Opinie na temat toyoty
Moderator: Mroczny
Opinie na temat toyoty
Szukam opini na temat toyoty lj 70 jak i kzj 70 czym sie roznia wytrzymalosc, silnikow, mostow, stosunek masy do mocy,wady i zalety. Mysle zmienic auto na cos innego obecnie mam pomotana vitarke, zastanawialem sie jeszcze nad mercedesem G ? prosze o rady
- kpeugeot
-
- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Opinie na temat toyoty
a ile masz na to pieniędzy?
bo róznica w cenie tych 3 aut jest bardzo duża
KZJ - z zewnątrz to prawie to samo co LJ
KZJ - ma blokdy mostów i mocniejsze mosty i zazwyczaj silnik 3,0
LJ jest za to lżejsza
a G klasa to bardzo ciężkie auto z bardzo wysoką ceną zakupu
bo róznica w cenie tych 3 aut jest bardzo duża
KZJ - z zewnątrz to prawie to samo co LJ
KZJ - ma blokdy mostów i mocniejsze mosty i zazwyczaj silnik 3,0
LJ jest za to lżejsza
a G klasa to bardzo ciężkie auto z bardzo wysoką ceną zakupu
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Opinie na temat toyoty
znalazlem takie oferty
http://otomoto.pl/mercedes-benz-g-230-a ... 53596.html
http://allegro.pl/toyota-landcruiser-lj ... 57451.html
http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-k ... 65520.html
jakie opony wytrzymuja lj i kzj ? duza jest roznica w spalaniu tych dwoch aut?
jakie maja slabe punkty te auta? i chcialem zapytac o roznice wagi, bo vitara jest lekkim autem i fajnie sobie radzi w blocie
http://otomoto.pl/mercedes-benz-g-230-a ... 53596.html
http://allegro.pl/toyota-landcruiser-lj ... 57451.html
http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-k ... 65520.html
jakie opony wytrzymuja lj i kzj ? duza jest roznica w spalaniu tych dwoch aut?
jakie maja slabe punkty te auta? i chcialem zapytac o roznice wagi, bo vitara jest lekkim autem i fajnie sobie radzi w blocie
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Opinie na temat toyoty
W toykach J7 opony mogą być dowolne z rozmiaru dostępnego u nas - czyli do 35". Acz przy 33 i 35" lepiej żeby przekładnie główne były poprawnie wyregulowane i bez luzów. Masa tych dwóch modeli jest praktycznie identyczna. Lżejsze są wersje benzynowe. Spalanie wychodzi im podobnie - tyle że trzylitrówka lepiej się odpycha. Ale to już też zależy od konkretnych egzemplarzy, i stopnia wyeksploatowania silnika.
KZJ ma dosyć delikatną głowicę, podobna bolączka jak w patrolach 2,8 - wrażliwość na przegrzanie. Trza więc dbać o układ chłodzenia, i unikać jazdy z cegłą na gazie. LJ ma odporniejszy silnik, ale głowice też się zdarzają popękane. Różnica taka, że jak w KZ pęknie - to pęknięcia idą w układ chłodzenia, i silnik od razu to pokazuje, natomiast w LJ pękają tylko mostki międzyzaworowe, i stopniowo traci kompresję, ale rzadko idzie pęknięcie w układ wodny.. Niestety, typowa to wada diesli z komorami wirowymi w głowicy, i dotyczy praktycznie wszystkich marek - są wrażliwe na przeciążenie cieplne.
Druga poważna wada - wiek, i to że nie były importowane przez sieć dilerską w Polsce. 9 na 10 egzemplarzy na rynku to import z zachodu, i ma dzięki temu przebieg znacznie powyżej pół miliona (realny, liczniki niemal zawsze nieco ponad 200 tysi ...
), i często trafiają się miny odbijające się długo czkawką, bo głupi komplet łożysk napędu do tego auta to połowa wartości tego LJ z linku. Wiek to też korozja - egzemplaże po '90 trafiają się jeszcze sensowne, natomiast wcześniejsze - najczęściej na dzień dobry do remontu blacharskiego.
Benzynowa J7 waży papierowo 1600 kg, diesle około 200 kila więcej.
KZJ ma dosyć delikatną głowicę, podobna bolączka jak w patrolach 2,8 - wrażliwość na przegrzanie. Trza więc dbać o układ chłodzenia, i unikać jazdy z cegłą na gazie. LJ ma odporniejszy silnik, ale głowice też się zdarzają popękane. Różnica taka, że jak w KZ pęknie - to pęknięcia idą w układ chłodzenia, i silnik od razu to pokazuje, natomiast w LJ pękają tylko mostki międzyzaworowe, i stopniowo traci kompresję, ale rzadko idzie pęknięcie w układ wodny.. Niestety, typowa to wada diesli z komorami wirowymi w głowicy, i dotyczy praktycznie wszystkich marek - są wrażliwe na przeciążenie cieplne.
Druga poważna wada - wiek, i to że nie były importowane przez sieć dilerską w Polsce. 9 na 10 egzemplarzy na rynku to import z zachodu, i ma dzięki temu przebieg znacznie powyżej pół miliona (realny, liczniki niemal zawsze nieco ponad 200 tysi ...

Benzynowa J7 waży papierowo 1600 kg, diesle około 200 kila więcej.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Opinie na temat toyoty
benzyniakow chyba jest bardzo malo bo nie widze na allegro, miedzy kzj a lj jest roznica w mostach ?
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Opinie na temat toyoty
Jest różnica rocznikowo, przed i po '90. są inaczej zbudowane wahacze, mocowania sprężyn i amorów, i po '90 są ciut mocniejsze przeguby przednie. Przekładnie są tej samej wielkości - czyli 8" dla wersji auta LD (light duty). Bo są też wersje J7 HD (heavy duty), z przekładniami 9,5", i resorami na obu osiach, czyli modele BJ, HZJ, FJ. Wersje KZ i LJ mają też inne przełożenia (wartości), KZ ma nieco szybsze mosty.
Benzyn (RJ) jest mało - bo tiry nie jeżdżą na tym paliwie ...
Moja jest do sprzedania - ale to auto odremontowane, z pewnym przebiegiem i paroma dodatkami. I nietanie. Jak chcesz więcej info, to pisz na pw.
Benzyn (RJ) jest mało - bo tiry nie jeżdżą na tym paliwie ...

Moja jest do sprzedania - ale to auto odremontowane, z pewnym przebiegiem i paroma dodatkami. I nietanie. Jak chcesz więcej info, to pisz na pw.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość