Hydrauliczne jest. Sprężony gaz też jest, ale nie służy do regulacji wysokości, tylko jest czynnikiem nośnym.
Te zawieszenia miewają kilka problemów - czasem z czujnikami wysokości, acz rzadko, i zwykle są to ułamane dźwignie przy próbie odkręcenia (nie wiedzieć po co?), z amorami i ich tulejami gumowymi, ale przede wszystkim ze zbiornikami gazu.
Tam są zbiorniki z membraną, i gaz pod dużym ciśnieniem. Ta membrana po latach pęka, i gaz przedostaje się do oleju, i po pewnym czasie znika całkowicie z układu. I auto staje się sztywne jak taczki, no bo olej jest nieściśliwy.
Te elementy nie są regenerowalne, trza je wymienić, i sens ma tylko na nowe (nie ma już młodych J100, a guma się starzeje). Nie ma zamienników, tylko ASO, i są niemożebnie drogie ...
Można to też wywalić (cały system sterowania wysokością) - trza wtedy zapodać drążki skrętne, sprężyny tylne i amory z wersji bez regulacji. pewnie taniej to wyjdzie niż komplet tych zbiorników (są 4 sztuki) ...
