaka, to kto bogatemu zabroni:)
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt maja 24, 2011 9:48 pm
autor: Kabal
Kolega miał służbówkę z tym 2.0 d4d. Niby spoko autko, nawet próbowałem to wywrócić w zakręcie i się nie dał. Za to dźwięku silnika nie mogłem zdzierżyć - rzęził bardziej niż inne d4d (sam ujeżdżam d4d).
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: śr maja 25, 2011 2:18 am
autor: rokfor32
Druga generacja rawki w zasadzie nie ma problemu z napędem - tak w automacie jak i w benzynie (w pierwszej generacji z automatami bywały problemy). Natomiast sprzęgło - jego wymiana w tym modelu jest wysoce upierdliwa i przez to dosyć kosztowna (do wymiany trza demontować zawieszenie przednie, bo silnik schodzi w dół. Nie da się na aucie wyłuskać samej skrzyni. Co oznacza że po takiej wymianie powinna być kontrolowana geometria zawieszenia). Dlatemu jak już, to nie oszczędzać na zamiennikach, przynajmniej sama tarcza.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: śr maja 25, 2011 9:11 am
autor: lupus
Dzieki za rzeczowe odp
Jescze jedna kwestia mnie nurtuje, mianowicie naped 4x4, wiem ze niektore maja tylko naped na jedna os, jak to jest rozwiazane,( jakies sprzeglo, lsd ?) i w jakich modelach to wystepuje, chyba wiekszosc benzyniakow ma naped na 2 osie

, o ile sie nie myle, ale powiedzcie czy to to ma naped staly na 4x4 w wersji (4x4), czy jest to jakos rozlaczane,
pozdrawiam.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: śr maja 25, 2011 11:59 am
autor: rokfor32
Stały z wiskotyczną blokadą centralnego dyfra. Poprzednia generacja miała blokadę 100% sterowaną ręcznie (przyciskiem).
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: śr maja 25, 2011 12:42 pm
autor: lupus
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: śr maja 25, 2011 4:30 pm
autor: mlodyy
Napęd przedni występuje tylko w silniku 1.8 benzyna w krótkiej wersji.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: śr maja 25, 2011 4:35 pm
autor: lech.
lupus pisze:Dzieki za rzeczowe odp
Jescze jedna kwestia mnie nurtuje, mianowicie naped 4x4, wiem ze niektore maja tylko naped na jedna os, jak to jest rozwiazane,( jakies sprzeglo, lsd ?) i w jakich modelach to wystepuje, chyba wiekszosc benzyniakow ma naped na 2 osie

, o ile sie nie myle, ale powiedzcie czy to to ma naped staly na 4x4 w wersji (4x4), czy jest to jakos rozlaczane,
pozdrawiam.
Parę spostrzeżeń użytkownika (rzadko) co do RAV4 .
1. Buda mała, ciasna, komfortu niewiele.
2. Silnik D4D słaby i przez to zmuszany do wysiłku spala dużo. Jakieś wrażenie jazdy daje dopiero VVTi, spalanie 9-13l/100 i tylko ten silnik się liczy.
3. Automat zamula, dopiero przy manualu auto ożywa.
4. Napęd 4x2 jest w wiekszości motorów 1,8 - dla 2,0 i diesla raczej rzadko występuje.
5. O ile I gen 3d w terenie (bez gnoju) jest niesamowita to z II gen jest gorzej-większa masa, gorsze kąty i mniej skuteczny napęd.
6. Sprawdza się super jako holownik łódki, quada itp.
7. Dla małżonki jak najbardziej, szczególnie doceni to w zimie.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: śr maja 25, 2011 4:39 pm
autor: lech.
mlodyy pisze:Napęd przedni występuje tylko w silniku 1.8 benzyna w krótkiej wersji.
możesz się zdziwić nieco
4x2 jest w 1,8 i 2,4 benz.
w wersjach 3d i 5d
W dieslu nie widziałem.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: czw maja 26, 2011 7:55 pm
autor: mlodyy
lech&j12 pisze:mlodyy pisze:Napęd przedni występuje tylko w silniku 1.8 benzyna w krótkiej wersji.
możesz się zdziwić nieco
4x2 jest w 1,8 i 2,4 benz.
w wersjach 3d i 5d
W dieslu nie widziałem.
A widziałeś w Polsce przednionapędową Ravkę w długiej wersji nie ze Stanów bo na Europę z tego co wiem była tylko 1.8 3D, ponieważ w 5D to nawet nie występował ten silnik.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: pt maja 27, 2011 8:05 pm
autor: lech.
Sporo tego widziałem...
1,8 jest(była) z reguły w konfiguracji 4x2, na życzenie 4x4
jako 5d i 3d
jako 2-os, 4-os. i 5-os.
pierwsza lepsza z brzegu...
http://otomoto.pl/toyota-rav-4-C17075446.html
A tak naprawdę jedzie tylko L-ka 3,5 w III gen. Miód i muzyka

Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt lut 28, 2012 4:24 pm
autor: Lambert
Witam. Zapytam w tym watku, by bez porztrzeby nie zakladac drugiego.
A mianowicie, czy moglby ktos powiedziec mi jaki naped jest w rav4 II gen z silnikiem 2,4l. Wiem ze napewno jest on 4x4 ale czy jest full time czy poprostu tylna os dolaczana przez sprzeglo wiskotyczne? jesli dolaczany to czy kiedy spina to na sztywno?
Dodam ze to automat sprowadzony z USA.
Pozdrawiam i licze na konkretna odp.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt lut 28, 2012 7:40 pm
autor: rokfor32
Jak dobrze pamiętam jest stały 4x4, z wiskozą blokującą centralny dyfer.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt lut 28, 2012 8:43 pm
autor: tomek 79
tato ma i jezdzi,dwumas padł to kupiłem mu stałe sprzegło ze zwyklym kołem zamachowym polskiej firmy za nie całe 1800 zł zrobiłjuz 50 koła i nie widze zmian,ogolnie polecam,choc ja bym tego nie kupił,ale dla babki git wozek

Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt lut 28, 2012 9:21 pm
autor: Lambert
Ok, czyli non stop 4x4, bo gdzies czytalem ze tylko do 40 km/h 4x4, a pozniej tylko przod. Aa skoro mowisz ze jest blokada centr. dyfrencjalu to ona sie sama zalacza? bo w samochodzie zadnych przyciskow,wajch itd nie ma. W jakim momencie nastepuje jej zalaczenie?
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt lut 28, 2012 9:29 pm
autor: and_y
Nie lepiej Forestera? I ewentualnie zagazować jak spalanie przeraża. Siedziałem chwile w temacie Subaru, da się je DOBRZE zagazować.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt lut 28, 2012 9:42 pm
autor: rokfor32
To nie jest blokada, tylko wiskotyczny mechanizm zwiększający tarcie. Normalną blokadę miały ravki pierwszej generacji.
Wiskoza działa całkowicie automatycznie - w przypadku wystąpienia różnicy prędkości między przodem a tyłem (uślizg kół jednej osi) olej wiskotyczny gwałtownie zwiększa lepkość, powodując "blokowanie" mechanizmu. Działa to tylko chwilowo, parenaście sekund po zaniku uślizgu mechanizm wraca do normalnej pracy, a nawet jak działa z pełną siłą to nie blokuje mechanizmu całkowicie.
A to o czym piszesz, czyli dołączany automatycznie tył to trzecia generacja.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: wt lut 28, 2012 10:40 pm
autor: Lambert
Dziekuje za fachowe wytlumaczenie. A jak ta cala wiskoza zachowuje sie w terenie? Chodzi mi o uslizg na blocie? Z tego co zrozumialem, to w momencie uslizgu kol, wiskoza czesciowo przyhamowuje centr. mechanizm roznicowy, po czym wszystkie kola (w przyblizeniu,bo mowilismy ze tylko czesciowo "blokuje") kreca sie w tym samym kierunku z zblizonymi predkosciami. Czy tak ti mniej wiecej powinno wygladac czy cos pokrecilem to z normalna blokada centr. dyfra? Nie znajdziemy tutaj zjawiska takiego jak w samochodach 4x4 z otwartymi wszystkimi dyframi, czyli ze gdy kolo traca trakcje to moment obrotowy przekazywany jest na te kolo z najwiekszym uslizgiem.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: śr lut 29, 2012 7:39 am
autor: rokfor32
Dobrze kombinujesz, ale nie wszystkie koła równo a jedynie obie osie. Mechanizmy różnicowe na osiach ravka ma otwarte (oba).
W terenie - cóż, to nie działa po prostu. Cięższym terenie, się znaczy, bo po prostu koło z uślizgiem zdąży się zakopać, zanim wisko zadziała, a za parę sekund i meter dalej powtórka z rozrywki ...

To proteza stworzona do wspomagania śliskich podjazdów czy ułatwiania ruszenia z miejsca, ale na twardym.
Re: Toyota RAV 4 II generacja
: śr lut 29, 2012 9:32 am
autor: Lambert
A jak sie ma sprawa z wylaczeniem ESP? W ravkach jest ten system VSC Trac i on dziala jak ESP prawda? Jest mozliwosc jego wylaczenia? I jeszcze pytanko co do skrzyni. Oprucz standardowego PRND sa rowniez L i 2 i O/D OFF. Wiem ze ograniczaja one zmiane biegow. Na L tylko 1 na 2 pierwszy i drugi bieg i tu pytanie czy na tej 2 przelozenia sa te same co na D przy 1 i 2 biegu, czy sa one zmienione bardziej dlugie?
Czy mozna to traktowac jako pewnego rodzaju, dosc prymitywny reduktor czy jest to poprostu ogranicznik biegowy.