4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

LinkPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 08, 2010 8:40 pm

4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom...

Post autor: LinkPL » pt lip 29, 2011 12:18 am

Witam wszystkich ;)

Prowadzę aktualnie przegląd swojego byczka i nasunęło mi się kilka pytań.
Silnik 1KZT, skrzynia manual.


1. Na ostatnim rajdzie w Bałtowie rozwaliłem przedni dyfer. Przełożenia 43:10 - szukam ...
2. Zakupiłem felgi mengels... R15 szerokość 8,5 Et-20, da radę wsadzić 33x12,5 i jeśli już to może macie jakiś typ dobrej opony. Planowałem założyć kumho kl71, ale tak na prawdę nigdzie nie widziałem opinii na temat tych opon, oprócz jakiegoś testu co angole robili... Samochód będzie mi służył do jazdy w okół komina i na jakieś małe weekendowe wypady, ponieważ karierę rajdową na razie zakończyłem ;)
3. Przy okazji większego remontu, chciałem zrobić sobie przedni zderzak, tak aby pasowała do niego wyciągarka w przyszłości i odciągi do gałęzi... Macie może jakieś schematy czym się kierować, jakieś porady o czym pamiętać ...
4. Czym zabezpieczyć ubytki w nadkolach i błotnikach tylnych. Mam założone plastiki a pod nimi ruda zajada blaszki ... Czym to zrobić, bo z pewnością sama farba tlenkowa nie wystarczy.
5. Czy jest sens zakładanie do tej turbiny intercoolera ?? Z pewnością moc by się zwiększyła, ale czy silnik wytrzyma wyższe temperatury pracy ?? Swojego czasu podkręciłem trochę zapłon do przodu i zwiększyłem dawkę paliwa ponieważ miałem problem z wybuchem w zimę, ale zaczął puszczać ładne czarne bączki ;) Aby to wyrównać przydałoby się więcej powietrza w komorze spalania ...

Pozdrawiam
LinkPL

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: majkii » pt lip 29, 2011 11:10 am

Po pierwsze karieré na tym forum zaczynasz w niewlasciwym miejscu.
Po drugie skoro juz tu jestes to skorzystaj z opcji SZUKAJ a o oponach Kumho znajdziesz wiele watkow i opini.
Po trzecie kup sobie reperaturki nadkoli i wspawaj/daj do wspawania zamiast zabezpieczac ubytki.
Po czwarte -tematow o zderzakach jest tu multum wystarczy uzyc SZUKAJ.
Po piate muszisz sam sobie odpowiedziec czy jest sens.Moze lepiej bedzie przywrócic wczesniejsze ustawienia zaplonu i pompy.


Sorki za brak polskich znaków.Cos sie gdzies ryplo
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

LinkPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 08, 2010 8:40 pm

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: LinkPL » pt lip 29, 2011 10:24 pm

majkii pisze:Po pierwsze karieré na tym forum zaczynasz w niewlasciwym miejscu.
Po drugie skoro juz tu jestes to skorzystaj z opcji SZUKAJ a o oponach Kumho znajdziesz wiele watkow i opini.
Po trzecie kup sobie reperaturki nadkoli i wspawaj/daj do wspawania zamiast zabezpieczac ubytki.
Po czwarte -tematow o zderzakach jest tu multum wystarczy uzyc SZUKAJ.
Po piate muszisz sam sobie odpowiedziec czy jest sens.Moze lepiej bedzie przywrócic wczesniejsze ustawienia zaplonu i pompy.


Sorki za brak polskich znaków.Cos sie gdzies ryplo
Tak znalazłem wiele, ale o tych konkretnych oponach na tym konkretnym samochodzie ... nic.
Z tego co się dowidziałem ... reparaturki są niedostępne do tego samochodu ... Więc lepiej włóknem szklanym i żywicą, czy pianką montażową ??
Tak może i jest cała masa, ale żaden z nich nie traktuje o tym konkretnym przypadku ...
Jeśli ustawie wartości fabryczne, to spadnie mi moc ... a przecież chodzi mi o wzrost a nie spadek ... Widać, że silnik nie przepala dobrze tego co ma, więc więcej powietrza powinno załatwić ten problem. Tylko nie wiem, czy turbina jest z tych zimnych czy gorących ...

