Strona 1 z 1

SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: sob lip 21, 2012 12:05 pm
autor: tedi73
Witam Panowie/Panie
Tak jak napisałem wcześniej witając się w odpowiednim wątku, zakupiłem toyotę surf z 1992 roku, 2.4 TD w automacie,
po jednym dniu użytkowania, pojawił się pierwszy problem :).
Przy wciśniętym przycisku O/D OFF kontrolka tegoż miga, przestaje też w tym samym czasie działać prędkościomierz, przez co nie nalicza kilometrów (a miała mieć tylko 129 000 mil :) ),
pytanie teraz co z tym robić, czy da się to jakoś ogarnąć samemu, czy trzeba czym prędzej do mechanika śmigać (automat pada? )?

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: sob lip 21, 2012 1:37 pm
autor: rokfor32
Raczej coś zamieszane w kabelkach przy skrzyni. W tym modelu prędkościomierz ma swój własny czujnik, zupełnie niezależny od elektryki skrzyni. objaw jak opisałeś sugeruje zamykanie obwodu O/D przez ten czujnik - a tak być nie powinno w żadnym razie, chyba że kabelki sa mechanicznie uszkodzone (zwarte).

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: sob lip 21, 2012 2:46 pm
autor: tedi73
Z tego co znalazłem do tej pory, to O/D błyska pokazując błędy kompa sterującego skrzynią, ale mogę się mylić. Wyciągnąłem bezpiecznik "21" i kontrolka przestała mrugać, ale licznik raz działa, raz nie.
Pewnie tak jak piszesz, jakiś kabel

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: sob lut 02, 2013 10:06 pm
autor: tedi73
Odgrzeje własnego kotleta :).

@rokfor32
Miałeś racje, namieszane było w kabelkach, pod licznik było podpięte jakieś "pudełko" i to ono generowało problemy, po odłączeniu owego, licznik działa cały czas prawidłowo. Dodam że licznik tylko w milach, ale po odłączeniu tego magicznego pudełka nie dość, że działa cały czas, to praktycznie pokazuje prędkość w kilometrach (z małym przekłamaniem na +) w porównaniu z GPS'em. Trochę namieszałem, pokazuje np. 53 m/h, a na GPS'ie w tym momencie jest 50 km/h.

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: ndz lut 03, 2013 8:10 am
autor: kpeugeot
może licznik jest od wersji benzynowej albo co

u mnie ze względu na przełożenia mostów itp licznik zaniża tzn jadę wg gps 100 a na liczniku mam 90 km/h w milach to mniej

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: ndz lut 03, 2013 8:56 am
autor: rokfor32
Znacznie mniej. Stówa to nieco ponad 60 mil.

Licznik się kalibruje, w zależności od przełożeń i wielkości kół. Są różne przełożenia napędu ślimaka licznika (tego przy skrzyni), dające możliwość ustawiania +- 10 km/h, ze stopniem co 3 km. Przy naprawdę dużych kołach stosuje się zewnętrzne przekładnie kalibrujące. To dla liczników na linkę - natomiast przy elektronicznych w Isla stosowało sie elektroniczne kalibratory - małe urządzonko wpinane w szereg toru sygnału dla licznika, przeliczające impulsy, i ustawiane bezstopniowo potencjometrem.

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: ndz lut 03, 2013 10:47 pm
autor: tedi73
rokfor32 pisze:małe urządzonko wpinane w szereg toru sygnału dla licznika, przeliczające impulsy, i ustawiane bezstopniowo potencjometrem.
właśnie to małe urządzonko robiło mi maniane z tym licznikiem, raz działał a innym razem nie:).
Mam jeszcze do Ciebie pytanie z innej beczki, jakie odsadzenie powinna mieć felga 10" -45 ET? Takie gdzieś tutaj polecałeś do opon 33/12.5 (auto bez liftu).

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: pn lut 04, 2013 7:25 am
autor: kpeugeot
do 33 kół to ci wytarczy felga 8,5 cala a ET wtedy -25 i będzie oki

jak wrzucisz 10cali i et -44, to będziesz musiał chyba dołożyć niezłe poszerzenia błotników

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: pn lut 04, 2013 7:49 am
autor: rokfor32
tedi73 pisze:Mam jeszcze do Ciebie pytanie z innej beczki, jakie odsadzenie powinna mieć felga 10" -45 ET? Takie gdzieś tutaj polecałeś do opon 33/12.5 (auto bez liftu).
Nie powinna a ma - to po prostu inny opis tej samej felgi. Około 90 mm od płaszczyzny montażu do wewnętrznej krawędzi felgi. Chyba że pytasz o dystanse - to żadnych.

Dla opon szerokości 12,5" faktycznie można stosować węższe felgi - ale to zależy co się chce osiągnąć - upchać koło do nadkola, czy jeździć na nim po miękkim ... :wink:

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: pn lut 04, 2013 7:23 pm
autor: tedi73
Sugerowałem się tym co Ty pisałeś w kilku wątkach.
Chiał bym duże koła nie tylko po to, żeby sie nie zakopać w błocie, ale tez dlatego, że auto po prostu ładnie na takich wygląda i tutaj możecie się śmiać, ale takie auto strasznie mi się podoba :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


To opona 31x10.5 na feldze 15x12"

Zastanawiam się jak na tej samej feldze wyglądała by opona 33"x10,5 i czy by się mieściła bez liftu.

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: pn lut 04, 2013 8:12 pm
autor: N2O
To już jest tragedia jeśli chodzi o wygląd.
:)21

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: pn lut 04, 2013 8:22 pm
autor: tedi73
O gustach się nie dyskutuje, podobno. :)

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: pn lut 04, 2013 9:29 pm
autor: rokfor32
To na zdjęciu to fela 10". Na 12" tak małą gumę nawet strzałem powietrza byłoby ciężko założyć. Dodatkowa sprawa - fele szersze niż 10" jest naprawdę ciężko znaleźć. Nawet w Isla to bardzo często były tam poszerzane węższe felgi.

Islandzkie auta są odpowiednio poszerzane do takich kapci, i wyglądają ładnie. Bez tych poszerzeń - cóż, kapeć 33/12,5 na feli 10" sterczy poza obrys nadkoli o ok. 10 cm. U nas przepisy wymagają zakrycia sterczącej opony, a stosuje się zwykle do tego te gumowe pasy. To nawet nie wygląda źle - wygląda jak katastrofa przy takiej szerokości ... :wink:

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: pn lut 04, 2013 9:44 pm
autor: tedi73
Zwątpiłem :)

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: wt lut 05, 2013 7:55 am
autor: rokfor32
Ja swojego 4R mam postawionego na 33/12,5 na 10" felgach - ale auto właśnie z Isla pochodzi, i poszerzenia ma takie jak ma mieć.

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: wt lut 05, 2013 7:58 am
autor: kpeugeot
to kup felgi 8,5 cala et -44 jak ma byc szeroko

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: wt lut 05, 2013 12:25 pm
autor: rokfor32
Że niby ja? Ja potrzebuję właśnie szerokich felg, i nie o wygląd chodzi ... :wink: . Poza tym, 8,5" i -45ET to i tak o półtora cala mniej niż 10" i -45ET ... :)21

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: wt lut 05, 2013 1:18 pm
autor: kpeugeot
nie ty, tylko tedi

a ciekawe jak ci auto lata w koleinach na tak szerokim rozstawie?

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: wt lut 05, 2013 5:09 pm
autor: rokfor32
Nijak. Praktycznie nie lata.

Wszystkie moje auta mam na takich kapciach, i jedyne które było wrażliwe na koleiny (i to bardzo mocno) to był stary 4Runner na resorach na obu osiach. W młodszym 4R na ifs, ale też i w J7 kolein prawie się nie czuje.

Prawdopodobnie przyczyna to znacznie większa sztywność poprzeczna zawieszenia - panhard po prostu trzyma most na betonowo, natomiast resor - szczególnie w połączeniu z wylatanymi wieszakami - odkształcał się jak guma z majtek ...

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: śr lut 06, 2013 12:55 am
autor: N2O
A to ciekawe, bo resoraki zazwyczaj są obojętne na koleiny - przynajmniej te sprawne resoraki gdzie mosty nie pływają na boki.
:)21

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: śr lut 06, 2013 7:39 am
autor: rokfor32
To zależy też od rozstawu osi na przykład.

Toyoty mają też różne rozstawy kół na przedniej i tylnej osi, co też może powodować latanie w koleinach.

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: śr lut 06, 2013 12:51 pm
autor: N2O
Widocznie konstruktor nie uwzględnił polskich dróg podczas projektowania samochodu.
:)21 :)21

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: śr lut 06, 2013 12:57 pm
autor: rokfor32
Te auta nie były projektowane do jazdy po drogach twardych ... :wink:

Patent z różnym rozstawem kół na przodzie i tyle ponoć pomaga właśnie w głębokich koleinach (tylna oś nie mieści się w śladach przedniej, i frezuje boki koleiny, jednocześnie dźwigając się nieco do góry. Takie słyszałem wyjaśnienie dla tego patentu.

Na koleiny w asfalcie to jednak słabo działa ... :)21

Re: SURF '92 Prędkościomierz + Overdrive

: śr lut 06, 2013 7:20 pm
autor: N2O
Na asfalcie działa tak samo, tylko coś ten asfalt taki uparty.
:)21

Co ciekawe w osobówkach też się zdarza, że rozstaw kół z tyłu jest mniejszy niż z przodu.
Musi to mieć jakieś inne wytłumaczenie.