Strona 1 z 2
Różne pytania o J95
: pt sie 17, 2012 11:37 am
autor: cotopaxicotopaxi
1.Czy możecie polecić jakiś warsztat/mechanika który pomoże w zakupie i w porządnie naprawi J95 w okolicy Gliwic, Katowic
2.Jaką skrzynię automat/manual polecacie do autka przeznaczonego na dalekie wyprawy i sporadycznie bieżące użytkowanie w mieście.
3.Czy dwumasa montowana była od początku produkcji J95, jaka jest średnia żywotność i koszt wymiany.
4.Czy w J95 montowano commonrail, czy dopiero w silnikach wyższych modeli.
5. Jakie są Wasze opinie na temat silników benzynowych 2.7 i 3.4, jak sprawują się w LPG.
Pozdrawiam
Jacek
Re: Różne pytania o J95
: wt sie 21, 2012 9:11 pm
autor: seburaj
na dalekie wyprawy to Ty j95 raczej nie pojedziesz... toć to małe auto jest, takie terenowe kombi klasy kompakt
a co do reszty pytan - hmmm... szukales juz jakiejs wiedzy w necie ? cos na temat silnikow, roznicy pomidzy KZTE i KDFT (czy jak sie tam ten d3d nazywa)? jezdziles dziewiecdziesiatka w automacie i manualu ? wiesz co to efekt wagonowy ?

Re: Różne pytania o J95
: śr sie 22, 2012 7:19 am
autor: cotopaxicotopaxi
Dzięki za pierwszą odpowiedź. Nowicjusz jestem w kwestii samochodów terenowych, ale cały czas się dokształcam. O efekcie wagonowym faktycznie doczytałem teraz. Dziwi mnie ze piszesz ze to małe auto, przecież rejestrowane są nawet wersje 7 osobowe i prawie pięć metrów auta jest ale pewnie coś jest na rzeczy. Co do różnicy pomiędzy silnikami przypuszczam ze wszystkie silniki oznaczone jako d4d mają CR i są droższe w naprawie. Dwumasę pewnie maja wszystkie z serii J90 i wyższe. Nie jeździłem nigdy LC i nie kupię dopóki się nie przejadę. Co do skrzyni, pytam pod kątem tego co pisali o pajero II żeby w automacie brać bo z napędem 4x4 po czarnym można jeździć, czy LC 95 też ma to znaczenie.
Re: Różne pytania o J95
: śr sie 22, 2012 8:45 am
autor: Jerz23
Co do skrzyni to manualna R150F i w zasadzie zero problemow na najblizsze lata. J9 to nie Pajero

maja staly naped 4x4 i mozesz sobie jezdzic nim po asfalcie do woli. Do jazdy w terenie blokujesz mechanizm miedzy osiowy, lub w ciezszych warunkach zalaczasz reduktor (4L) i mechanizm miedzy osiowy blokuje sie automatycznie. W tym trybie nie powinno sie jezdzic po suchym asfalcie, a zwlaszcza po zakretach
zarowno 2,7 jak i 3,4V6 to fajne silniki o duzej niezawodnosci. Gazowanie pewnie lepiej zniesie prosty czterocylindrowy 2,7, ale gdzies czytalem o zagazowanych J9 z silnikiem 3,4.
Re: Różne pytania o J95
: pt sie 24, 2012 9:18 am
autor: cotopaxicotopaxi
Z tymi warsztatami/mechanikami coś jest na rzeczy - nic na śląsku nie polecicie?
Re: Różne pytania o J95
: pt sie 24, 2012 3:07 pm
autor: pablo200
J95 nie ma dwumasy.

Re: Różne pytania o J95
: pt sie 24, 2012 3:55 pm
autor: KamiL200
cotopaxicotopaxi pisze:1.Czy możecie polecić jakiś warsztat/mechanika który pomoże w zakupie i w porządnie naprawi J95 w okolicy Gliwic, Katowic
Jak ci nie zadaleko to pojedź do Tychów do Faziego-normalni ludzie bez megalomanii

a tak w szczerze to Toyoty się nie psują ( tylko zużywają

),
cotopaxicotopaxi pisze:2.Jaką skrzynię automat/manual polecacie do autka przeznaczonego na dalekie wyprawy i sporadycznie bieżące użytkowanie w mieście.
Manualną
cotopaxicotopaxi pisze:3.Czy dwumasa montowana była od początku produkcji J95, jaka jest średnia żywotność i koszt wymiany.
Tak jak napisał Pablo nawet w nowszych LC90 i LC120 nie było kół zamachowych dwumasowych
cotopaxicotopaxi pisze:4.Czy w J95 montowano commonrail, czy dopiero w silnikach wyższych modeli.
Silnik 1KD-FTV CR od roku 2000- wtyski są trwałe
cotopaxicotopaxi pisze:5. Jakie są Wasze opinie na temat silników benzynowych 2.7 i 3.4, jak sprawują się w LPG.
Silnik 3,4l V6 bardzo dobry, czasem się trafi z manualna skrzynią i lubi gaz, a silnika 2,7l to u nas nie znajdziesz

Re: Różne pytania o J95
: pt sie 24, 2012 7:26 pm
autor: rokfor32
Dwumasa przy LC czasem się trafiała - ale nie był to standard na rynek europejski. Bywały takie auta z rynku japońskiego (sprzedawane w Anglii), i czasem trafiało to do nas w postaci organów do przeszczepów. Ale baaardzo rzadko.
J9 ma trochę wad w podwoziu i przeniesieniu napędu - poczytaj se trochę tu czy na tlc, się już mi (i nie tylko mi

) odniechciewa pisać tym w kółko.
Generalnie - ten model to taki powiększony SUV. Poradzi se w większości przypadków, ale nie jest to model do ciężkiego terenu albo kierownika z za dużym poziomem testosteronu ...

Re: Różne pytania o J95
: pt sie 24, 2012 8:39 pm
autor: Jerz23
rokfor32 pisze:...
Generalnie - ten model to taki powiększony SUV. Poradzi se w większości przypadków, ale nie jest to model do ciężkiego terenu albo kierownika z za dużym poziomem testosteronu ...

No moznaby polemizowac tutaj. Oczywiscie porownujac do serii 7 czy nawet 10 to nie to samo. Ale jak widze w jakim stanie jezdza czasami VZJ95 z poczatkow produkcji (97-98)

to az dziw bierze ze to jeszcze jest na chodzie

Re: Różne pytania o J95
: pt sie 24, 2012 8:43 pm
autor: Mroczny
dokładnie
poza tragicznym środkiem i niektórymi patentami absolutnie kretyńskimi (linki ręcznego, górne tylne wahacze itd) to wytrzymałość i dynamika (d4d) rekompensują wszystko. Po dwóch latach nie bardzo widzę alternatywę dla tego auta (w tej cenie rzecz jasna).
Re: Różne pytania o J95
: pt sie 24, 2012 9:22 pm
autor: seburaj
i kretyńską przekładnią kierowniczą rodem z yarisa
no i luzy w tym fantastycznym permanent 4x4 pędzonym łańcuchem mnie w.kurwiają, trzeba mieć doktorat z operowania sprzęgłem...
Re: Różne pytania o J95
: pt sie 24, 2012 9:24 pm
autor: Mroczny
przekładnia to mit - wystarczy serwisować
łańcuch jest wymienialny i nie zabije ceną jak co 300tys zmienisz
ale karwa ten środek
tarpan jest lepszy
wszystko jest lepsze
Re: Różne pytania o J95
: pt sie 24, 2012 9:43 pm
autor: seburaj
chrzanię "serwisowanie" przekładni tzn. zapobiegawcze, profilaktyczne wymienianie różnych jej kawałków
łańcuch też - w siedemdziesiątce można było zrobić reduktor na kołach zebatych, ale już tutaj nie

Re: Różne pytania o J95
: sob sie 25, 2012 7:15 am
autor: rokfor32
Listwa kiery potrafi się fizycznie rozpaść na dwa kawałki - widziałem naocznie. Fakt, nie od szutrówek, trza się bardziej postarać - ale takie klocki nie dzieją się w J12, a w starszych modelach ze ślimakową przekładnią wogule nie ma o tym mowy.
Dolne swożnie zwrotnic - kretyńsko ustawione w taki sposób, że sprężyna zawieszenia jest je w stanie wyjąć z gniazda. Wystarczy, że user niekumaty i nie wychwyci luzów, albo uszkodzi się osłona.
Małe przeguby przednie - wsio ok. jak auto jeździ na otwartej międzyosiowej różnicówce - czyli po szuterkach. Jak się zablokuje centrany, to potrafi eksplodować przegub.
To samo z centalnym dyfrem - jak się pozwoli żeby jedno z kółek nabrało rozpędu (poślizg, np na lodzie), i to kółko nagle złapie dobrą przyczepność (np. suchy asfalt) - centralny różnicowy leci na orbitę.
W Isla J9 było popularne - bo względnie tanie, dobrze się prowadzi po czarnym, a w ciężki teren mają tam inne wozy. W dodatku tam nie ma większych problemów z częściami z używek - popularny model to i dużo ich na szrotach. U nas tego modelu było najwięcej ze wszystkich 4x4 ...

Re: Różne pytania o J95
: sob sie 25, 2012 8:50 am
autor: Jerz23
No u mnie niema lodu, to pewnie dlatego centralne mechanizmy wytrzymuja znacznie dluzej.

Jedynie naco narzekaja wlasciciele starszych J9 to niemoznosc ustawienia poprawnej zbieznosci kol. Ale odpornosc tego modelu na szuranie po upale, skalach i piachu jest spora.
Cena i dostepnosc czesci wrecz zacheca amatorow wycieczek na pustynie inwestowania w ten model, bo jest najtanszy w naprawie ze wszytskich modeli Land Cruisera.
Dobre jest tez to, ze w seryjna zawieche wchodza bez problemu 32", co przy krotkosci J9 daje bardzo ladny kat rampowy. Do jezdzenia po wszelkich powierzchniach pustyni jest wrecz idealnie
Re: Różne pytania o J95
: sob sie 25, 2012 10:32 am
autor: apede
rokfor32 pisze:U nas tego modelu było najwięcej ze wszystkich 4x4 ...

No paczpan - a w Finlandii na ulicach jeździ chyba z 5 x więcej J6 niż wszystkich innych LC.

Fińscy farmerzy wiedzą jakie żelazo trzymać

Re: Różne pytania o J95
: sob sie 25, 2012 2:43 pm
autor: rokfor32
Odporne cieplnie to są J9 z benzynami. Diesle (a u nas to 95% rynku) już takie odporne nie są.
Re: Różne pytania o J95
: wt wrz 11, 2012 5:14 pm
autor: bigi
O wypadajacych sworzniach juz bylo wiec dodam jeszcze o rozlatujacej sie blokadzie tylnego mostu
Jeszcze drobna wada - w srodku kurzy sie jak diabli jak sie po polach lata w suche dni. Brak filtra kabinowego.
Silniki d4d mozna ladnie uczipowic, przy wiekszych kolkach bardzo sie to przydaje
wiecej informacji znajdziesz na
http://www.tlc.org.pl
Re: Różne pytania o J95
: wt wrz 11, 2012 5:31 pm
autor: seburaj
blokada sie nie rozpada, utlenia sie jej aluminiowa obudowa i wlatujący do środka syf robi destrukcję... a nawet jak syf nie wpadnie, to utleniająca się od wewnątrz obudowa robi syf
aaaa, no i magnesy silniczka potrafią się odkleić
Re: Różne pytania o J95
: wt wrz 11, 2012 6:50 pm
autor: bigi
no to rzeczywiscie trzyma sie kupy

hehe
Co by nie bylo ile by wad nie mialo to i tak dobrze sie nim jezdzi

Re: Różne pytania o J95
: wt wrz 11, 2012 7:12 pm
autor: rokfor32
Bo to całkiem przyjemny dupowóz błędnie przez niektórych brany za typową terenówkę do głębokiego gnoju

Re: Różne pytania o J95
: wt wrz 11, 2012 7:54 pm
autor: seburaj
gdyby nie ta wagonówka

Re: Różne pytania o J95
: wt wrz 11, 2012 8:07 pm
autor: rokfor32
Jak se zablokujesz centralny dyfer to efekt znika ...

Re: Różne pytania o J95
: wt wrz 11, 2012 8:08 pm
autor: Mroczny
land rovera nigdy nie mieliście...

Re: Różne pytania o J95
: wt wrz 11, 2012 8:13 pm
autor: seburaj
rant lower jest poza jakąkolwiek konkurencją
