Przedni most 41x10 do LC J90
Moderator: Mroczny
- pociskWorld
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 9:09 pm
- Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Przedni most 41x10 do LC J90
Witam
Rozsypał się koledze przedni most w LC J90 rocznik 2000. Most ma przełożenie 41x10.
Chciałbym Was prosić o radę:
- czy warto regenerować taki most (ma duże luzy na trybach) ? - jak tak to jaką firmę w Polsce możecie mi nam polecić do przeprowadzenia takiej regeneracji
- jeżeli uważacie że punkt pierwszy nie ma sensu to czy możecie mi polecić jakieś miejsce lub osobę gdzie mógłbym kupić dobry używany most
- usłyszałem opinię że ten most jest "nietypowy" (rzadki) i warto pomyśleć nad wymianą na bardziej dostępny (nie pamiętam przełożenia) ale wiąże się to z wymiana obu mostów (argumenty za - bardziej dostępne mosty, tylna blokada | argument przeciw - kasa)
Proszę o w rozwiązaniu problemu
Pozdrawiam
Michał
Rozsypał się koledze przedni most w LC J90 rocznik 2000. Most ma przełożenie 41x10.
Chciałbym Was prosić o radę:
- czy warto regenerować taki most (ma duże luzy na trybach) ? - jak tak to jaką firmę w Polsce możecie mi nam polecić do przeprowadzenia takiej regeneracji
- jeżeli uważacie że punkt pierwszy nie ma sensu to czy możecie mi polecić jakieś miejsce lub osobę gdzie mógłbym kupić dobry używany most
- usłyszałem opinię że ten most jest "nietypowy" (rzadki) i warto pomyśleć nad wymianą na bardziej dostępny (nie pamiętam przełożenia) ale wiąże się to z wymiana obu mostów (argumenty za - bardziej dostępne mosty, tylna blokada | argument przeciw - kasa)
Proszę o w rozwiązaniu problemu
Pozdrawiam
Michał
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
Most nie jest ani rzadki ani nietypowy. Co najwyżej przełożenie 4,10 jest rzadziej spotykane niż 4,3. Ale nie ma to nic wspólnego z blokadą czy ew. wymianą - przekładnia nie jest przyspawana do reszty mechanizmu ...
Problem z przednimi dyframi J9 polega na tym, że generalnie nie są zbyt mocne, i dosyć często ulegają awarii jak ktoś próbuje stosować to auto do ciężkiej jazdy off road. Z tego powodu rynek jest po prostu wyczyszczony z niemal wszystkich używek, a te co zostały są drogie (i niekoniecznie idealne).
Dyfer można naprawić - ale kosz zależy od stopnia uszkodzenia. Same łożyska to koszt ok. 7 stów, przekładnia jakieś 300$. Często też leci mechanizm róznicowy, wtedy jeszcze dodatkowo ok. tysia.

Problem z przednimi dyframi J9 polega na tym, że generalnie nie są zbyt mocne, i dosyć często ulegają awarii jak ktoś próbuje stosować to auto do ciężkiej jazdy off road. Z tego powodu rynek jest po prostu wyczyszczony z niemal wszystkich używek, a te co zostały są drogie (i niekoniecznie idealne).
Dyfer można naprawić - ale kosz zależy od stopnia uszkodzenia. Same łożyska to koszt ok. 7 stów, przekładnia jakieś 300$. Często też leci mechanizm róznicowy, wtedy jeszcze dodatkowo ok. tysia.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
a sposób na wzmocnienie?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
Nie ma żadnego "sposobu na wzmocnienie" - chyba że ma to być wzmocnienie psychiczne ...
Można jedynie wywalić oryginalny dwusatelitowy dyfer i zapodać np. torsena czy arb. Pomoże na układ różnicowy (ten ori potrafi się pokruszyć przy przeciążeniu zanim szlag trafi przekładnię), ale nic się nie da zrobić z samą przekładnią.
Jest teoretyczna opcja wymiany na dyfer z J12 - ale ilość szpeju do wymiany (plus przeróbki tego, co nie spasuje bolt on) jest taka, że ... idzie za to kupić jakie J7 na chodzie do zabawy w gnoju ...