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: majkii » pt lip 29, 2011 11:34 pm

Idź z tym autem do jakiegoś blacharza. Najlepiej jakiegoś dziadka lub gościa po 40-ce niech ci zaspawa te ubytki fabrukując reparaturke z arkusza blachy(młodzi mogą nie potrafić). Twoja Toyota nie ma zbyt finezyjnych kształtów więc i wielkich problemów nie powinno być.
Co do reszty to nie oczekuj na dokładne odpowiedzi pokrywające twoje auto i TE opony w TYM konkretnym rozmiarze bo nawet na dwóch niemal identycznych Surfach odczucia z prowadzenia na TEJ gumie mogą być znacznie rozbieżne. Wystarczy by w jednym z nich były kilkuletnie gumy/tuleje vs stare zmurszałe.
Ze zderzakiem musisz się zdać na siebie i fantazję. Nie zbyt przychylnie postrzega się na tym Zajebiaszczym Forum ;-) temat chałupniczo robionych zderzaków itp. No i twoje auto na domiar złego jest mało popularnym tworem w Pl. Przeszukaj angielskie fora poświęcone Toyocie. Może się mylę ale wymiary przodu akurat powinny być zgodne z poczciwym Hiluxem z tego samego okresu.
No i na koniec lepiej nie kombinuj z silnikiem bo możesz zj... Regeneracja silnika może dać lepszy efekt. Podstawową zasadą przy tuningu starych silników (bez elektroniki do przeprogramowania)było...

... ciekawe kto wie ;-)

Powodzenia. Przyda się
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

LinkPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 08, 2010 8:40 pm

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: LinkPL » sob lip 30, 2011 5:22 am

Silnik pracuje ładnie, nie ma przedmuchów ani na górze silnika, ani na miarce oleju. Od wymiany do wymiany oleju nie dolewam, bo nie ma takiej potrzeby. Wcześniej na opóźnionym zapłonie pracował cicho i mało rechotał, bardziej przypominało to pracę benzyny niż 3 litrowego diesla. Dlatego popchnąłem pompę do silnika o jakieś 3-5 mm. Dość trudne do wykonania, bo straszny dostęp do śrub przy pompie. Mimo iż przyspieszyłem zapłon, samochód nie chciał mi za dobrze palić w zimę, dlatego ostatnią deską ratunku było podkręcenie paliwa na pompie. Śruba do regulacji też jest w mało dostępnym miejscu ...
Uruchomienie silnika w dużej mierze poprawiło się ;)

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: majkii » sob lip 30, 2011 3:14 pm

Tu masz opis jak zmotać Intercooler ale na PATROLU.

http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... =boost+pin
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: alban » sob lip 30, 2011 5:52 pm

Zderzaki są dostępne (wierna kopia ARB)
Wygląda to tak
https://picasaweb.google.com/Alban4x4/J ... 6266224578
https://picasaweb.google.com/Alban4x4/Z ... 4930476898
Blacharkę zrób jak kolega wyżej radzi.
Wszelkie zalepianie malowanie załatwi sprawę na pół roku.
Trzeba wyciąć zgniłe i wstawić nowy kawałek blachy.
Co Ci padło konkretnie w tym moście?
Mam 2 szt. w kawałkach.
Co do opon 33/12,5/15 to bym nie szalał.
Jeśli już to 33/10,5/15
Pewnie teraz masz mniejsze koła, a most zmieliłeś.
A jaka opona to poczytaj opinie.
Ja generalnie wybrał bym BF MT KL2 z powodu łatwej dostępności i stosunkowo dobrej opinii.
Jeżdżę teraz na GoodYear Wrangler i nie polecam - znikają na asfalcie w oczach.
Wcześniej miałem BF i robiły w błocie a na asfalcie miały o wiele dłuższy żywot.
Jak kupię to na bank BF
Proponuję też zajrzeć tu http://tlc.org.pl/forum/
FON 666 131 133

LinkPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 08, 2010 8:40 pm

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: LinkPL » ndz lip 31, 2011 7:16 am

Wałek atakujący zaatakował za mocno i wygryzł zębiska z tego największego kółka, przy okazji również on sam się trochę pochetał ....
Przełożenia to 43:10 występuje w drugiej generacji 3.0 litry V6 i 3.0 TD.

Projekt zderzaka prawdopodobnie będzie gotowy już dziś, podglądnąłem sobie kilka rzeczy ale teraz trzeba to wszystko jakoś pomierzyć i narysować do wycięcia ...

Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś angola na części ...

Awatar użytkownika
MaxLux
Posty: 748
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: MaxLux » ndz lip 31, 2011 5:39 pm

LinkPL pisze:Wałek atakujący zaatakował za mocno i wygryzł zębiska z tego największego kółka, przy okazji również on sam się trochę pochetał ....
Przełożenia to 43:10 występuje w drugiej generacji 3.0 litry V6 i 3.0 TD.

Projekt zderzaka prawdopodobnie będzie gotowy już dziś, podglądnąłem sobie kilka rzeczy ale teraz trzeba to wszystko jakoś pomierzyć i narysować do wycięcia ...

Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś angola na części ...
W US kupisz takie przelozenia za 200$ - ewentualnie szukaj calego mostu/glowki w kraju plusem calego mostu jest ze nie musisz bawic sie w skladanie i wymiane lozysk o ile "dawca" nie wyl agonalnie

LinkPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 08, 2010 8:40 pm

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: LinkPL » pn sie 01, 2011 9:50 pm

Szukam właśnie całego, koszt to jakieś 800 PLN, więc relatywnie nie jakoś bardzo dużo.

Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na temat: Czy jeśli zainstaluje sprzęgi manualne, to obniży to ryzyko poszarpania przedniego dyfra ?? I jeśli już sprzęgi to jakiej firmy polecacie ??

Wybrałem już projekt zderzaka http://www.toyota-4runner.org/gallery/6 ... ers-6.html (pierwszy od góry). Będziemy to palić na laserze, więc chce ktoś jeden ?? oczywiście nie za darmo i bez tych chromowanych udziwnień ... ;)

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: majkii » wt sie 02, 2011 8:29 am

Fajny wzór pominąwszy chromowane rurki.
Chyba to model na rynek arabski lub dla kowobojów -te chromowane paliki to chyba tylko po to by było do czego wielbłąda bądź konia przywiązać :-D
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

LinkPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 08, 2010 8:40 pm

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: LinkPL » wt sie 02, 2011 10:04 pm

Z tego co doczytałem, to te rurki służą właścicielowi jako podpory do wędek, bo lubi łowić z samochodu ...

LinkPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 08, 2010 8:40 pm

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: LinkPL » sob sie 06, 2011 10:34 am

Nowa konkluzja ...

Osłony przegubów od strony dyferencjału (przód) ... Są może jakieś zamienniki do tego, albo podbierał ktoś coś takiego, bo jestem właśnie po telefonie do serwisu i cena 200PLN za sztukę mnie raczej nie zadowala ...

A i jeszcze jedna sprawa ... jak to dziadostwo się rozbiera, jeśli mam ściągnięty dyferencjał ?? są tam jakieś dekielki czy trzeba kombinować i rozbierać cały przegub od strony koła ??


Pozdrawiam

Pojker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: czw gru 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: Pojker » pn wrz 19, 2011 8:16 pm

LinkPL pisze:Wybrałem już projekt zderzaka http://www.toyota-4runner.org/gallery/6 ... ers-6.html (pierwszy od góry). Będziemy to palić na laserze, więc chce ktoś jeden ?? oczywiście nie za darmo i bez tych chromowanych udziwnień ... ;)
Jaki byłby koszt wypalenia elementów tego zderzaka?
4Runner III, poj.3,4 185 KM
Klub KAJMAN
791 987 357

LinkPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn lis 08, 2010 8:40 pm

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: LinkPL » śr maja 09, 2012 6:22 pm

Nie chciałem zakładać nowego wątku, bo to ten wciąż dotyczy mojego samochodu.

Pytanie o silnik 1kz-t.

Czy opłaca mi się zrobić przy nim samą głowicę ?? Ponieważ ciśnienie trzyma dobre 28 atm na zimnym silniku. Raczej wszystkie 4 garczki pompują tyle samo. Problem jest z wybuchaniem w zimę i spalaniem oliwy na starcie silnika. Pojawia się również jeszcze inny problem, mianowicie luzy na zaworach a raczej ich brak ... Ponieważ to jest bezpośrednim problemem z wybuchem, to raz już były regulowane ale pomogło na 400 km ... I nadal męczy go ten sam problem. Pewnie któryś jest wypalony i szlak trafił uszczelniacze na zaworach w głowicy ...

1. Czy da się wymienić uszczelniacze bez ściągania głowy ??
2. Czy lepiej ściągnąć głowę i dać gdzieś do majstrów żeby zrobili kompleksowo wszytko co jest źle ?? Czyli planowanie, wymiana uszczelniaczy, docieranie zaworów i regulacja podkładkami ...

Kylon chyba miał kiedyś podobne przeboje ...

Pozdrawiam
Link

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: 4Runner 96' - przedni dyferencjał, opony, zderzak custom

Post autor: adam992 » pt maja 11, 2012 6:15 pm

taka ciekawostka http://www.rzezba4x4.torun.pl/syf/kudlaty_4r.html autko mojego kolegi z Torunia :)2
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość