Strona 1 z 2

Różne pytania o J95

: pt sie 17, 2012 11:37 am
autor: cotopaxicotopaxi
1.Czy możecie polecić jakiś warsztat/mechanika który pomoże w zakupie i w porządnie naprawi J95 w okolicy Gliwic, Katowic
2.Jaką skrzynię automat/manual polecacie do autka przeznaczonego na dalekie wyprawy i sporadycznie bieżące użytkowanie w mieście.
3.Czy dwumasa montowana była od początku produkcji J95, jaka jest średnia żywotność i koszt wymiany.
4.Czy w J95 montowano commonrail, czy dopiero w silnikach wyższych modeli.
5. Jakie są Wasze opinie na temat silników benzynowych 2.7 i 3.4, jak sprawują się w LPG.

Pozdrawiam
Jacek

Re: Różne pytania o J95

: wt sie 21, 2012 9:11 pm
autor: seburaj
na dalekie wyprawy to Ty j95 raczej nie pojedziesz... toć to małe auto jest, takie terenowe kombi klasy kompakt :roll:
a co do reszty pytan - hmmm... szukales juz jakiejs wiedzy w necie ? cos na temat silnikow, roznicy pomidzy KZTE i KDFT (czy jak sie tam ten d3d nazywa)? jezdziles dziewiecdziesiatka w automacie i manualu ? wiesz co to efekt wagonowy ? :)21

Re: Różne pytania o J95

: śr sie 22, 2012 7:19 am
autor: cotopaxicotopaxi
Dzięki za pierwszą odpowiedź. Nowicjusz jestem w kwestii samochodów terenowych, ale cały czas się dokształcam. O efekcie wagonowym faktycznie doczytałem teraz. Dziwi mnie ze piszesz ze to małe auto, przecież rejestrowane są nawet wersje 7 osobowe i prawie pięć metrów auta jest ale pewnie coś jest na rzeczy. Co do różnicy pomiędzy silnikami przypuszczam ze wszystkie silniki oznaczone jako d4d mają CR i są droższe w naprawie. Dwumasę pewnie maja wszystkie z serii J90 i wyższe. Nie jeździłem nigdy LC i nie kupię dopóki się nie przejadę. Co do skrzyni, pytam pod kątem tego co pisali o pajero II żeby w automacie brać bo z napędem 4x4 po czarnym można jeździć, czy LC 95 też ma to znaczenie.

Re: Różne pytania o J95

: śr sie 22, 2012 8:45 am
autor: Jerz23
Co do skrzyni to manualna R150F i w zasadzie zero problemow na najblizsze lata. J9 to nie Pajero :)21 maja staly naped 4x4 i mozesz sobie jezdzic nim po asfalcie do woli. Do jazdy w terenie blokujesz mechanizm miedzy osiowy, lub w ciezszych warunkach zalaczasz reduktor (4L) i mechanizm miedzy osiowy blokuje sie automatycznie. W tym trybie nie powinno sie jezdzic po suchym asfalcie, a zwlaszcza po zakretach :)21

zarowno 2,7 jak i 3,4V6 to fajne silniki o duzej niezawodnosci. Gazowanie pewnie lepiej zniesie prosty czterocylindrowy 2,7, ale gdzies czytalem o zagazowanych J9 z silnikiem 3,4.

Re: Różne pytania o J95

: pt sie 24, 2012 9:18 am
autor: cotopaxicotopaxi
Z tymi warsztatami/mechanikami coś jest na rzeczy - nic na śląsku nie polecicie?

Re: Różne pytania o J95

: pt sie 24, 2012 3:07 pm
autor: pablo200
J95 nie ma dwumasy. :wink:

Re: Różne pytania o J95

: pt sie 24, 2012 3:55 pm
autor: KamiL200
cotopaxicotopaxi pisze:1.Czy możecie polecić jakiś warsztat/mechanika który pomoże w zakupie i w porządnie naprawi J95 w okolicy Gliwic, Katowic
Jak ci nie zadaleko to pojedź do Tychów do Faziego-normalni ludzie bez megalomanii :)2 a tak w szczerze to Toyoty się nie psują ( tylko zużywają :)21 ),
cotopaxicotopaxi pisze:2.Jaką skrzynię automat/manual polecacie do autka przeznaczonego na dalekie wyprawy i sporadycznie bieżące użytkowanie w mieście.
Manualną
cotopaxicotopaxi pisze:3.Czy dwumasa montowana była od początku produkcji J95, jaka jest średnia żywotność i koszt wymiany.
Tak jak napisał Pablo nawet w nowszych LC90 i LC120 nie było kół zamachowych dwumasowych
cotopaxicotopaxi pisze:4.Czy w J95 montowano commonrail, czy dopiero w silnikach wyższych modeli.
Silnik 1KD-FTV CR od roku 2000- wtyski są trwałe
cotopaxicotopaxi pisze:5. Jakie są Wasze opinie na temat silników benzynowych 2.7 i 3.4, jak sprawują się w LPG.
Silnik 3,4l V6 bardzo dobry, czasem się trafi z manualna skrzynią i lubi gaz, a silnika 2,7l to u nas nie znajdziesz :)21

Re: Różne pytania o J95

: pt sie 24, 2012 7:26 pm
autor: rokfor32
Dwumasa przy LC czasem się trafiała - ale nie był to standard na rynek europejski. Bywały takie auta z rynku japońskiego (sprzedawane w Anglii), i czasem trafiało to do nas w postaci organów do przeszczepów. Ale baaardzo rzadko.

J9 ma trochę wad w podwoziu i przeniesieniu napędu - poczytaj se trochę tu czy na tlc, się już mi (i nie tylko mi :wink: ) odniechciewa pisać tym w kółko.

Generalnie - ten model to taki powiększony SUV. Poradzi se w większości przypadków, ale nie jest to model do ciężkiego terenu albo kierownika z za dużym poziomem testosteronu ... :wink:

Re: Różne pytania o J95

: pt sie 24, 2012 8:39 pm
autor: Jerz23
rokfor32 pisze:...

Generalnie - ten model to taki powiększony SUV. Poradzi se w większości przypadków, ale nie jest to model do ciężkiego terenu albo kierownika z za dużym poziomem testosteronu ... :wink:

No moznaby polemizowac tutaj. Oczywiscie porownujac do serii 7 czy nawet 10 to nie to samo. Ale jak widze w jakim stanie jezdza czasami VZJ95 z poczatkow produkcji (97-98) :roll: to az dziw bierze ze to jeszcze jest na chodzie :)2

Re: Różne pytania o J95

: pt sie 24, 2012 8:43 pm
autor: Mroczny
dokładnie

poza tragicznym środkiem i niektórymi patentami absolutnie kretyńskimi (linki ręcznego, górne tylne wahacze itd) to wytrzymałość i dynamika (d4d) rekompensują wszystko. Po dwóch latach nie bardzo widzę alternatywę dla tego auta (w tej cenie rzecz jasna).

Re: Różne pytania o J95

: pt sie 24, 2012 9:22 pm
autor: seburaj
i kretyńską przekładnią kierowniczą rodem z yarisa :wink:
no i luzy w tym fantastycznym permanent 4x4 pędzonym łańcuchem mnie w.kurwiają, trzeba mieć doktorat z operowania sprzęgłem...

Re: Różne pytania o J95

: pt sie 24, 2012 9:24 pm
autor: Mroczny
przekładnia to mit - wystarczy serwisować
łańcuch jest wymienialny i nie zabije ceną jak co 300tys zmienisz

ale karwa ten środek
tarpan jest lepszy
wszystko jest lepsze

Re: Różne pytania o J95

: pt sie 24, 2012 9:43 pm
autor: seburaj
chrzanię "serwisowanie" przekładni tzn. zapobiegawcze, profilaktyczne wymienianie różnych jej kawałków
łańcuch też - w siedemdziesiątce można było zrobić reduktor na kołach zebatych, ale już tutaj nie :roll:

Re: Różne pytania o J95

: sob sie 25, 2012 7:15 am
autor: rokfor32
Listwa kiery potrafi się fizycznie rozpaść na dwa kawałki - widziałem naocznie. Fakt, nie od szutrówek, trza się bardziej postarać - ale takie klocki nie dzieją się w J12, a w starszych modelach ze ślimakową przekładnią wogule nie ma o tym mowy.
Dolne swożnie zwrotnic - kretyńsko ustawione w taki sposób, że sprężyna zawieszenia jest je w stanie wyjąć z gniazda. Wystarczy, że user niekumaty i nie wychwyci luzów, albo uszkodzi się osłona.
Małe przeguby przednie - wsio ok. jak auto jeździ na otwartej międzyosiowej różnicówce - czyli po szuterkach. Jak się zablokuje centrany, to potrafi eksplodować przegub.
To samo z centalnym dyfrem - jak się pozwoli żeby jedno z kółek nabrało rozpędu (poślizg, np na lodzie), i to kółko nagle złapie dobrą przyczepność (np. suchy asfalt) - centralny różnicowy leci na orbitę.

W Isla J9 było popularne - bo względnie tanie, dobrze się prowadzi po czarnym, a w ciężki teren mają tam inne wozy. W dodatku tam nie ma większych problemów z częściami z używek - popularny model to i dużo ich na szrotach. U nas tego modelu było najwięcej ze wszystkich 4x4 ... :)21

Re: Różne pytania o J95

: sob sie 25, 2012 8:50 am
autor: Jerz23
No u mnie niema lodu, to pewnie dlatego centralne mechanizmy wytrzymuja znacznie dluzej. :)21 Jedynie naco narzekaja wlasciciele starszych J9 to niemoznosc ustawienia poprawnej zbieznosci kol. Ale odpornosc tego modelu na szuranie po upale, skalach i piachu jest spora.

Cena i dostepnosc czesci wrecz zacheca amatorow wycieczek na pustynie inwestowania w ten model, bo jest najtanszy w naprawie ze wszytskich modeli Land Cruisera.

Dobre jest tez to, ze w seryjna zawieche wchodza bez problemu 32", co przy krotkosci J9 daje bardzo ladny kat rampowy. Do jezdzenia po wszelkich powierzchniach pustyni jest wrecz idealnie

Re: Różne pytania o J95

: sob sie 25, 2012 10:32 am
autor: apede
rokfor32 pisze:U nas tego modelu było najwięcej ze wszystkich 4x4 ... :)21
No paczpan - a w Finlandii na ulicach jeździ chyba z 5 x więcej J6 niż wszystkich innych LC. :)21 Fińscy farmerzy wiedzą jakie żelazo trzymać :)2

Re: Różne pytania o J95

: sob sie 25, 2012 2:43 pm
autor: rokfor32
Odporne cieplnie to są J9 z benzynami. Diesle (a u nas to 95% rynku) już takie odporne nie są.

Re: Różne pytania o J95

: wt wrz 11, 2012 5:14 pm
autor: bigi
O wypadajacych sworzniach juz bylo wiec dodam jeszcze o rozlatujacej sie blokadzie tylnego mostu :)
Jeszcze drobna wada - w srodku kurzy sie jak diabli jak sie po polach lata w suche dni. Brak filtra kabinowego.

Silniki d4d mozna ladnie uczipowic, przy wiekszych kolkach bardzo sie to przydaje ;)

wiecej informacji znajdziesz na http://www.tlc.org.pl

Re: Różne pytania o J95

: wt wrz 11, 2012 5:31 pm
autor: seburaj
blokada sie nie rozpada, utlenia sie jej aluminiowa obudowa i wlatujący do środka syf robi destrukcję... a nawet jak syf nie wpadnie, to utleniająca się od wewnątrz obudowa robi syf :wink:
aaaa, no i magnesy silniczka potrafią się odkleić

Re: Różne pytania o J95

: wt wrz 11, 2012 6:50 pm
autor: bigi
no to rzeczywiscie trzyma sie kupy :D hehe

Co by nie bylo ile by wad nie mialo to i tak dobrze sie nim jezdzi :D

Re: Różne pytania o J95

: wt wrz 11, 2012 7:12 pm
autor: rokfor32
Bo to całkiem przyjemny dupowóz błędnie przez niektórych brany za typową terenówkę do głębokiego gnoju :wink:

Re: Różne pytania o J95

: wt wrz 11, 2012 7:54 pm
autor: seburaj
gdyby nie ta wagonówka :)21

Re: Różne pytania o J95

: wt wrz 11, 2012 8:07 pm
autor: rokfor32
Jak se zablokujesz centralny dyfer to efekt znika ... :)21

Re: Różne pytania o J95

: wt wrz 11, 2012 8:08 pm
autor: Mroczny
land rovera nigdy nie mieliście...
:)21

Re: Różne pytania o J95

: wt wrz 11, 2012 8:13 pm
autor: seburaj
rant lower jest poza jakąkolwiek konkurencją :)21