Można jedynie wywalić oryginalny dwusatelitowy dyfer i zapodać np. torsena czy arb. Pomoże na układ różnicowy (ten ori potrafi się pokruszyć przy przeciążeniu zanim szlag trafi przekładnię), ale nic się nie da zrobić z samą przekładnią.
Jest teoretyczna opcja wymiany na dyfer z J12 - ale ilość szpeju do wymiany (plus przeróbki tego, co nie spasuje bolt on) jest taka, że ... idzie za to kupić jakie J7 na chodzie do zabawy w gnoju ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
a na taaaakich wielkich kołach jeździliście w Isla tymi autami...


-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
Nie tymi. Do J9 największe co sie montuje to 35". Do J12 spokojnie 38" a nawet większe ... 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
rokfor32 pisze:Nie tymi. Do J9 największe co sie montuje to 35"....:
35" w J9 to i tak sporo. Montowaliscie to do ori dyfrow

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
Tak.
I faktycznie to już było za wiele, popyt na przednie dyfry i reduktory tego modelu był tam duży ...
Ale umiejętnie traktowane auto mogło tak jeździć, i nic mu się nie działo.
I faktycznie to już było za wiele, popyt na przednie dyfry i reduktory tego modelu był tam duży ...

Ale umiejętnie traktowane auto mogło tak jeździć, i nic mu się nie działo.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
najwieksze kola jakie widzialem fizycznie zamontowane na modelu J95 to 255/85/16 MT. Ale auto juz wymagalo liftu, zeby te opony weszly tam bez problemow. co ciekawe sporo jezdzi FJ z wielkimi kolami na seryjnych mechanizmach i nie dzieje sie wieksza krzywda. Ale tam zdaje sie sa bebechy od J12/J15 

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
ja mam 32" i plan na wąskie 33"
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
a waskie 33" to jakie dokladnie? 

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
33x10,5
teraz mam odpowiednik 32x10.5
zastanawiam się na ile to ma sens taka zmiana
teraz mam odpowiednik 32x10.5
zastanawiam się na ile to ma sens taka zmiana
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
bedziesz mial pol cala wyzej most zawieszony.
A te 33x10.5 to na felge 16 cali ?

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
tak, na 16
wiem, ze niby pół cala. Auto mam 2" w górze a przy ifsie to akurat ma znaczenie. Często na ukraińskich autostradach schodzę z ciśnieniem coby wóz się nie rozpadł i brakuje mi prześwitu - szczególnie przez fantastyczny zwis jak w solarisie
nie chcę natomiast zatracić dynamiki rzęcha bo jest genialna.. I jak na złosć - nikt w regionie nie ma takiej opony do testów
wiem, ze niby pół cala. Auto mam 2" w górze a przy ifsie to akurat ma znaczenie. Często na ukraińskich autostradach schodzę z ciśnieniem coby wóz się nie rozpadł i brakuje mi prześwitu - szczególnie przez fantastyczny zwis jak w solarisie
nie chcę natomiast zatracić dynamiki rzęcha bo jest genialna.. I jak na złosć - nikt w regionie nie ma takiej opony do testów
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
Na dynamike auta ma wplyw chyba tez masa samego kola. Np. Kumho KL71 jest sporo lezejszy od BFG w tym samym rozmiarze i przynajmniej przy podjazdach pod gory piachu ma to znaczenie. Auta na lzejszych kolach sa dynamiczniejsze. Bedusy wkladaja w swoich J7 i j10 duze baloniaste gumy, sporo wieksze niz 33" i nie traca wiele dynamiki. Opony sa bardzo lekkie 

HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)
Re: Przedni most 41x10 do LC J90
mam bfg mt km1 i chcę km2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość