4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
Moderator: Mroczny
4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
witam serdecznie z moim zapytaniem. dlaczego autko jak jest zimne ciągnie czy na benz. czy na gazie ,napewno nie ma dodatkowego wtrysku paliwa ani gazu. jak się nagrzeje jest bardzo ospałe.czy ma to związek z przepływomierzem? z góry dzienkuję za podpowiedzi
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
Nie ma żadnego. A tego typu problem diagnozuje się metodycznie - zaczynając od kontroli stopnia sprężania (na zimno i na ciepło).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
sprężanie jest ok.jestem po wymianie pierścieni .ten problem z utratą mocy raz się pojawia raz nie.raz tylko muskam pedał gazu a autko prawie odfruwa a raz cisnę do dechy żeby pojechać.dzięki rokfor za zainteresowanie .Twoje posty nie raz były mi pomocne.pozdrawiam 

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
Skrzynia automat czy manual?
Sterowanie silnika w tym modelu jest dosyć proste - najbardziej podstawowym czujnikiem jest MAF - przepływomierz. Serwisówka podaje jak się go testuje, ale podstawowa sprawa to sprawdzenie czy się nie zacina mechanicznie. To samo dotyczy TPS - czujnika przepustnicy. I to są dwa główne czujniki odpowiedzialne za dawkę paliwa.
Może też być bardzo prozaiczna sprawa - źle ustawiony zapłon, i dziadowskie paliwo. Czujnik spalania stukowego wtedy opóźnia kąt zapłonu - efekt jest taki jak opisujesz, auto ledwo jedzie z gazem w podłodze.
Sterowanie silnika w tym modelu jest dosyć proste - najbardziej podstawowym czujnikiem jest MAF - przepływomierz. Serwisówka podaje jak się go testuje, ale podstawowa sprawa to sprawdzenie czy się nie zacina mechanicznie. To samo dotyczy TPS - czujnika przepustnicy. I to są dwa główne czujniki odpowiedzialne za dawkę paliwa.
Może też być bardzo prozaiczna sprawa - źle ustawiony zapłon, i dziadowskie paliwo. Czujnik spalania stukowego wtedy opóźnia kąt zapłonu - efekt jest taki jak opisujesz, auto ledwo jedzie z gazem w podłodze.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
mam manuala. przedewszystkim jak dodam gazu i zdejmę nogę to silnik lubi zgasnąć .podejrzewam że ma za niskie wolne obroty. tylko wydaje misię że przepustnica się przycina bo auto pracując na wolnych obrotach ma jeszcze wolniejsze gdy cofnę ręcznie przepustnicę .wogóle to czym ustawić wolne obroty lub na czym? przepływka też ma jakąś śrubę regulacyjną nie wiem do czego ale ją też wyczyszczę.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
Na przepustnicy masz od góry wkręt regulacji wolnych obrotów. Ale to co opisałeś to objaw wyluzowanej osi przepustnicy - praktycznie kwalifikuje to ją do wymiany.
Wkręt na przepływomierzu - jeżeli go widzisz, to znaczy że ktoś grzebał przy jego nastawach - normalnie jest zaplombowany aluminiowym kołkiem. Jest to regulacja bypasu powietrznego, i służy do regulacji ilości powietrza omijającej układ pomiarowy. Jest to kalibracja czułości na małym przepływie.
Wkręt na przepływomierzu - jeżeli go widzisz, to znaczy że ktoś grzebał przy jego nastawach - normalnie jest zaplombowany aluminiowym kołkiem. Jest to regulacja bypasu powietrznego, i służy do regulacji ilości powietrza omijającej układ pomiarowy. Jest to kalibracja czułości na małym przepływie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
Ten wkret jest na wierzchu ijest zupelnie wkrecony. Jak go wykrecam to obroty juz niskie jeszcze bardziej spadaja.a ja chce zwiekszyc. Oska przepustnicy nie wykazuje luzow poprzecznych tylko mozna ja recznie przestawic takjakby do zupelnego zamkniecia przepustnicy. A oprocz tego mam chyba zepsuty licznik obrotow silnika bo na wolnych obrotach pokazuje 0.
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
Mowa o wkręcie na przepustnicy czy na przepływomierzu?
Przy przepustnicy - wykręcasz obroty rosną, bo ten wkręt reguluje ilość powietrza mijającego przepustnicę. Jeżeli ten na przepływomierzu - wraz z wykręcaniem obroty spadają, bo mniej powietrza idzie kanałem głównym i klapka się mniej wychyla - czyli komp podaje mniej paliwa.
Jeżeli kręcąc tym na przepustnicy obroty spadają (przy wykręcaniu), to oznacza że spaprane jest zestrojenie przepływomierza (ktoś próbował na siłę zubożyć mieszankę), i stąd taki efekt. Przepływomierz dosyć trudno się ustawia, bo trza mieć wzorzec natężenia przepływu. można na słuch, ale tego już nie wytłumaczę zdalnie ...
Przy przepustnicy - wykręcasz obroty rosną, bo ten wkręt reguluje ilość powietrza mijającego przepustnicę. Jeżeli ten na przepływomierzu - wraz z wykręcaniem obroty spadają, bo mniej powietrza idzie kanałem głównym i klapka się mniej wychyla - czyli komp podaje mniej paliwa.
Jeżeli kręcąc tym na przepustnicy obroty spadają (przy wykręcaniu), to oznacza że spaprane jest zestrojenie przepływomierza (ktoś próbował na siłę zubożyć mieszankę), i stąd taki efekt. Przepływomierz dosyć trudno się ustawia, bo trza mieć wzorzec natężenia przepływu. można na słuch, ale tego już nie wytłumaczę zdalnie ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
dokładnie tak jak opisujesz. a pisałem o przepływomierzu i w nim śruba była wkręcona do maxa.ja zaś przestawiłem kopółkę aby wzrosły mu obroty jałowe a jutro zaślepię egr bo tam też może go dusić ćiepłymi spalinami .mam rację?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
EGR nie powinien być otwarty na wolnych obrotach. Nawet jeżeli puszcza - to delikatnie, bez wpływu na pracę silnika. No chyba że się zaciął i został w pozycji całkiem otwartej.
Na początek zdejmij sobie wężyk z zaworu otwierającego kanał EGR.
Na początek zdejmij sobie wężyk z zaworu otwierającego kanał EGR.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
z obrotami jest poprawa mam nowy problem .potrzebuje obudowe wentylatora do 3vze.dziś połamałem ją do końca.wiem że ty wiesz gdzie pytać 

Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
witaj rokfor.dziś tak się zastanawiałem i doszedłem do wniosku że zupełnie mam rozregulowanego 4 runnera.bo o co chodzi. zeby powstała odpowiednia mieszanka potrzebne jest paliwo zmieszane z powietrzem .a u mnie jest paliwo i nie ma powietrza! bo jeżeli ja gaz ino ino muskam że przepustnica się otwiera jak do wolnych obrotów i to auto już nieżle jedzie mając 2500 rpm.to coś tu nie gra. mówiłeś że przepływka rególuje dawką paliwa.i napewno dawką powietrza.więc jeśli dobrze kumam to wykręcając śrubę w przepływce obnizymy dawkę poliwa a zwiększymy dawkę powietrza. to chyba o to chodzi. i egr będzie świeżą spaliną oddychał
mówiłeś że ustawia się go na słuch.ja pojętny chłop jakbyś tak mógł to szybko załapie 


-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: 4 runner 3.0 vze jak się zagrzeje ma mniej mocy
Przepływomierz w żaden sposób nie reguluje ilości powietrza jaką dostaje silnik - ta regulacja wkrętem służy do kalibracji, czyli do skorelowania ilości powietrza i wartości sygnału elektrycznego jaką pokaże przepływomierz. Mając czuły słuch można wyczuć czy silnik dostaje mieszankę zbyt ubogą czy zbyt bogatą - ale chyba jednak łatwiej podłączyć analizator spalin ...
Poza tym, to nie jest właściwie zależność liniowa - przepływomierz informuje ECU tak naprawdę o obciążeniu silnika (przepływomierz do spóły z czujnikiem przepustnicy), i na tej podstawie komputer dobiera dawkę (wstępnie) i reguluje kąt zapłonu. Natomiast precyzyjna regulacja dawki paliwa idzie na podstawie sygnału z sondy lambda - i odbywa się to z częstotliwością nieco szybszą niż co sekundę.
Jeżeli przepływomierz będzie podawał bardzo zafałszowane sygnały - to wtedy ECU zgłupieje.
Skoro nie przeraża Cię dłubanie w sprzęcie - ściągnij sobie fabryczną serwisówkę do tego auta, jest tam dokładnie, krok po kroku rozpisane jak się diagnozuje i ustawia przepływomierz. Albo zapodaj na próbę inny, sprawny - bo może być że to coś zupełnie innego w aucie szwankuje ...

Poza tym, to nie jest właściwie zależność liniowa - przepływomierz informuje ECU tak naprawdę o obciążeniu silnika (przepływomierz do spóły z czujnikiem przepustnicy), i na tej podstawie komputer dobiera dawkę (wstępnie) i reguluje kąt zapłonu. Natomiast precyzyjna regulacja dawki paliwa idzie na podstawie sygnału z sondy lambda - i odbywa się to z częstotliwością nieco szybszą niż co sekundę.
Jeżeli przepływomierz będzie podawał bardzo zafałszowane sygnały - to wtedy ECU zgłupieje.
Skoro nie przeraża Cię dłubanie w sprzęcie - ściągnij sobie fabryczną serwisówkę do tego auta, jest tam dokładnie, krok po kroku rozpisane jak się diagnozuje i ustawia przepływomierz. Albo zapodaj na próbę inny, sprawny - bo może być że to coś zupełnie innego w aucie szwankuje ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości