Wymiana uszczelki w dyferenciale Hilux 95

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

lodzkifan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 09, 2010 8:02 pm

Wymiana uszczelki w dyferenciale Hilux 95

Post autor: lodzkifan » ndz paź 30, 2011 3:00 pm

Witam
Od roku jestem posiadaczem hiluxa d-cab z95 roku .Jako ze mieszkam w norwegi potrzebuje pomocy przy zdjeciu obudowy dyfra i wymiany uszczelki + oleju. Ale zabardzo niewiem jak sie za to zabrac :oops: najpierw odkrecic krzyzak zposcic wal i odkrecac wszystkie sroby wokol (dzwon obudowa) dyfra ?
Obrazek
Jaki olej potem zastosowac
Trans Castrol Syntrax Longlife helsyntetisk 75W-90 czy
Diff Castrol Syntrax limited Slip helsyntetisk 75W-140?
Ostatnio zmieniony ndz paź 30, 2011 3:07 pm przez lodzkifan, łącznie zmieniany 1 raz.
Toyota Urban Cruiser AWD 1,4D
Toyota Hilux 4X4 2,4TD
Toyota Supra Mk3 2JZGTE
www.supra-team.pl

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Wymiana uszczelki w dyferenciale Hilux 95

Post autor: Qbartx » ndz paź 30, 2011 3:05 pm

Najpierw musisz odkrecic przewody hamulcowe, potem po 4 sruby trzymajace kosz lozysk polosi, potem mlot w reke i wyjac polosie. Oczywiscie wczesniej spusciwszy olej.
Potem dopiero odkrecasz flansze a na koncu wszystkie sruby dookola dyfra.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Wymiana uszczelki w dyferenciale Hilux 95

Post autor: rokfor32 » ndz paź 30, 2011 5:43 pm

A możesz też na początek po prostu dokręcić mocniej (acz bez przesady) dolne szpilki mocujące główkę do obudowy mostu. Ten wyciek bardzo często jest efektem uderzenia osłoną śruby spustowej o kamień, co powoduje delikatne odkształcenie sie obudowy i naciągnięcie ( i w efekcie poluzowanie) tych szpilek. Czasem zwykłe dokręcenie pomaga.

Jeżeli to nie pomorze,to ponownie zakładaj już na płynnych uszczelkach (polecam oryginalny toyotowy uszczelniacz, jest znacznie lepszej jakości niż zwykłe silikony). Jeżeli obudowa jest odkształcona, to nowa uszczelka (standardowa) niewiele pomorze, bo i tak się nie dociśnie, prędzej szpilki pozrywasz.

Olej - zależnie co za typ mechanizmu tam siedzi. Jeżeli dyfer otwarty, to zwykły olej przekładniowy, jeżeli LSD - to olej z takim oznakowaniem (for limited slip. differential). I raczej z tych rzadszych, bo w zimnych warunkach takie sie powinno stosować. Czyli coś w klasie lepkości 75, max 80W.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość