Strona 1 z 2
Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 10:37 am
autor: xmaro
Witam,
Padl mi tylny dyfer, narazie odlaczylem wal i jezdze na przednim napedzie.
Prosze o pomoc w identyfikacji przelozenie 8/39 ale jak znalazlem to z tym przelozeniem sa dwa rodzaje
(wszystko poskladalem i nie porobilem wiecej fotek niestety)
str 48,49
http://www.motivegear.com/pdf/LD_DIFFCAT_011_1.pdf
Druga sprawa to czy moge w Polsce za przyzwoite pieniadze to naprawic/kupic czesci?
Z moich poszukiwan wychodzi ze nowy zestaw ring&pinion moge miec po doliczeniu VATu, ktorego moze mi nie dowala wychodzi ponizej 1500zl
https://picasaweb.google.com/1026345608 ... directlink
Dzieki i pozdrawiam
marek
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 11:47 am
autor: Mag69
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 11:57 am
autor: arekg
jak masz za tyle to bieri bo ostatnio mega bieda z dyframi
ale fajny z blokadą, raz tylko taki miałem
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 11:59 am
autor: xmaro
Jak w wiekszosci katologow japonskich VINow brak : LJ780025928
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 12:15 pm
autor: Mag69
VIN nie pełny,brakuje poczatku
a tabliczka znamionowa na grodzi jest ?
na rzeczonej tabliczce masz zakodowane -jaka skrzynia jakie przełożenie

Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 12:24 pm
autor: Piter69A
Jeśli to fabryczne 4,88 to aftermarketowe nie pasują. Wydaje mi się jednak, że to już właśnie aftermarketowe masz wysypane więc powinieneś kupić to do 4cyl.turbo/V6
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 12:41 pm
autor: xmaro
Wiem, ze na tabliczce jest zakodowane przelozenie ale po pierwsze chcialem potwierdzic, po drugie nie mam dostepu do auta przez najblizszy czas a czesci chcialem zamowic.
Numer VIN jest chyba jednak kompletny, taki jest w dowodzie,powinno byc LJ78 0025928(poprawie w poprzednim poscie)
Oto link do prawie takiego samego auta(moj jest manual)
Vina ma taki sam format
http://www.tradecarview.com/used_car/ja ... /10078041/

kolejny przyklad japonskiej tabliczki z takim samym VINem

Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 12:50 pm
autor: Mag69
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 1:13 pm
autor: xmaro
No tak pomylilem cyferki w VIN, dzieki Mag69.
Na stronie producenta aftermaketowych
http://www.motivegear.com/pdf/LD_DIFFCAT_011_1.pdf str 48,49 sa trzy komplety o takim przelozeniu.
Nie ma takiego problemu z identyfikacja jakby to byl dyfer bez blokady,
http://home.4x4wire.com/erik/diffs/#electric_lockers
Czyzby to byl ten V6/Turbo
Juz mnie to troche irytuje
M
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 1:26 pm
autor: Mag69
nie bardzo wiem w czym masz problem
wg Toyody Twój most jest z blokadą a talerz-atak to
41201-69285 lub 41201-69425

Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 3:09 pm
autor: xmaro
Ogolnie to dzieki za pomoc, stronka diy bardzo pomocna.
Problem w tym ze nie wiem ktory zestaw z tego katalogu zamowic
http://www.motivegear.com/pdf/LD_DIFFCAT_011_1.pdf
Ewentualnie czy przypadkiem nie podpasuja kola zebate od 4Runnera/Hiluxa 3.0V6 a taki caly dyfer mozna tanio kupic.
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 3:44 pm
autor: Mag69
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 4:26 pm
autor: xmaro
Masz racje, jest tez szansa ze podpasuje ten 41201-69285 (co prawda przy nim nie ma japonskich literek)
To bylaby najtansza opcja ostatnio w UK kupilem przedni i tylny most do 4Runnera 3VZE za 150£.
Dzieki wielkie dam znac jak cos zdzialam.
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 7:15 pm
autor: Mag69
Jak będziesz wymieniał atak nie zapomnij o tulejce rozprężnej 41231-24010
jest jednorazowa
te tulejki są dostępne poza ASO
ps.fajny sandacz,z Odry ?
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 7:30 pm
autor: xmaro
Nie ma latwo ale juz wiem o co chodzi.
41201 FINAL GEAR KIT, DIFFERENTIAL, REAR
41201‑69285 LJ7*, *FGR=39:8=4.875 1 $1,079.01
41201‑69425 LJ7*, *FGR=39:8=4.875,
アリ(デフロツク) 1 $1,020.12
Te japonskie literki to diff lock
W kilku zrodlach odnalazlem - kolo talerzowe w dyfrach z blokada i tych w 3.0V6 byly grubsze niz te w 4 cylindrowkach bez blokady.
Konkluzja jest taka najtaniej jest szukac dyfra od 4runnera/hiluxa z przelozeniem 4.88 jesli bedzie to ciensza wersja kola talerzowego zastosowac dystans i wpakowac do reszty mojego dyfra z blokada. Takie cos w UK mozna dopasc za mniej niz 500zl ale do landcruisera czesto jest drozej mimo ze to ten sam bebech.
http://www.rme4x4.com/archive/index.php/t-83168.html
Na europe takie przelozenie mial tylko hilux 3.0V6 ale na Japonie(tym samym dostepne w UK) byly tez modele 4cyl
http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=412 ... J=on&mG=on
Najlatwiej byloby kupic w Polsce zestaw za 2tys, z US 1500 a uzywke od Hiluxa/4Runnera bede mial za 500zl
Dzieki za pomoc
M
PS. Sandacz z Odry (Brzeg-Lipki), teraz najlepsza pora

Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 8:23 pm
autor: Mag69
xmaro pisze:...
w kilku zrodlach odnalazlem - kolo talerzowe w dyfrach z blokada i tych w 3.0V6 byly grubsze niz te w 4 cylindrowkach bez blokady.
eee,chyba chodzi o satelity w dyfrach

Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 9:22 pm
autor: MaxLux
Ja kupilem przelozenia 4,88 w US Yukon Gear - z przesylka wychodzilo okolo 200$ (musisz pogadac z Alexem zeby ci dal lepsza cene

Straszna zamotka byla z lozyskami ale pasuje jedynie te od V6
http://www.performanceoffroadcenter.com ... ts_id=2469
Niestety wszystkie paczki ze stanow od jakiegos czasu niemilosierne cla i praktycznie nie ma szans na niezaplacenie VAT od calosci z przesylka
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 10:56 pm
autor: rokfor32
Ogólnie - motiwe gear nie są najlepszej jakśsci. Jak już - yocon albo nitro gear. Jakościowo fabryczne (nowe) są jednak o klasę wyższe.
Do fabrycznego układu e - locer nigdy nie przychodziło przełożenie fabryczne 4,88. Jeżeli takie jest - jest to aftermarket. I w sumie dobrze, to fabryczne 4,88 dostarcza jedynie problemów

Nietypowy offset powduje, że niepasuje ono do niczego poza fabryczną główką mostu (główką dla tego jedynego przełożenia).
Przekładnia sprowadzana zza kałuży, nawet z podatkami i cłem nie jest jakoś kosmicznie droga - a nowa to nowa. Dla laika może i bez różnicy - ale jak się próbuje ustawić prawidłowe zazębienie na używce z pół milionem kilosów to są jednak schody (w zasadzie wrzucam takie do śmietnika ...

)
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: śr paź 24, 2012 11:00 pm
autor: Mag69
rokfor32 pisze:...
Do fabrycznego układu e - locer nigdy nie przychodziło przełożenie fabryczne 4,88 ...
jak nie,jak tak
Toyody tak podaje i EPC

Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: czw paź 25, 2012 8:43 am
autor: MaxLux
Mag69 pisze:rokfor32 pisze:...
Do fabrycznego układu e - locer nigdy nie przychodziło przełożenie fabryczne 4,88 ...
jak nie,jak tak
Toyody tak podaje i EPC

Doktor Rokfor nigdy sie nie myli - a jednak w LJ78 jest wlasnie e-locker i to orginalnie z 4,88

dodatkowo sprawdzone i pasuje po ukreceniu Yukon gear
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: czw paź 25, 2012 5:10 pm
autor: rokfor32
Człowiek się całe życie uczy ...
EPC faktycznie podaje takie przełożenie - podaje też, że przekładnia jest taka sama w wersji lsd i e-locker. I numer oem jest inny, niż to samo przełożenie dla LJ70 ze starszych roczników.
Znaczy to, że dla tego modelu toyota zapodała przekładnię pasującą do standardowych dyfrów (i identyczną jak aftrmarketowe), a nie z przesuniętym ofsetem, jak dla starszych LC z mostami 8" (przekładnia 4,88 ze starszych LJ70 nie da się fizycznie zapodać do główki e-locker - trza by zapodawać podkładkę pod talerz grubą na ok. 1 cm. żeby ją dopasować).
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: czw paź 25, 2012 5:20 pm
autor: adam992
ukręciliśmy już drugi zestaw przełożeń 5.71 w tylnym moście...za pierwszym razem był za duży luz a teraz (podobno) było wszystko ok i znowu ukręcony.. teraz myślimy nad laplanderami

Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: czw paź 25, 2012 6:26 pm
autor: KamiL200
adam992 pisze:ukręciliśmy już drugi zestaw przełożeń 5.71 w tylnym moście...za pierwszym razem był za duży luz a teraz (podobno) było wszystko ok i znowu ukręcony.. teraz myślimy nad laplanderami

Wystarczy wam Y60/61+5,42
Poszukaj na giełdzie bo ktoś sprzedawał taki zestaw.
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: czw paź 25, 2012 6:29 pm
autor: adam992
ale potrzebujemy jeszcze wolniejszych przełożeń w moście bo koła są o wiele za szybkie w stosunku do windy..fakt, że z 1400 będziemy ważyć 1600..
Re: Tylny Dyfer LJ78 - identyfikacja/naprawa/czesci
: czw paź 25, 2012 7:30 pm
autor: rokfor32
Generalnie - im wolniejsze przełożenie - tym jest ono słabsze. Wynika to z geometrii zębów przekładni hipoidalnej - uogólniając - te wolniejsze mają mniejszy współczynnik jednoczesności zazębienia (w tym typie przekładni pracuje naraz więcej niż jeden ząb - ale im wyższe przełożenie, tym ta wartość jest mniejsza). plus średnica podziałowa na ataku, z której wynika siła nacisku na zęby - im mniej ząbków na ataku, tym ta średnica jest mniejsza i naciski większe.
Sensowne wytrzymałościowo jak chodzi o toytoye są jeszcze 4,88 (czyli 39/8). Wyższe - czyli 5,29 i 5,71 są odczuwalnie słabsze (mają one 7 ząbków na ataku). Ale konkretniejsze obciążenia to 4,56 (czyli 41/9) i szybsze.